Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Орієнтовна основа дії

Для досягнення цілей заняття необхідно засвоїти теоретичні питання з даної теми і виконати самостійну навчально-дослідницьку роботу.

 

а) Теоретичні питання для поза аудиторного самостійного вивчення та обговорення на занятті:

1. Взаємозв’язок онто- і філогенезу. Біогенетичний закон, його трактування О.М. Сєвєрцєвим. Філембріогенези. Рудименти, атавізми.

2. Порівняльно-анатомічний огляд:

а) зовнішніх покривів тіла;

б) травної системи;

в) органів дихання;

г) серцево-судинної системи.

3. Онтофілогенетично обумовлені вади розвитку. Анцестральні (атавістичні) і галогенні вади розвитку.

4. Аналіз основних онтофілогенетично обумовлених вад розвитку людини (серця і судин, покривів тіла, органів дихання, травної системи).

5. Орієнтовні теми наукових рефератів.

 

б) Алгоритм самостійної навчально-дослідницької роботи:

1. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат війчастого епітелію, замалювати і відмітити особливості будови.

2. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат ворсинок кишечника, замалювати і відмітити особливості будови.

3. Розглянути на таблицях та замалювати схему еволюції артеріальних (зябрових) судин.

4. Розглянути на таблицях і препаратах будову шкіри людини, відмітити особливості її будови.

5. Написати в зошиті узагальнюючі висновки про ускладнення та удосконалення покривів тіла, органів дихання, травної і серцево-судинної систем хребетних в процесі еволюції.

6. Заслухати і обговорити наукові реферати.

 

в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи:

1. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат війчастого епітелію. Звернути увагу на високопризматичну форму клітин і війки як спеціальний органоїд руху. Такий епітелій стінки носової порожнини людини і очищає вдихуване повітря від пилу і мікроорганізмів. Замалювати клітини війчатого епітелію та позначити: а) ядро; б) цитоплазму; в) оболонку; г) війки.

2. Розглянути на препаратах і таблицях структурні компоненти ворсинок тонкого кишечника і звернути увагу на їх функції. Стінки ворсинок утворені одношаровим епітелієм і підтримуються поздовжньо і попереково орієнтованими пучками гладеньких м’язів. Усередині кожної ворсинки проходять кровоносні і лімфатичні, в які всмоктуються продукти перетравленої їжі. Клітини ворсинок мають вирости мембрани – мікро ворсинки, за рахунок яких поверхня клітин збільшується більше ніж в 30 разів. Основна функція ворсинок – всмоктування поживних речовин. Велика кількість ворсинок (приблизно 30 млн.) майже в 1000 разів збільшує всмоктувальну поверхню. Слід відмітити, що у мембрані мікро ворсинок є ферменти, що розщеплюють дисахариди і олігопептиди і тим самим забезпечують пристінкове травлення. Замалювати схему будови ворсинок
тонкого кишечника і позначити: а) секреторну клітину тонкого кишечника; б) кровоносні судини; в) лімфатичну судину; г) імунні клітини; д)мікроворсинки; е) епітеліальні клітини ворсинки; є) гладеньком’язові пучки; ж) слизову оболонку тонкого кишечника; з) м’язову оболонку.

3. Вивчити і замалювати схему еволюції артеріальних (зябрових) дуг хребетних. Відмітити кількість пар зябрових судин у зародка кожного класу хребетних і долю кожної пари у дорослої особини. Звернути увагу на походження сонних артерій, аорти і легеневих артерій людини із закладок зябрових артерій.

4. Розглянути на мікропрепаратах, муляжах, таблицях будову шкіри людини. Звернути увагу, що основні її шари (епідерміс і власне шкіра) ті ж, що і у представників інших класів хребетних. Епідерміс багатошаровий. Простежте зміну форми клітин і ступінь ороговіння від нижнього (мальпігієвого) шару до поверхні шкіри. Потім розгляньте власне шкіру (дерму або коріум). Вона має значну товщину і містить сальні, потові залози, волосяну цибулину, м’яз волосин. На межі з епідермісом коріум утворює невеликі сосочки, які заглиблюються в мальпігіїв шар і зумовлюють індивідуальний малюнок шкіри. Замалювати схему будови шкіри людини. На малюнку позначити: а) епідерміс; б) дерму; в) сосчковий та сітчатий шари;
г) волосяну цибулину; д) волосся; е) сальну залозу; є) потову залозу; ж) м’яз, що піднімає волосся; з) підшкірну жирову клітковину.

5. Заслухати і обговорити теми наукових рефератів.

6. Написати в зошиті узагальнюючі висновки за темою заняття та проведеною роботою які відображають основні еволюційні аспекти зовнішніх покривів тіла, дихальної, травної і кровоносної систем.

 

 


Читайте також:

  1. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  2. V. Орієнтовна основа дії
  3. V. Орієнтовна основа дії
  4. V. Орієнтовна основа дії
  5. V. Орієнтовна основа дії
  6. V. Орієнтовна основа дії
  7. V. Орієнтовна основа дії
  8. V. Орієнтовна основа дії
  9. V. Орієнтовна основа дії
  10. V. Орієнтовна основа дії
  11. V. Орієнтовна основа дії
  12. V. Орієнтовна основа дії




Переглядів: 787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГРАФ ЛОГІЧНОЇ СТРУКТУРИ ЗМІСТУ | VI. Система навчаючих завдань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.