МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Орієнтовна основа діїДля досягнення цілей заняття необхідно засвоїти теоретичні питання з даної теми і виконати самостійну навчально-дослідницьку роботу.
а) Теоретичні питання для поза аудиторного самостійного вивчення та обговорення на занятті: 1. Взаємозв’язок онто- і філогенезу. Біогенетичний закон, його трактування О.М. Сєвєрцєвим. Філембріогенези. Рудименти, атавізми. 2. Порівняльно-анатомічний огляд: а) зовнішніх покривів тіла; б) травної системи; в) органів дихання; г) серцево-судинної системи. 3. Онтофілогенетично обумовлені вади розвитку. Анцестральні (атавістичні) і галогенні вади розвитку. 4. Аналіз основних онтофілогенетично обумовлених вад розвитку людини (серця і судин, покривів тіла, органів дихання, травної системи). 5. Орієнтовні теми наукових рефератів.
б) Алгоритм самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат війчастого епітелію, замалювати і відмітити особливості будови. 2. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат ворсинок кишечника, замалювати і відмітити особливості будови. 3. Розглянути на таблицях та замалювати схему еволюції артеріальних (зябрових) судин. 4. Розглянути на таблицях і препаратах будову шкіри людини, відмітити особливості її будови. 5. Написати в зошиті узагальнюючі висновки про ускладнення та удосконалення покривів тіла, органів дихання, травної і серцево-судинної систем хребетних в процесі еволюції. 6. Заслухати і обговорити наукові реферати.
в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Розглянути під мікроскопом мікропрепарат війчастого епітелію. Звернути увагу на високопризматичну форму клітин і війки як спеціальний органоїд руху. Такий епітелій стінки носової порожнини людини і очищає вдихуване повітря від пилу і мікроорганізмів. Замалювати клітини війчатого епітелію та позначити: а) ядро; б) цитоплазму; в) оболонку; г) війки. 2. Розглянути на препаратах і таблицях структурні компоненти ворсинок тонкого кишечника і звернути увагу на їх функції. Стінки ворсинок утворені одношаровим епітелієм і підтримуються поздовжньо і попереково орієнтованими пучками гладеньких м’язів. Усередині кожної ворсинки проходять кровоносні і лімфатичні, в які всмоктуються продукти перетравленої їжі. Клітини ворсинок мають вирости мембрани – мікро ворсинки, за рахунок яких поверхня клітин збільшується більше ніж в 30 разів. Основна функція ворсинок – всмоктування поживних речовин. Велика кількість ворсинок (приблизно 30 млн.) майже в 1000 разів збільшує всмоктувальну поверхню. Слід відмітити, що у мембрані мікро ворсинок є ферменти, що розщеплюють дисахариди і олігопептиди і тим самим забезпечують пристінкове травлення. Замалювати схему будови ворсинок 3. Вивчити і замалювати схему еволюції артеріальних (зябрових) дуг хребетних. Відмітити кількість пар зябрових судин у зародка кожного класу хребетних і долю кожної пари у дорослої особини. Звернути увагу на походження сонних артерій, аорти і легеневих артерій людини із закладок зябрових артерій. 4. Розглянути на мікропрепаратах, муляжах, таблицях будову шкіри людини. Звернути увагу, що основні її шари (епідерміс і власне шкіра) ті ж, що і у представників інших класів хребетних. Епідерміс багатошаровий. Простежте зміну форми клітин і ступінь ороговіння від нижнього (мальпігієвого) шару до поверхні шкіри. Потім розгляньте власне шкіру (дерму або коріум). Вона має значну товщину і містить сальні, потові залози, волосяну цибулину, м’яз волосин. На межі з епідермісом коріум утворює невеликі сосочки, які заглиблюються в мальпігіїв шар і зумовлюють індивідуальний малюнок шкіри. Замалювати схему будови шкіри людини. На малюнку позначити: а) епідерміс; б) дерму; в) сосчковий та сітчатий шари; 5. Заслухати і обговорити теми наукових рефератів. 6. Написати в зошиті узагальнюючі висновки за темою заняття та проведеною роботою які відображають основні еволюційні аспекти зовнішніх покривів тіла, дихальної, травної і кровоносної систем.
Читайте також:
|
||||||||
|