Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Біосфера як система, що забезпечує існування людини. Екологія людини

І. Актуальність теми. Біосфера розглядається як система, що може забезпечити необмежене тривале існування людини на нашій планеті при умові переходу її у вищу стадію розвитку - ноосферу, в якій відносини людини з природою керуються людським розумом і орієнтовані на стійке збереження біосфери і людської цивілізації. Слід підкреслити, що у вік науково-технічного прогресу біосфера може сприяти збереженню здоров’я людини у тому випадку, якщо сама людина буде сприяти не тільки охороні, але і оздоровленню природного середовища. Отже, і охорона, і оздоровлення природи не можуть розглядатись уособлено від охорони життя і здоров’я населення. При вивченні даної теми майбутні лікарі мають можливість усвідомити, що для значного покращення здоров’я населення, попередження і ліквідації хвороб більш важливе значення має не стільки будівництво нових хороших лікарень, пошук цінних високоефективних ліків, оскільки забезпечення людей чистим повітрям, водою, екологічно чистою їжею, а також утилізацією промислових та інших відходів.

У сучасної екології багато проблем спільних з медициною і, перш за все, тому, що наслідки активної господарської діяльності людини в більшості випадків погіршують якість природного середовища, від якого залежать процеси життєдіяльності організму і стан здоров’я людей. Потрібно відмітити, що не менше 20 % захворювань виникає внаслідок порушення екологічної ситуації і природних процесів в біосфері. Між здоров'ям людини і впливом на неї екологічних чинників (біотичних, абіотичних та антропогенних) існує тісний зв'язок. Вивчення процесів, що відбуваються в екосистемах, сприяє розу­мінню шляхів міграції біотичних компонентів, хімічних сполук ан­тропогенного походження, здатних впливати на здоров'я людини.

Для сучасного лікаря екологічні знання мають велике значен­ня ще й тому, що дають змогу зрозуміти механізми адаптації лю­дини до умов навколишнього середовища, які змінюються. Крім того, широкий арсенал оздоровчих заходів значною мірою похо­дить від елементів живої природи. Знати та раціонально вико­ристовувати їх необхідно для забезпечення ефективної лікуваль­ної і профілактичної роботи.

На даному занятті також вивчаються отруйні організми. Здатність утворювати та концентрувати ре­човини з отруйними для інших організмів вла­стивостями мають представники багатьох видів. Отрути біологічного походження явля­ють собою окремі хімічні сполуки або суміші хімічних сполук, які, потрапляючи в інший організм навіть у невеликій кількості, можуть зумовлювати порушення його фізіологічних функцій, викликати у нього хворобливий стан і навіть призводити до його загибелі. Біологічно активні сполуки, що входять до складу отрут, мають різну хімічну природу. Серед них зустрічаються, наприклад, поліпеп­тиди, алкалоїди, стероїди тощо, яких немає в організмі жертви. Крім того, отрути можуть містити у дуже великій кількості деякі речови­ни, що зустрічаються також і в організмі жер­тви, але в нормі їх рівень значно менший.

Організми різних видів виробляють отру­ти, що відрізняються за своїм якісним та кількісним складом. Деякі отрути біологічно­го походження в малих дозах мають на людину лікувальний вплив. Цим пояснюється інтерес дослідників до отруйних організмів як потенційного джерела лікарських засобів.

Матеріал, що вивчається в даній темі органічно зв’язаний з санітарно-профілактичними науками, епідеміологією, та іншими клінічними дисциплінами.


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. V. Екологія
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. Автономне існування людини в екстремальних умовах
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  9. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  10. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  11. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  12. Акустичні поля людини




Переглядів: 1025

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | IV. Зміст навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.