МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Методика оцінювання досягнень студентів з курсу «Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ»1) максимально можлива кількість балів, отриманих студентами під час поточного тестування з курсу ТМВР – 100 балів, з них: - міні контрольна робота на лекціях – 7 контрольних робіт х 5 балів максимально = 35 балів; - робота на семінарсько-практичних заняттях – 7 занять х 5 балів максимально = 35 балів; - виконання завдань з самостійної роботи – 5 завдань х 2 бали = 10 балів (максимально); 2) підсумковий (модульний) тест (10 питань, кожна вірна відповідь на які дорівнює 1 бал). Тобто максимально можлива кількість балів за підсумковий тест – 10 балів. 3) Додаткові бали: - написання реферату й виступ з висвітленням його основних положень – 5 балів; - участь у студентських конференціях —10 балів; - публікація тез доповіді — 10 балів. 4) Розподіл балів:
Бажаємо Вам, шановні студенти, успіхів у засвоєнні дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ”! КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ Лекція 1 Тема 1. Виховання як педагогічне явище Мета:сформувати у студентів уявлення про історичні етапи розвитку педагогіки і теорії виховання як складника педагогічної науки, знання щодо предмету, завдань, основних категорій дисципліни, сутності виховного процесу, його ролі та місця у процесі формування особистості, характерних особливостей виховання в ПТНЗ. План 1.1 Виховання як категорія педагогіки. 1.2 Фактори розвитку особистості. 1.3 Виховний процес: сутність, роль та місце у процесі формування особистості. 1.4 Характерні особливості виховання в ПТНЗ. 1.5 Сучасні проблеми виховання (самостійно).
1.1 Педагогіка – наука про виховання, навчання і освіту підростаючого покоління. атеорія виховання – одна з її галузей. Предмет теорії виховання: закономірності, принципи, цілі, зміст, форми, методи, засоби, оптимальні умови виховання у різних видах діяльності та спілкування. Основні категорії: – виховання: передача і організація засвоєння накопиченого людством соціально-історичного досвіду, його духовної культури (у широкому розумінні);педагогічно цілеспрямована організація діяльності і спілкування, яка сприяє формуванню у вихованців спроектованих цінностей, світогляду, якостей, рис характеру, поведінки тощо (як педагогічна категорія); – особистість – специфічна суспільна особливість людини, пов'язана з засвоєнням матеріального і духовного досвіду, накопиченого людством; – індивідуальність – характеризує несхожість, своєрідність, відмінність однієї людини, особистості від іншої; – формування – процес і результат цілеспрямованих (виховання) і стихійних впливів соціальної дійсності на особистість; – соціалізація – процес засвоєння індивідом соціального досвіду, цінностей, норм, установ, властивих суспільству, соціальним групам, до яких він належить; – індивідуальний розвиток – зовнішні і внутрішні, кількісні і якісні зміни, які характеризують рух людської істоти від нижчих до вищих рівнів її життєдіяльності (від незнання – до знання; від копіювання – до оригінальної творчої роботи тощо). 1.2. Фактори розвитку особистості, які знаходяться в діалектичній єдності, взаємодії, взаємовпливі: –спадковість передбачає відтворення в нащадках біологічної схожості з батьками: фізіологічної (форми тіла, зріст, колір очей, волосся тощо); особливостей нервової системи, хвороб, патологічних явищ; певних задатків. Їх розвиток, формування залежать від сприятливих або несприятливих умов; – середовище – це оточення особистості, яке зводиться до трьох груп: макрофактори (суспільство, держава, планета, космос); мезафактори (етнокультурні умови, тип поселення, де живе і розвивається людина); мікрофактори (сім'я, навчальні заклади, групи ровесників, ЗМІ); – активність – властивість особистості, якісна її характеристика, що передбачає вибіркове внутрішнє ставлення до різних зовнішніх умов і впливів; –виховання як педагогічно цілеспрямовано організовані різноманітні види діяльності (навчально-пізнавальна, трудова, ігрова, суспільна тощо) і спілкування. 1.3 Виховний процес – це цілеспрямоване формування особистості; спеціально організована, керована і контрольована взаємодія вихователів і вихованців, що має кінцевою своєю метою формування особистості, потрібної та корисної суспільству; сукупність дій вихователя і вихованця у процесі їх діяльності й спілкування, що забезпечує взаємодію індивіда з оточуючим світом, формування його ставлень до дійсності (до себе, людей, сім'ї, праці, держави, природи, світу речей тощо.) Особливості виховного процесу: – цілеспрямованість; – багатофакторність; – довготривалість і безперервність; – комплексність; – варіативність (неоднозначність); – невизначеність результатів виховання; – двобічний характер. 1.4. Характерні особливості виховання в ПТНЗ: особливості контингенту учнів; – виховання часто пов’язане з перевихованням; – учні досить тривалий час піддаються цілеспрямованому педагогічному впливу; – характер діяльності – навчально-виробнича (необхідність формування правил і норм поведінки у виробничій сфері); – значний виховний вплив трудового колективу.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|