МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА: РОБОЧА СИЛА ТА ЗАНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯЗавдання 1 Методичні рекомендації: Трудові ресурси - частина населення країни, що потенційно може брати участь у процесі виробництва матеріальних благ і надання послуг, завдяки наявності необхідних фізичних і інтелектуальних здатностей (працездатне населення). Основним критерієм виділення трудових ресурсів (ТР) із загальної чисельності населення є вік. Держава встановлює нижню й верхню границі працездатного (робітника) віку й тим самим законодавчо визначає контингент здатного до активної трудової діяльності населення. В Україні нижня границя робочого віку - 16 років; верхня - 55 років для жінок і 60 років - для чоловіків. Таким чином, населення країни Н розділяється на людей непрацездатного віку Ннпв і людей у працездатному віці Нпзв : Н = Ннпв + Нпзв = Нд + Назв + Нп , (1.1) Нд - чисельність населення в до робочому віці (до 16 років); Нп - чисельність населення пенсійного віку. Основу чисельності трудових ресурсів становить працездатне населення працездатного віку. До складу трудових ресурсів крім працездатного населення в ПЗВ (Нпп) включаються особи молодше й старше ПЗВ, зайняті у виробництві (Ндп - працюючі підлітки й Нппв - працюючі пенсіонери): Т = Нпп + Ндп + Нппв. (1.2) Зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих і суспільних потреб, не суперечному законодавству й що приносить, як правило, їм заробіток (трудовий доход). Безробіття - соціально-економічне явище, при якому частина економічно активного населення не можуть прикласти свою робочу силу. Для кількісної оцінки зайнятості й безробіття застосовують ряд показників: - чисельність працездатного населення працездатного віку Нпп, трудових ресурсів Т, економічно активного Та й неактивного населення Тн; - чисельність зайнятого Нз і незайнятого населення Ннз; чисельність - рівні зайнятості, незайнятості й безробіття; - середня тривалість безробіття; - рівень працевлаштування безробітних. Серед трудових ресурсів є зайняті й незайняті : Т = Тз + Тнз. (1.3) Зайняті: у народному господарстві (наймані робітники, підприємці, творчі працівники, суспільні діячі), військовослужбовці, що вчаться з відривом від виробництва: Тз = Тнг + Тсл + Туч (1.4) Незайняті: безробітні та інші (зайняті доглядом за дітьми або в домашнім господарстві; ті, хто не має потреби в роботі або припинили пошук роботи) : Тнз = Тб + Тін (1.5) По термінології Міжнародної Організації Праці (МОП) все працездатне населення складається з економічно активного й неактивного населення. Т = Та + Тн (1.6) Економічно активне населення - сукупність осіб, зайнятих суспільно-корисною діяльністю, і безробітних. Учнів з відривом від виробництва відносять до неактивного населення : Та = Тнг + Тсл + Тб = Тза + Тб; (1.7) Тн = Туч + Тпр. (1.8) Для працездатного населення працездатного віку Нпп, трудових ресурсів Т и економічно-активного населення Та визначаються показники : рівень зайнятості, рівень незайнятості й рівень безробіття як питома вага відповідних категорій у загальній чисельності Нпп, Т, Та : Рівень зайнятості ПЗН у ПЗВ: Узн = Тз * 100 / Нпп (1.9) Рівень зайнятості ТР: Узт = Тз * 100 / Т (1.10) Рівень зайнятості ЕАН: Уза = Тза * 100 / Та (1.11) Рівень незайнятості ПЗН у ПЗВ: Унзн = Тнз * 100 / Нпп (1.12) Рівень незайнятості ТР: Унзт = Тнз * 100 / Т (1.13) Рівень безробіття ПЗН у ПЗВ: Убн = Тб*100/Нтт (1.14) Рівень безробіття ТР: Убт = Тб * 100 / Т (1.15) Рівень безробіття ЕАН: Уба = Тб * 100 / Та (1.16) Демографічну ситуацію в країні оцінюють коефіцієнтом демографічного навантаження, що показує співвідношення непрацездатного й працездатного населення : Кдн = ((Н-Нпп) / Нпп) * 1000 (1.17) Співвідношення трудових ресурсів і іншого населення визначає коефіцієнт навантаження на трудові ресурси : Ктн = ((Н-Т) / Т) * 1000 (1.18) Вихідні данні та постановка задач: Задача 1.1:Чисельність населення міста - 1600 тис. чол., чисельність людей непрацездатного віку - 700 тис. чол., непрацюючих інвалідів 1 і 2 груп і непрацюючих чоловіків і жінок, що одержали пенсію на пільгових умовах, - 80 тис. чол. Працюючих пенсіонерів і дітей - 120 тис. чол. Було визначено, що неактивних трудових ресурсів у місті - 95 тис. чол., зайнятих у народному господарстві - 750 тис. чол., військовослужбовців - 60 тис. чол. Визначити кількість безробітних у даному місті. Задача 1.2:Населення міста 1600 тис. чол. Чисельність людей непрацездатного віку - 700 тис. чол. Непрацюючих інвалідів 1 і 2 груп і непрацюючих чоловіків і жінок, що одержали пенсію на пільгових умовах, - 80 тис. чол. Працюючих пенсіонерів - 95 тис. чол. Працюючих дітей - 25 тис. чол. Оцінити демографічну ситуацію в місті й навантаження на трудові ресурси. Задача 1.3:Населення міста 1400 тис. чол. Чисельність людей непрацездатного віку - 600 тис. чол. Непрацюючих інвалідів 1 і 2 груп і непрацюючих чоловіків і жінок, що одержали пенсію на пільгових умовах, - 65 тис. чол. Працюючих пенсіонерів - 80 тис. чол. Працюючих дітей - 15 тис. чол. Було визначено, що активних трудових ресурсів - 770 тис. чол., зайнятих у народному господарстві - 670 тис. чол., безробітних - 40 тис. чол., зайнятих доглядом за дітьми або в домашнім господарстві - 5 тис. чол., не мають потреби в роботі або припинивших її пошук - 7 тис. чол. Визначити зайняті й незайняті трудові ресурси.
Читайте також:
|
||||||||
|