Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Common Reference Levels - The Global Scale

Basic A1

• Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type.

• Can introduce him/herself and others and can ask and answer questions about personal details such as where he/she lives, people he/she knows and things s/he has.

• Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help.

Basic A2

• Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment).

• Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters.

• Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of immediate need.

Independent B1

• Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc.

• Can deal with most situations likely to arise while travelling in an area where the language is spoken.

• Can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest.

• Can describe experiences and events, dreams, hopes and ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.

Independent B2

• Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialization.

• Can interact with a degree of fl uency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party.

• Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.

Proficient C1

• Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognize implicit meaning.

• Can express him/herself fl uently and spontaneously without much obvious searching for expressions.

• Can use language fl exibly and effectively for social, academic and professional purposes.

• Can produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organizational patterns, connectors and cohesive devices.


Читайте також:

  1. A global view of finance
  2. A large group of people was bunched around the bulletin board when they returned to the common room.
  3. All usual pursuits were abandoned in the Gryffindor common room the night before the match. Even Hermione had put down her books.
  4. But Slughorn had gone. Disappointed, Harry emptied the cauldron, packed up his things, left the dungeon, and walked slowly back upstairs to the common room.
  5. C. Instead of repeating the full name for something, we often use pronouns or some other reference words. What do the highlighted words below refer to in the text?
  6. Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg
  7. COMMON FEATURES OF MODERN MODELS OF LANGUAGE
  8. COMMON LAW
  9. Common Natural Fabrics
  10. Common properties of enzymes
  11. Common Underlying Proficiency




Переглядів: 522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
What is the role of the learner and what is the task s/he faces? | Proficient C2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.