Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Different forms of the same verb.

From the context of the sentence stem, you'll have to decide which form works best in the sentence. Used alone, an infinitive, gerund, or participle cannot be amain verb.

The verb is active, but it should be passive, or it is passive but it should be active.

If the subject of the sentence performs the action, the verb must be in the active voice. If the subject ofthe sentence receives the action, the verb must be in the passive.

· The architect designed the building, (active verb).

· The building was designed by the architect, (passive verb).

The verb does not agree with its subject.Singular subjects require singular verbs; plural subjects require plural verbs.

The verb is not in the right tense.According tothe time words or ideas in the sentence, the appropriate tense must be used.

An unnecessary element comes before the verb.Personal pronouns {he, she, it), relative pronouns {who, which, that, and so on), or conjunctions (and, but, and so on) may be used unnecessarily before verbs in some sentences.

Example

Before the late eighteenth century, most textiles _____ at home.

(A) produced

(B) was produced

(C) producing

(D) were produced

Choice (D) is the best answer. (A) can be considered either an active verb in the past tense or a past participle; both are incorrect. An active verb is incorrect because a passive verb is needed; a past participle is incorrect because a past participle cannot serve as a main verb. (B) is incorrect because the plural subject textiles requires a plural verb, were. (C) is incorrect because, by itself, an -ing form can never be a main verb.

Unit 1-6. ENGLISH IN EUROPEAN INTEGRATION

 


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. Analyze the following examples from different types of texts.
  3. B) Read the sentences. Make sure you use the weak forms of the verbs, and the Low Wide Rise in unfinished parts of utterances.
  4. Basic qualities of the perfect forms
  5. But no matter how often they repeated the words, with many different inflections, they were unable to wring any more meaning from them.
  6. Cells of the cartilaginous isogenous groups that are characterized by high nucleocytoplasmic ratio. Among such cells there are many those at different stages of mitosis.
  7. Choose and fill in the correct form of the verb.
  8. Choose the appropriate tense form of the verb.
  9. Choose the correct plural forms of the nouns.
  10. Complete each sentence with a suitable verb.
  11. Complete part (c) of each sentence in a suitable way, starting with a verb.
  12. Complete the sentences with the proper modal verb.




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Incorrect verb forms | Section 1. Guidelines for intensive reading of ESP texts

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.