МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вимірювання та практична оцінка різних видів навантаженняФормула (3.1) на практиці дещо видозмінюється: якщо на інтервалі Т відомий загальний час ti, протягом якого в системі було зайнято і ліній, то відношення ti/Т дає статистичну оцінку імовірності Pi(T), тоді (3.1) має вид: (3.5) де і – кількість одночасно зайнятих каналів; v – загальна кількість каналів в системі; ti – загальний час, протягом якого було зайнято рівно і ліній. Цю ж формулу можна примінити для оцінки надлишкового навантаження, тільки замість зайнятих ліній і записується кількість викликів r, які отримали відмову, а замість ti – загальний час tr, протягом якого не обслуговувалось рівно r викликів. Тобто маємо формулу: (3.6) Якщо в системі виклики не отримують відмову: (3.7) де λ - параметр потоку викликів (або його середнє значення за період Т); h - середній час обслуговування. Приклад 1 Розглянемо деяку СМО з числом каналів v≥8, яка на початку спостерігань обслуговує 3 виклики, а потім протягом 40 одиниць часу – ще 32 виклики, як показано на рис. 3.3. Підрахуємо кількість одиниць часу, протягом якого було одночасно зайнято і ліній (0≤і≤8), та побудуємо відповідний графік обслугованого навантаження. У розглянутому інтервалі часу було зайнято і ліній протягом tі:
Як видно з рис. 3.3 втрачених викликів протягом періоду спостереження не було, отже обслуговане навантаження фактично співпадає з вхідним навантаженням (Y = Λ), а надлишкове навантаження дорівнює 0 (R = 0). Λ = Y = 4 Ерл R = 0 Графіки обслугованого і втраченого навантаження як функції часу наведені на рис 3.3. На рис. 3.4 зображені стовпчикові діаграми для і та r: по осі абсцис відкладаються можливі їх значення, по осі ординат – відповідні часові інтервали tі та tr, протягом яких зайнято і ліній (або втрачено r викликів). Обмежимо число каналів в системі v = 6. Тоді деякі виклики отримають відмову через зайнятість усіх ліній і надлишкове навантаження також буде мати ненульове значення. На рис. 3.6 видно, що 11, 12 і 27 виклики не приймаються на обслуговування, бо на момент їх надходження в системі зайнято всі 6 ліній. Саме ці виклики і складуть надлишкове навантаження в системі. Тепер
Відповідно На рис. 3.5, 3.6 приведено відповідні графіки. Усі розрахунки занесено в табл. 3.1
Таблиця 3.1 Результат розрахунку навантажень
Тепер можна зробити практичну та теоретичну оцінку основних показників якості розглянутої системи. Практична оцінка здійснюється за “виміряними даними”: 1) Імовірність втрати виклику Рв оцінюється як відношення кількості втрачених викликів за розглянутий інтервал, та викликів, що надійшли за цей інтервал (нових викликів надійшло 32); 2) Імовірність втрат за часом Рt оцінюється як відношення кількості часових одиниць, протягом яких були зайняті усі канали в системі до загального обсягу часу (40 одиниць); 3) Імовірність втрат за навантаженням Рн оцінюється як відношення надлишкового до вхідного навантаження (4 Ерл); 4) Теоретична оцінка здійснюється за першою формулою Ерланга. Усі розрахунки зводяться в таблицю 3.2.
Таблиця 3.2 Результат оцінки характеристик якості
Завдання 1: Виконати аналогічні розрахунки усіх видів навантаження та характеристик якості для числа каналів v, вказаного в таблиці варіантів, заповнивши відповідні рядки в таблицях 3.1, 3.2 і побудувавши відповідні графіки. Завдання 2: На початку спостереження система з втратами є вільною. Протягом 50 одиниць часу в систему надійшло 40 викликів, моменти надходження tk та тривалість обслуговування zk вказані в таблиці варіантів. 1. Визначити кількість каналів v0 необхідну для забезпечення відсутності втрат. 2. Визначити інтенсивність навантаження, що надходить, L. 3. Зменшити кількість каналів до значень v1 = v0 – 1, v2 = v0 – 1 . Знайти інтенсивність обслуговуваного та надлишкового навантаження. Побудувати графіки, аналогічні рис. 3.5, 3.6. Результати занести в таблицю, аналогічну табл. 3.1. 4. Для систем з числом каналів v0, v1, v2 розрахувати практичні та теоретичні оцінки показників втрат. Результати звести в таблицю, аналогічну табл. 3.2.
ЛАБОРАТОРНА РоБОТА № 4 Моделювання реального процесу обслуговування для СМО M/M/v/l//S Мета: Порівняти значення характеристик якості для СМО з явними втратами, отримані в результаті моделювання й розраховані за першою формулою Ерланга. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|