МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Концепція витрат і вигод у проектному аналізі
Завдання 1. Припустимо, що фірма розглядає можливість реалізації проекту, розрахованого на дев’ять років. Без реалізації проекту доходи фірми становлять 18 млн грн., а витрати – 4 млн грн. У разі реалізації проекту доходи протягом кожного наступного року зменшуватимуться на 10 %, а починаючи з третьо-го року – на 25 %. Витрати за проектом перші два роки зростатимуть на 15 %, а починаючи з третього року – на 10 %. Потрібно: проаналізувати, як зміняться вигоди (доходи) фірми, якщо вона здійснить цей проект або відмовиться від нього. Вказівка. Для аналізу наведеної ситуації необхідно застосувати метод моделювання ситуацій «з проектом» і «без проекту» та порівняти отримані результати з ситуаціями «до проекту» і «після проекту». Завдання 2. Ви маєте 10 тис. грн. і хочете їх ефективно використати протягом року. Їх можна витратити: на купівлю акцій компанії «АВС», що забезпечить вам 25 % на вкладений капітал; купівлю 5 т товару для продажу його по 2,4 грн за кг; купівлю офісу загальною площею 30 кв. м для подальшої здачі його в оренду за 80 грн за 1 кв. м; використати як депозит на рахунок у банку за умов 22 % річних. Ви обрали найменш ризикований ва-ріант і купили офіс. Потрібно: визначити альтернативну вартість проекту. Вказівка. Для визначення альтернативної вартості проекту купівлі офісу необхідно розрахувати вартість альтернативних варіантів вкладення коштів та обрати найкращий з них. Відповідь: 2,5 тис. грн. Завдання 3. Розглядається можливість відкриття спортивного клубу, в якому передбачаються спортивний і тренажерний зали, басейн та сауна, солярій. Створення клубу буде здійснено на базі спортивного комплексу місцевого підприємства, що дозволить задовольнити фізкультурно-спортивні потреби населення району, де розташоване це підприємство. Потрібно: перелічити можливі явні та неявні вигоди та витрати за проектом; розробити приблизну (ймовірну) схему кількісного оцінення явних вигід і витрат за проектом; визначити методичні принципи оцінення неявних вигід і затрат за проектом. Вказівка. Завдання такого типу не передбачають єдиного підходу до їх аналізу, тобто мають ситуативний характер. Основною їх метою є закріплення теоретичного матеріалу теми та набуття практичних навичок його застосування. Студент має право самостійно задавати можливі обмеження до наведеної умови, з урахуванням яких проводити аналітичні дослідження. При виконанні цього завдання не обов’язково наводити реальні кількісні показники визначених результатів проекту. Завдання 4. При внеску у 1000 грн і позиковій ставці 20 % сума відсотку за рік становить: а) 150 грн; б) 200 грн; в) 250 грн; г) 220 грн. Завдання 5. Через два роки особа одержить 121 грн при 10 % складної позикової ставки. Тоді сума внеску складатиме: а) 90 грн; б) 100 грн; в) 110 грн; г) 120 грн. Завдання 6. Підприємство одержало позику на 1 рік у розмірі и 100 тис. грн з умовою повернення 120 тис. грн – позикова ставка складатиме: а) 9 %; б) 10 %; в) 15 %; г) 20 %.
Тести 1. Цінність проекту – це різниця його: а) позитивних і негативних результатів; б) кінцевих і початкових потоків; в) доходів і собівартості. 2. Зроблені витрати, які неможливо відшкодувати прийняттям чи неприйняттям даного проекту, – це: а) витрати проекту; б) безповоротні витрати проекту; в) собівартість проекту; г) неявні вигоди проекту. 3. Неодержані доходи від найкращого альтернативного використання активу, внаслідок чого відбувся неявний грошовий приплив, – це: а) витрати проекту; б) безповоротні витрати проекту; в) собівартість проекту; г) неявні вигоди проекту. 4. Визначальною рисою різних економічних систем є те, яким чином ураховується при прийнятті рішень: а) витрати проекту; б) економічна ефективність; в) собівартість проекту; г) альтернативна вартість.
5. Вартість використовуваного певним чином ресурсу, що визначається цінністю, яку він міг би мати при використанні найкращим з можливих альтернативних способів, – це є: а) реальна вартість ресурсу; б) фактична вартість ресурсу; в) собівартість використання ресурсу; г) альтернативна вартість ресурсу. Контрольні питання 1. Які методологічні принципи застосовують при розрахунку грошових потоків проекту? 2. Що слід розуміти під безповоротними витратами? 3. У чому полягає цінність проекту? 4. В чому сутність концепції альтернативної вартості? 5. Що слід розуміти під неявними вигодами? 6. Які чинники впливають на зміну вартості грошей у часі? 7. У чому сутність процесу дисконтування? У яких випадках застосовують дисконтування? Читайте також:
|
||||||||
|