Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Реакція споживача на зміну його доходу.

Рішення споживача об придбання якого-небудь набору благ залежить не тільки від його переваг, але і від рівня його доходу (величини бюджету).

Використовуючи карту байдужності і бюджетну лінію, простежимо за реакцією споживача, що знаходиться в рівновазі, на зміну його бюджету і цін благ.

Коли бюджет споживача змінюється при незмінних цінах на блага, тоді бюджетна лінія, паралельно зміщаючи, стосується інші криві байдужності. Чим вище доход, тим більше віддаляється бюджетна лінія від початку координат, досягаючи більш Віддалених кривих байдужності (і навпаки). Тобто при різних рівнях доходу виникає ряд крапок рівноваги споживача, з'єднавши які, одержимо лінію "доход - споживання" (мал.4.1).

 

Вона показує, як при фіксованих цінах міняється споживання індивіда в міру зміни його доходу, тобто відбиває залежність реального попиту одночасно на два товари від доходу споживача (при незмінних перевагах і цінах на товари).

Залежність обсягу споживання блага від доходу споживача при сталості інших факторів (наприклад, в умовах стабільних цін), представлена в графічному виді, називається кривої Энгеля. По суті, це трохи видозмінене представлення лінії "доход-споживання" стосовно до одного товару.

Для "нормальних" благ криві Энгеля завжди будуть зростаючими, тому що в цьому випадку зростання доходів споживача викликає збільшення споживання. При цьому, якщо частка доходу споживача, затрачуваного на товар, у міру росту доходу скорочується, такий товар відноситься до необхідних, а якщо збільшується - те до предметів розкоші (мал.4.3).

Позитивна динаміка кривої Энгеля для товару першої необхідності має загасаючий характер (у силу чинності закону убутної граничної корисності), у той час як для товару, що відноситься до предметів розкоші, вона має характер, що прискорюється. Ці залежності і були сформульовані Эрнстом Энгелем (1821-1896), і вони ввійшли в економічну теорію як закони Энгеля:

1. При незмінних цінах на блага частина споживчого бюджету, що витрачається на предмети споживання (в основному на продукти харчування), має тенденцію до зниження в міру зростання його доходу.

2. Споживання освітніх, юридичних, медичних послуг і послуг, зв'язаних з дозвіллям, має тенденцію збільшуватися швидше, ніж ростуть доходи споживача.


Читайте також:

  1. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VI Реакція вуглеводневого адикалу
  4. VІ – харчова реакція (пиття).
  5. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  6. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  7. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  8. Антропогенні впливи та реакція геосистем на них
  9. Берестейська церковна унія 1596 року і реакція на неї в українському суспільстві.
  10. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  11. Бюджетне обмеження споживача
  12. Важливість товару для споживача




Переглядів: 807

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оптимум споживача як модель раціонального споживчого вибору. | Реакція споживача на зміну цін товарів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.