Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виконавча влада в Україні

жавному бюджеті України для утримання відповідного міні­стерства;

6) призначає на посаду та звільняє з посади керівників служб, інспекцій, агентств та затверджує положення про ці органи, в яких визначає їх завдання, функції, звітність та інші питання діяль­ ності;

7) скріплює підписом акти Президента України, видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21 і 23 ч. 1 ст. 106 Конституції України з питань, що належать до сфери ді­ яльності міністерства та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується ним, та забезпе­ чує їх виконання;

8) погоджує проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з питань, що належать до сфери ді­яльності міністерства та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується ним;

9) подає на розгляд Кабінету Міністрів України проекти за­конів, актів Президента України та Кабінету Міністрів Украї­ни, розробником яких є міністерство та центральні органи ви­конавчої влади, діяльність яких спрямовується і координуєть­ся ним;

 

10) видає обов'язкові для виконання накази з питань, що на­лежать до сфери діяльності міністерства та центральних орга­нів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і коорди­нується ним;

11) здійснює підготовку питань для розгляду Кабінетом Мі­ністрів України;

 

12) бере участь у розгляді питань на засіданнях Кабінету Мі­ністрів України та вносить пропозиції щодо порядку денного за­сідань Кабінету Міністрів України;

13) бере участь у засіданнях урядових комітетів;

14) вносить Прем'єр-міністрові України пропозиції щодо при­значення на посаду та звільнення з посади першого заступника

і заступників міністра;

15) представляє в установленому порядку Кабінет Міністрів України у відносинах з іншими органами, підприємствами, уста­новами та організаціями в Україні та за її межами;

16) веде переговори і підписує міжнародні договори Украї­ни відповідно до наданих йому повноважень;

Главах

Виконавча влада в Україні

 

17) за рішенням Кабінету Міністрів України здійснює керів­ництво консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, що утворюються Кабінетом Міністрів України;

18) призначає (звільняє) керівників державних підприємств, установ, організацій, що перебувають у сфері управління відпо­відного міністерства;

19) здійснює інші повноваження, передбачені законами. Міністерство, відповідно до п. 6 Загального положення про

міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади, затвердженого Указом Президента України від 12.03.1996 р. № 179/96 \ у межах своїх повноважень на основі та на виконан­ня актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання. Нормативно-правові акти міністерства підлягають державній реєстрації у Міністерстві юстиції України в порядку, встановленому Положенням про державну реєстрацію норма­тивно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої вла­ди, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідом­чий характер, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731, зі змінами і доповненнями2, та Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 р. № 34/5 «Про вдосконалення порядку державної реєстрації норматив­но-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасуван­ня рішення про державну реєстрацію»3.

Відповідно до зазначеного Положення державна реєстрація нормативно-правового акта полягає у проведенні правової екс-

1 Загальне положення про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади, затверджене Указом Президента України від 12.03.1996 р. № 179/96 // Урядовий кур'єр. - 1996. - 28 березня.

2 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів мі­ ністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управлін­ ня та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затверджене Постановою Кабінету Мініст­ рів України від 28.12.1992 р. № 731, зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 1993. — 18 лютого.

3 Наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2005 р. № 34/5 «Про вдо­ сконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Мі­ ністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів» // Офіційний вісник України. — 2005. — № 15 (29.04.2005). - Ст. 799.

пертизи на відповідність його Конституції та законодавству України, прийнятті рішення про державну реєстрацію цього ак­та, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єди­ного державного реєстру нормативно-правових актів. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідом­чий характер. Державну реєстрацію здійснюють Міністерство юстиції України та його управління на місцях. Зазначені нор­мативно-правові акти набувають чинності через десять днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку на­дання їм чинності. При цьому нормативно-правові акти, які ви­значають права та обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня доведення до відома населення (ст. 57 Конституції

України).

Державний комітет (державнаслужба) є центральним ор­ганом виконавчої влади, діяльність якого спрямовує і коорди­нує Прем'єр-міністр України або один із віце-прем'єр-міністрів чи міністрів. Державний комітет (державна служба) вносить пропозиції щодо формування державної політики відповідним членам Кабінету Міністрів України та забезпечує її реалізацію у визначеній сфері діяльності, здійснює управління в цій сфе­рі, а також міжгалузеву координацію та функціональне регулю­вання з питань, віднесених до його відання. Державний комітет (державну службу) очолює його голова. До Державних коміте­тів України та інших центральних органів виконавчої влади, ста­тус яких прирівнюється до Державного комітету України, зокре­ма, належать такі державні комети: з архівів, з енергозбережен­ня, зі статистики, Пенсійний фонд України, Головне контроль­но-ревізійне управління, Вища атестаційна комісія тощо.

Центральний орган виконавчої влади зі спеціальним ста­тусоммає визначені Конституцією та законодавством України особливі завдання та повноваження, щодо нього може встанов­люватись спеціальний порядок утворення, реорганізації, ліквіда­ції, підконтрольності, підзвітності, а також призначення і звіль­нення керівників та вирішення інших питань. Центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом очолює його голова. До цих органів, зокрема, належать: Антимонопольний комітет, Державна податкова адміністрація, Державна митна служба, Фонд державного майна, Служба безпеки України, Державна

Главах

Виконавча влада в Україні

 

судова адміністрація, Державний комітет ядерного регулювання України, Державний комітет фінансового моніторингу України тощо.

Міністр, керівник іншого центрального органу виконавчої влади має не більше чотирьох заступників, у тому числі одного першого, які належать до числа керівників відповідного міні­стерства, іншого центрального органу виконавчої влади.

Відповідно до п. 92 ст. 116 Конституції України Кабінет Мі­ністрів України призначає на посади та звільняє з посад за по­данням Прем'єр-міністра України керівників центральних ор­ганів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міні­стрів України.

Центральні органи виконавчої влади можуть мати свої те­риторіальні органи, що утворюються, реорганізовуються і лікві­довуються в порядку, встановленому законодавством. Керівни­ків територіальних органів міністерства призначає на посади та звільняє з посад у встановленому порядку міністр, іншого цент­рального органу виконавчої влади — керівник цього органу.

Для забезпечення реалізації державної політики в особливо важливих сферах діяльності та державного управління ними у складі окремих центральних органів виконавчої влади зі спеці­альним статусом у межах коштів, передбачених на їх утриман­ня, можуть бути утворені відповідні департаменти (служби).

Кабінет Міністрів України в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади, може утворювати урядові органи державного управління (департаменти, служби, інспек­ції). Ці органи утворюються і діють у складі відповідного цент­рального органу виконавчої влади.

Урядові органи державного управління здійснюють:

• управління окремими підгалузями або сферами діяльності;

• контрольно-наглядові функції;

• регулятивні та дозвільно-реєстраційні функції щодо фізич­них і юридичних осіб.

Керівники урядових органів державного управління при­значаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міні­стрів України за поданням керівника відповідного централь­ного органу виконавчої влади. Положення про урядовий орган державного управління затверджується Кабінетом Міністрів України.

Урядовими органами державного управління є, наприклад, Державне казначейство України, що діє у складі Міністерства фінансів України, Державна екологічна інспекція, що діє у скла­ді Міністерства екології та природних ресурсів тощо.

§ 4. Конституційно-правовий статус


Читайте також:

  1. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  2. А) Грошова оцінка земель по Україні
  3. Авангард в Україні
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  6. Аграрна реформа в Україні
  7. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  8. Аграрні правовідносини в Україні
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Та інших центральних органів | Виконавча влада в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.