Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виконавча влада в Україні

 

Для здійснення спільних програм місцеві державні адміні­страції та органи місцевого самоврядування можуть укладати договори, створювати спільні органи та організації.

Місцеві державні адміністрації здійснюють функцію управ­ління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління. Голови місцевих державних адміністра­цій укладають та розривають контракти з їх керівниками.

Керівники підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, призначаються та звільняються з посад за погодженням з головою відповідної місцевої державної адміні­страції, крім керівників установ, підприємств і організацій Зброй­них Сил та інших військових формувань України, а також керів­ників навчальних закладів, що призначаються на посаду за умо­вами конкурсу.

Місцеві державні адміністрації не втручаються у господар­ську діяльність підприємств, установ і організацій, крім випад­ків, визначених законом.

Місцеві державні адміністрації мають право звернутися до власника підприємства, установи, організації чи уповноваженої ним особи з вмотивованим поданням про притягнення до від­повідальності їх керівників у разі порушення ними законів. Про результати розгляду власник чи уповноважена ним особа зобо­в'язані повідомити місцеву державну адміністрацію у місячний термін.

Керівники підприємств, установ та організацій мають право звернутися до органів виконавчої влади вищого рівня або до су­ду про скасування розпорядження голови місцевої державної адміністрації, що суперечить законодавству в питаннях, що сто­суються їх діяльності.

Керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов'язані в десятиденний термін надавати на вимогу голови місцевої державної адміністрації необхідну інформацію у межах, визначених законом.

Місцеві державні адміністрації взаємодіють з політичними партіями, громадськими, релігійними організаціями, професій­ними спілками та їх об'єднаннями для забезпечення прав і сво­бод громадян, задоволення їх політичних, екологічних, соціаль­них, культурних та інших інтересів з урахуванням загальнодер-

жанних і місцевих інтересів, сприяють виконанню статутних іавдань та забезпечують додержання законних прав цих об'єд-нань громадян.

Політичні партії, громадські, релігійні організації, професій-іи спілки та їх об'єднання можуть вносити пропозиції з питань і X діяльності на розгляд місцевих державних адміністрацій. У цих иииадках представники зазначених організацій мають право бу-і п присутніми під час розгляду внесених ними питань, давати необхідні пояснення.

Місцеві державні адміністрації забезпечують додержання Прав і свобод громадян.

Громадяни звертаються до місцевих державних адміністра­цій у вирішенні питань, що належать до сфери повноважень міс-цевих державних адміністрацій.

Посадові особи місцевих державних адміністрацій зобов'я­зані розглянути звернення громадян і не пізніше ніж у визначе­ний законом термін прийняти рішення або дати обґрунтовану шдновідь. Посадові особи проводять особистий прийом грома-іяп у порядку, визначеному законом.

Рішення посадових осіб місцевих державних адміністрацій можуть бути оскаржені Президенту України, органу виконавчої влади вищого рівня, Уповноваженому Верховної Ради України і прав людини або до суду.

Голови місцевих державних адміністрацій видають розпо-I іядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із иконодавством.

Проекти розпоряджень нормативно-правового характеру по­годжуються з керівниками відповідних структурних підрозді-ПІВ місцевих державних адміністрацій.

Акти місцевих державних адміністрацій ненормативного ха­рактеру, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності і моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено шиї і ший термін введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх ви­конавців, а при потребі — оприлюднюються.

І Іормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій ПІДЛЙгйЮть державній реєстрації у відповідних органах юстиції

I установленому органом порядку і набирають чинності з момен-і v їх реєстрації, якщо самими актами не встановлено пізніший

II • 11 м і п введення їх у дію.

Главах

Виконавча влада в Україні

 

Нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій, які стосуються прав та обов'язків громадян або мають загаль­ний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо самими актами не встановле­но пізніший термін введення їх у дію.

Акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Кон­ституції України, законам України, рішенням Конституційно­го Суду України, актам Президента України та Кабінету Міні­стрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Розпорядження голови державної адміністрації, що супере­чать Конституції України, законам України, рішенням Консти­туційного Суду України, іншим актам законодавства, або є не­доцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адмі­ністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Накази керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, що суперечать Кон­ституції України, іншим актам законодавства, рішенням Консти­туційного Суду України та актам міністерств, інших централь­них органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою місцевої державної адміністрації, відповідним міністерством, ін­шим центральним органом виконавчої влади.

Для правового, організаційного, матеріально-технічного та ін­шого забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, підготовки аналітичних, інформаційних та інших матеріалів, систематичної перевірки виконання актів законодавства та роз­поряджень місцевої державної адміністрації, подання методич­ної та іншої практичної допомоги місцевим державним адміні­страціям та органам місцевого самоврядування головою місцевої державної адміністрації утворюється апарат місцевої державної адміністрації в межах виділених бюджетних коштів.

Апарат місцевих державних адміністрацій очолює керівник, який призначається на посаду головою місцевої державної адмі­ністрації.

Керівник апарату місцевої державної адміністрації органі­зовує його роботу, забезпечує підготовку матеріалів на розгляд

голови місцевої державної адміністрації, організовує доведення розпоряджень голови місцевої державної адміністрації до вико­навців, відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, вико­нує інші обов'язки, покладені на нього головою місцевої держав­ної адміністрації. З цих питань керівник апарату місцевої дер­жавної адміністрації видає накази.

Організаційно-процедурні питання внутрішньої діяльності місцевих державних адміністрацій регулюються їх регламента­ми, що затверджуються головами відповідних місцевих держав­них адміністрацій. Типовий регламент місцевої державної адмі­ністрації затверджено Постановою Кабінету Міністрів України ВІД 11.12.1999 р. № 2263, зі змінами і доповненнями1.

Фінансове забезпечення місцевих державних адміністрацій .ідійснюється за рахунок Державного бюджету України.

Відповідно до Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 p., затвердженої Постановою Кабінету Міні­стрів України від 21.07.2006 р. № 10012, передбачається змі­нити функції місцевих державних адміністрацій шляхом пере-і ворення місцевих органів виконавчої влади загальної компе-ГЄНЦІІ на контрольно-наглядові органи у структурі виконавчої влади.

Контрольні питання та завдання

1. Визначте поняття виконавчої влади та систему її органів в Україні.

2. Охарактеризуйте конституційно-правовий статус Кабінету Міністрів України. Яких змін він зазнав у зв'язку із прове­денням в Україні конституційної реформи?

3< Охарактеризуйте конституційно-правовий статус міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

1 Типовий регламент місцевої державної адміністрації, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.1999 р. № 2263, зі змінами і доповненнями //Офіційний вісник України. — 1999. — № 50.

* Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2015 р., за-гперлжена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2006 р. № 1001 // Урядовий кур'єр. — 2006. — 3 серпня.

Главах

Виконавча влада в Україні

 

4. Охарактеризуйте конституційно-правовий статус місцевих державних адміністрацій.

5. Визначте можливі шляхи реформування системи органів ви­конавчої влади в Україні.


Читайте також:

  1. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  2. А) Грошова оцінка земель по Україні
  3. Авангард в Україні
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  6. Аграрна реформа в Україні
  7. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  8. Аграрні правовідносини в Україні
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконавча влада в Україні 489 | Глава XI

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.