Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Додаток 2

Метод самовиховання

Додаток 1

Самовиховання — це активність особистості, спрямована на удосконаленння своїх фізичних, моральних, розумових, трудових, естетичних та інших якостей.

Іншими словами, самовиховання — це самоуправління особи з намірами змінити самого себе у відповідності зі свідомо поставленою метою на основі уявлень про ідеал власного “Я” .

Самовиховання буде ефективним лише за умови чіткої постановки завдань щодо створення “Я—образу” , що можливо лише на основі чіткого уявлення про себе, тобто самоаналізу, який грунтується на самоспостереженні й самооцінці “реального Я” .

Оскільки часто самооцінка особистості буває неадекватною, тому при визначенні завдань самовиховання слід орієнтуватись і на думку оточуючих, яка внесе корективи в уявлення суб’єкта про себе. На підставі комплексного бачення “реального Я” можна скласти програму самовиховання, успіх реалізації якої залежить від рівня володіння людиною методами самовиховання.

Метод (програма)самовиховання(за В.С.Лобзіним)включає такі прийоми:

— самовивчення, самооцінка “реального Я” ;

— усвідомлення й переосмислення власної особистості;

— самоаналіз і переоцінка минулого, виявлення індивідуальних “психологічних” бар’єрів (комплексів);

— створення бажаного “Я — образу” ;

— формування й формулювання індивідуальних команд-намірів;

— використання прийомів самопереконання, самозобов’язання, самопримусу, самонаказу, самозвіту, самозаохочення, самонавіювання, самопорівняння, самовправи, самозвіту;

— сюжетна сенсорна репродукція поведінки “Я — образу” у різноманітних ситуаціях діяльності і спілкування;

— “накладання” стереотипів “Я — образу” на реальну поведінку у повсякденному житті.

Отже, за основу методу самовиховання слід прийняти створення, фіксацію та цілеспрямоване самонавіювання бажаного “Я — образу” .



Орієнтовний індивідуальний план професійного самовиховання

 

Завдання самовиховання Шляхи й засоби Час реалізації
I. Розвиток пізнавальних інтересів:  
— розвивати у собі педагогічну спостережливість; Вправлятись у визначенні внутрішнього стану людини за зовнішніми проявами.  
— навчитись керувати своїми емоціями; Проявляти якомога більше щирої цікавості до особистості однокурсників.  
— розвивати у собі винахідливість і оперативність. Вправлятись у миттєвому вирішенні педагогічних задач, але з обов’язковим їх подальшим аналізом.  
II. Розвиток конструктивних умінь: Усі справи передбачати й ретельно планувати.
— навчитись складати конкретні плани одноразових заходів. Вивчати конспекти уроків досвідчених учителів, засвоювати при цьому основні логічні схеми їх уроків.  
  Скласти примірний варіант плану-конспекту уроку (зі спеціальності) й обговорити його з однокурсниками.  
III. Розвиток комунікативних умінь: Вправлятись у передкомунікативній орієнтації, контактах, особливо з незнайомими людьми.
— подолати надмірну сором’язливість у спілкуванні; Учитись не думати про себе у процесі спілкування.  
— розвивати у собі товариськість. Використовувати будь-яку можливість для виявлення власної ініціативи у спілкуванні.  
Вивчати літературу з певної проблеми. Вправлятись у виразності читання.
IV. Розвиток інформаційних умінь: Проаналізувати магнітні записи своєї мови.
— навчитись виразно читати; Використовувати будь-яку можливість висловити свою думку (точку зору) перед аудиторією.  
— навчитись коротко, але змістовно виступати перед широким загалом. Виступати з планом: 1) про що хочу сказати; 2) що про це можу сказати; 3) що пропоную.  
V. Розвиток організаторських умінь:  
— сформувати й розвинути у собі навички самоінструкції, самонаказу, самоконтролю. Активно вправлятись у самоінструктажі та інших прийомах самоактивізації.  

 

ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ УВАГА ТА УЯВА ЯК ОСОБЛИВИЙ ТИП ТВОРЧОЇ УВАГИ І УЯВИ. ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ УВАГИ ТА УЯВИ


Читайте також:

  1. ДОДАТОК
  2. Додаток
  3. Додаток
  4. Додаток
  5. Додаток
  6. Додаток 1
  7. Додаток 1
  8. Додаток 1.
  9. Додаток 1. Традиційне українське житло
  10. Додаток 11. Способи кріплення мотузки до опори
  11. Додаток 2




Переглядів: 987

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Творче самопочуття педагога. | Опорний сигнал 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.