МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види органів держави, їхні ознаки та класифікація.Орган держави — це створений державою або безпосередньо народом колектив уповноважених осіб (депутатів або державних службовців) або одна особа, який має свою визначену структуру та наділений владними повноваженнями для здійснення певних державних завдань і функцій. Наявність владних повноважень означає, що орган держави вправі встановлювати формально обов'язкові приписи, тобто норми права чи індивідуальні приписи, і домагатися, за допомогою встановлених законом засобів, їхнього здійснення. Від кожного державного органу залежить ефективність діяльності державного апарату в цілому. Тому одним з головних завдань держави з організації апарату є правильне, чітке і повне законодавче визначення компетенції, повноважень та місця того чи іншого органу в апараті держави. Органи держави мають загальні і специфічні ознаки. ¨ До загальних ознак можна віднести такі: – всі органи держави, що створюються, відповідно до закону, шляхом безпосередньої чи представницької демократії, покликані виконувати передбачені законом функції; – наділені державно-владними повноваженнями; – діють у встановленому державою порядку; – пов'язані між собою відношеннями субординації; – всі разом створюють єдину цілісну систему — апарат держави. ¨ Специфічними ознаками, тобто такими, що відрізняють державні органи від недержавних та державних організацій, є: – формування їх безпосередньо державою чи населенням (виборцями) і здійснення державними органами своїх функцій від імені держави; – наявність у кожного державного органу законодавчо закріпленої організаційної структури, територіальних меж діяльності, а також порядку взаємовідносин з іншими державними органами і організаціями; – виконання кожним державним органом чітко визначених, встановлених у законодавчому порядку повноважень, видів і форм діяльності. Наявність владного характеру є найбільш важливою ознакою державного органу, яка дає можливість достатньо чітко відокремити державні органи від державних організацій й установ та від недержавних утворень. Практичне втілення державно-владних повноважень знаходить своє відображення у виданні державними органами від імені держави юридично обов'язкових нормативних й індивідуальних актів, а також у здійсненні державними органами нагляду за точним і неухильним виконанням вимог, передбачених цими актами, у забезпеченні і захисті цих вимог від порушень, шляхом застосування заходів виховання, переконання і стимулювання, а в необхідних випадках — заходів державного примусу. До складу кожного державного органу входять особи, які здійснюють керівництво, безпосередньо виконують покладені на них керівні повноваження, крім того спеціалісти й інші особи, що забезпечують технічні умови щодо їхнього виконання, керівних управлінських функцій. Будучи складовими частинами одного державного апарату, органи держави відрізняються між собою за рядом критеріїв. 1) За місцем у системі державного апарату: – первинні — створюються безпосередньо народом (виборцями) шляхом волевиявлення; – вторинні — створюються первинними та їм підзвітні. 2) За характером і змістом державної діяльності: – органи законодавчої влади; – органи виконавчої влади; – органи судової влади; – контрольно-наглядові органи. 3) За способом утворення: – виборні; – призначувані; – ті, що успадковуються. 4) За часом функціонування: – постійні; – тимчасові. 5) За складом: – одноособові; – колегіальні. 6) За територією, на яку поширюються їхні повноваження: – загальні (центральні); – місцеві (локальні). Читайте також:
|
||||||||
|