Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Осцилограф універсальний З1-93

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Житомирський державний технологічний університет

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

Радіотехніки та телекомунікацій

(протокол № __ від ________ р.)

 

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Для виконання лабораторних робіт з курсу

 

ОСНОВИ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА МАТЕРІАЛІВ ЕА

 

для студентів спеціальності:

 

6.050902 – «Радіоелектронні апарати »

 

ЖДТУ 2012

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Основи матеріалознавства та матеріалів ЕА» для студентів спеціальності 6.050902 – «Радіоелектронні апарати».

 

Укладач: Ж.М. Хоменко. – Житомир: ЖДТУ, 2012. – с. 50

 

 

Навчальне видання

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Основи матеріалознавства та матеріалів ЕА» для студентів спеціальності 6.050902 – «Радіоелектронні апарати»

 

 

Укладач: Хоменко Жанна Миколаївна, асистент. каф. Радіотехніки та телекомунікацій

 

 

Рецензент: к.т.н. доц. О.П. Соколов


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1
Вивчення контрольно-вимірювальних апаратури

Мета роботи

Вивчення основних характеристик і порядок роботи з контрольно-вимірювальною апаратурою: осцилографом, генератором і цифровим мінімультиметром.

 

Осцилограф універсальний З1-93

Малогабаритний двоканальний універсальний осцилограф З1-93 призначений для дослідження форми електричних сигналів шляхом візуального спостереження в діапазоні частот від 0 до 15 МГц зміни розмаху у діапазоні від 0,01 до 200 В та часових інтервалів від
08×10-7 до 1.0 с. Наявність двох каналів вертикального відхилення забезпечує одночасно дослідження двох сигналів на одній розгортці.

 

Технічні характеристики осцилографа.

Максимальний розмах досліджуваного сигналу:

а) при роботі без виносного дільника не більше 80 В;

б) при роботі з виносним дільником 1:10 не більше 200 В.

Мінімальне значення вхідного сигналу 0,01 В

Мінімальна тривалість вхідного сигналу – 35 нс.

Діапазон амплітудно-частотної характеристики осцилографа від
0 до 15МГц.

Вхідний активний опір кожного каналу вертикального відхилення (1±0,02) МОм.

Основна похибка виміру напруги не перевищує ±4%, виміру часових інтервалів – не більше ±4%.

 

Основні органи керування.

Розташування органів керування на передній панелі осцилографа наведено на рис. 1.

Графічне позначення та опис основних органів управління осцилографа наведено в табл. 1.

 

 

Рис. 1.

 

Табл. 1

Графічне подання Опис
ручка регулювання чіткості (фокуса) зображення.
ручка регулювання яскравості сигналу.
ручка регулювання висвітлення шкали на екрані ЕЛТ.
потенціометр регулювання астигматизму.
потенціометр регулювання коефіцієнта відхилення каналів.
ручка регулювання положення обох променів по вертикалі.

Продовження табл. 1.

ручка переміщення променя по вертикалі.
перемикач фаза сигналу не змінюється.
перемикач фаза сигналу змінюється на 180°.
перемикач установки синхронізації рівня автоматично.
перемикач установки синхронізації рівня “вручну”.
перемикач режиму роботи входу підсилювача встановлений у прийом змінного сигналу.
перемикач режиму роботи входу підсилювача встановлений у відключений стан (земля).
перемикач режиму роботи входу підсилювача встановлений у прийом досліджуваного сигналу з постійною складовою.
I на екран виводиться сигнал першого каналу.
I I на екран виводиться сигнал другого каналу.
I+I I на екран виводиться алгебраїчна сума сигналів першого та другого каналу.
на екран виводиться зображення обох каналів, перемикання каналів здійснюється із частотою 100кГц.
на екран виводиться зображення обох каналів, перемикання каналів здійснюється наприкінці кожного прямого ходу розгортки.

Вимір амплітуди напруги.

1. Встановіть перемикач режиму роботи підсилювача на необхідний канал.

2. Встановіть перемикач «V/ПОД.» у таке положення, щоб амплітуда зображення становила біля шести поділок.

3. Перемикач режиму роботи входу підсилювача встановіть в прийом змінного сигналу (див. табл. 1).

4. Ручкою «РІВЕНЬ» встановіть стійке зображення. Встановіть перемикач «ЧАС/ПОД.» у положення, при якому спостерігається кілька періодів досліджуваного каналу.

5. Встановіть ручку вертикального переміщення (див. табл. 1) так, щоб мінімальний рівень сигналу збігався з однією з нижніх ліній, а максимальний – перебував у межах екрана.

6. Ручкою горизонтального зсуву (див. табл. 1) змістить зображення таким чином, щоб один з верхніх піків (максимум) був розташований на центральній градуйованій вертикалі.

7. Виміріть кількість поділів між крайніми точками сигналу по вертикалі (див. рис. 2).

Рис. 2

 

8. Помножте отриману величину на покази перемикача «V/ПОД.»Для розрахунку амплітуди поділить результат на два.

 

Для приклада розмах сигналу становить 5,6 клітинки (див. рис. 2), перемикач «V/ПОД.» установлений у положення 0,5:

;  
.  

 

Вимір тривалості сигналу.

1. Встановіть перемикач режиму роботи підсилювача на необхідний канал.

2. Встановіть перемикач «V/ПОД.» у таке положення, щоб амплітуда зображення становила біля шести поділок.

3. Перемикач режиму роботи входу підсилювача встановіть в прийом змінного сигналу (див. табл. 1).

4. Встановіть перемикач «ЧАС/ПОД.» у положення, при якому відстань між вимірюваними точками буде менш ніж 10 поділок.

5. Ручкою «РІВЕНЬ» встановіть стійке зображення.

6. Встановіть ручку вертикального переміщення (див. табл. 1) так, щоб точки, між якими вимірюється час, перебували на горизонтальній лінії.

7. Ручкою горизонтального зсуву (див. табл. 1) змістить зображення так, щоб точки, між якими вимірюється час, перебували в межах десяти центральних поділок.

8. Виміріть горизонтальну відстань між заданими точками A та B (див. рис. 3).

Рис. 3.

 

9. Помножте відстань, вимірювану в підпункті 8, на коефіцієнт розгортки (перемикач «ЧАС/ПОД.»). Це й буде тривалістю сигналу .

Для приклада горизонтальна відстань становить 8 поділок
(рис. 3), а перемикач «ЧАС/ПОД.» встановлений у положення
0,2 mS.

.  

 

Вимір скважності періодичних сигналів.

1. Аналогічно попередньому прикладу виміряється період сигналу (рис. 4).

 

Рис. 4.

 

2. Скважність розраховується за формулою:

.  

де – період сигналу, – тривалість сигналу.

 

Для нашого приклада перемикач «ЧАС/ПОД» встановлений у положення 2 mS. Період сигналу ( ) дорівнює 8 поділкам, тривалість сигналу ( ) дорівнює 5 поділкам. Відповідно період і тривалість сигналу розраховують як:

;

Далі обчислюємо скважність ( ) сигналу:

.

Вимір частоти періодичних сигналів.

1. Виміряйте періоду сигналу (рис. 5).

 

Рис. 5.

 

У цьому випадку періоду становить 8 поділок, а перемикач «ЧАС/ПОД.» встановлений у положення 0,2 mS.

У результаті період сигналу розраховується як:

.

 

2. Розрахуйте частоту сигналу за формулою:

,  

де частота, Гц; – період, с.

 

Частота сигналу для нашого приклада буде дорівнює:

 

.  

Читайте також:

  1. Будова осцилографа
  2. Ванна мийна, 2 – стіл виробничий, 3 – універсальний привод, 4 – стіл з ванною, 5 – шафа холодильна.
  3. Використання осцилографа при тестуванні моніторів
  4. Виробництво продукції – універсальний показник продуктивності праці.
  5. Електронний осцилограф.
  6. Електронно-променеві осцилографи
  7. Електронно-променеві осцилографи
  8. Переговори як універсальний метод розв‘язання конфліктів.
  9. Раціональний вибір матеріалів – універсальний спосіб забезпечення довговічності обладнання
  10. Світлопроменеві (шлейфові) осцилографи
  11. Спеціалізовані осцилографи




Переглядів: 567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
а. Будова | Генератор сигналів низькочастотний ГЗ-118

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.