Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОДИНИЦІ СИСТЕМИ СІ

ВСТУП

Відповідно до робочої програми дисципліни “Стандартизація, метрологія і контроль” для студентів денної та заочної форми навчання, які навчаються за напрямами підготовки 6.050401 «Металургія» та 6.050402 «Ливарне виробництво», в результаті вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

– значення стандартизації, метрології, контролю якості продукції та сертифікації в народному господарстві України і, зокрема, у ливарному виробництві;

– суть стандартизації, її мету, сучасний стан в Україні, урядові документи що стосуються стандартизації, органи стандартизації, метрології та сертифікації;

– визначення стандартизації і стандарту, класифікацію стандартів, порядок розробки та перегляду стандартів;

– методи стандартизації;

– єдині системи стандартів, зокрема ЄСКД;

– системи переважних чисел і системи нормальних лінійних розмірів;

– правові аспекти стандартизації;

– екологічні аспекти стандартизації;

– основні питання міжнародної стандартизації;

– застосування стандартів у ливарному виробництві;

– основи метрології, теорії вимірювань та теорії похибок;

– методи контролю якості продукції, особливості суцільного та вибіркового контролю;

– шляхи і напрямки підвищення якості продукції;

– економічну ефективність застосування стандартів та підвищення якості продукції;

– мету і порядок добровільної та обов’язкової сертифікації продукції;

вміти:

– користуватися стандартами у повсякденній практичній діяльності;

– виконувати розрахунки з застосуванням Міжнародної системи одиниць SІ;

– розрахувати абсолютну та відносну похибку вимірювання;

– намітити шляхи зменшення ризику постачальника та споживача;

– визначити і намітити основні параметри системи контролю якості продукції в галузі ливарного виробництва;

– вибрати схему сертифікації продукції та систем якості в залежності від виробничих умов, скласти план підготовки до сертифікації;

мати навички практичного використання нормативних документів.

 

Практичні заняття мають на меті виробити зазначені вміння та практичні навички. Практичні заняття з метрології присвячені, головним чином, розв’язанню задач, пов’язаних з використанням основних, похідних, кратних ічастинних одиниць системи СІ, а також з плануванням вимірювань та статистичною обробкою їх результатів. Практичні заняття із стандартизації полягають у детальному розгляді питань цієї галузі, які мають практичне значення у повсякденній діяльності фахівця, аналізі типових виробничих ситуацій,розв’язанні задач, пов’язаних зі стандартизацією та сертифікацією.

ОДИНИЦІ СИСТЕМИ СІ

 

Мета заняття - прищеплення практичних навичок щодо класифікації одиниць системи SІ, утворення похідних одиниць, переведення фізичних величин з однієї розмірності в іншу.

Для успішного виконання завдань цього розділу необхідно знати:

– основні та додаткові одиниці системи СІ;

– класифікацію одиниць системи СІ;

– правила перетворення розмірностей;

– правила утворення похідних одиниць з використанням визначаючих співвідношень;

– скорочені найменування та позначення деяких похідних одиниць;

– позасистемні одиниці, використання яких допускається міжнародними стандартами та законодавством України;

– метод переведення фізичних величин з використанням розмірних відношень.

Завдання 1.1. Для кожної з вказаних одиниць вкажіть: її назву, яку фізичну величину вона вимірює, чи входить вона до системи СІ, чи є основною, додатковою, похідною, кратною, частинною; якщо одиниця не входить в систему СІ, то чи дозволяється її використання в Україні: кг, МВт, °С, пуд, м/с.

Відповідь:

кг – кілограм, основна одиниця системи СІ; вимірює масу;

МВт – мегават, похідна кратна одиниця системи СІ, вимірює потужність;

°С – градус Цельсія, не входить до системи СІ, але допускається до застосування, вимірює температуру;

пуд – пуд, , не входить до системи СІ, не допускається до застосування, вимірює масу;

м/с – метр за секунду, похідна одиниця системи СІ, вимірює лінійну швидкість.

Для самостійної роботи: г, Н, кг/м3, Па, кДж, л, кал/(моль·°С), мВ, дм, Дж/(моль·К), ат, доба, м/с2, фунт, кал, Дж/с, моль, кд, кг·м/с2, год, ср, т, К.

Індивідуальні завдання.

Для кожної із заданих одиниць виміру вкажіть: назву одиниці виміру; яку фізичну величину вона вимірює; чи входить вона в систему SI; чи є вона основною, похідною, кратною, частинною. Якщо одиниця виміру не входить у систему SI, чи допускається її використання нарівні з одиницями системи SI в Україні..

1) дм; 2) кг; 3) м/с; 4) пуд; 5)°C; 6) год.; 7) В; 8) А; 9) г;10) дюйм; 11) кг/м3; 12) Н; 13) с; 14) л; 15) К; 16) км; 17) Дж;18) кал; 19) т; 20) Гц; 21) Вт; 22) мкс; 23) МПа; 24) м; 25) доба;26) мкм; 27) фут; 28) рад; 29) кВт; 30) см; 31) хв.; 32) фунт;33) м/с2; 34) мПа; 35) аршин; 36) кг × м/с2; 37) ГДж; 38) ср; 39)кд;
40) Дж/с; 41) мс; 42) кт; 43) мм; 44) т/м3; 45) Н/м2; 46)Дж/(кг × К); 47) с-1; 48) кг/м3; 49) нм; 50) кН.

Завдання 1.2. Виразіть похідну одиницю Н через основні, використовуючи визначаючі співвідношення: v = s/t; a = v/t; F = am.

Відповідь:

[v] = [s]/[t] = м/с; [a] = [v]/[t] = м/с2; [F] = [a][m] = кг·м/с2. Н = кг·м/с2.

Для самостійної роботи: Гц (f = N/t); Дж (v = s/t; a = v/t; F = am; A = Fs);

Вт (N = A/t); В (U = N/I); Ом (R = U/I).


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  9. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  10. VI. Філогенез нервової системи
  11. А) Заробітна плата її форми та системи.
  12. А) Заробітна плата, її форми та системи.




Переглядів: 1045

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Індивідуальне завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.