МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Індивідуальне завданняДайте точкову та інтервальну оцінку істинного значення величини х,користуючись наведеними результатами кількох її спостережень. Запишіть оцінку у вигляді х ± Δх. Визначте абсолютну та відносну похибки вимірювання. Покладіть довірчу ймовірність, як зазначено в дужках. 1)0,0312; 0,0314; 0,0320; 0,0318; 0,0322 (0,95); 2)21,64; 21,90; 22,11; 21,95; (0,99); 3)0,36; 0,38; 0,36; 0,41; (0.95); 4)18,4; 19,3; 17,0; (0,9); 5)1210; 1213; 1220; 1222; (0,95); 6)150,1; 148,3; 155; (0,9); 7)352,3; 351,0; 352,2 350,0; 352,0; (0,99); 8)0,012; 0,010; 0,011; 0,013; (0,95); 9)30,0; 30,2; 29,7; (0,9); 10) 5,1; 4,8; 5,0; 4,9; 5,2; 5,1; (0,9). ПЛАНУВАННЯ ВИМІРЮВАНЬ Мета заняття: прищеплення практичних навичок у галузі планування вимірювань. Для успішного виконання завдань цього розділу необхідно знати: – стадії процесу вимірювання; – метод апріорного оцінювання необхідної кількості спостережень. – Процес вимірювання складається з таких стадій: – підготовка і планування вимірювань; – виконання вимірювань; – обробка і аналіз отриманих даних. Підготовка і планування вимірювання: – визначення мети і завдання вимірювання; – аналіз апріорної інформації (очікуваного діапазону значень вимірюваної величини, можливої похибки тощо); – розробка (або вибір) фізичної та математичної моделі об’єкту; – аналіз умов вимірювання; – встановлення необхідної точності вимірювань; – розробка конкретної методики вимірювань; – визначення методів обробки результатів. Одним з найважливіших елементів планування вимірювань методом багаторазових спостережень є апріорне оцінювання мінімально необхідної кількості спостережень, щоб забезпечити допустиму величину похибки оцінювання істинного значення вимірюваної величини. Це можна зробити з використанням таблиці (додаток Б). Для цього необхідно знати: величину допустимої похибки; апріорне значення середньоквадратичного відхилення; довірчу ймовірність або рівень значущості. Завдання 4.1. Визначити мінімально необхідну кількість аналізів вмісту сірки у зразку сталі. Апріорна інформація: – мета вимірювання – приймальний контроль партії виливків; – очікуваний діапазон вмісту сірки: 0,02 – 0,04%; – вимірювання виконується шляхом хімічного аналізу за чинним стандартом; – апріорна величина середньоквадратичного відхилення 0,001%; – допустима похибка ± 0,002%; – довірча ймовірність 0,9; – метод обробки результатів – стандартний статистичний, з визначенням точкової та інтервальної оцінок. Розв’язання. Скористуємося таблицею (додаток Б) для однобічного критерію Стьюдента, оскільки вміст сірки обмежується стандартом тільки з одного оку, а саме - зверху. Спочатку розрахуємо величину w(відношення допустимої похибки до апріорного середньоквадратичного відхилення): З таблиці знаходимо найближче менше значення w = 1,68, якому відповідає мінімально необхідна кількість аналізів – 3. Завдання 4.2. Відповідно до завдання 3.1, виконали аналізи і отримали такі значення вмісту сірки: 0,025: 0,027 та 0,025%. Перевірити, чи вірно знайдена мінімальна кількість аналізів, оцінити істинний вміст сірки в сталі. Розв’язання. Виконаємо статистичну обробку результатів. Складемо таблицю Середнє значення:S = 0,0257% Середньоквадратичне відхилення: Результат статистичної обробки результатів аналізів підтверджує апріорне значення середньоквадратичного відхилення. Продовжимо статистичну обробку: визначимо інтервальну оцінку дійсноговмісту сірки в сталі. Для 2-х ступенів свободи при рівні значущості 0,1 однобічний критерій Стьюдента дорівнює t = 1,89. Отже, абсолютна похибка Інтервальна оцінка істинного значення вмісту сірки: S = 0,0257 ± 0,00126%,або, після округлення, S = 0,026 ± 0,001%. Як бачимо, похибка (≈ 0,001%) виявилася меншою за допустиму (0,002%). Читайте також:
|
||||||||
|