МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лекція 2. Теоретичні основи формування біологічних потреб людини і споживання продовольчих та непродовольчих товарівПлан 1. Потреби, як необхідна властивість функціонування і розвитку основних систем. Класифікація потреб. 2. Основи споживання товарів. Раціональні потреби населення в них.
1. Потреби, як необхідна властивість функціонування і розвитку основних систем. Класифікація потреб. Потреби – це необхідна властивість функціонування, розвитку людини і суспільства в цілому. Людина може існувати і розвиватися лише за відповідних внутрішніх і зовнішніх умовах, внаслідок власної діяльності і взаємодії із зовнішнім середовищем, здійснюючи з ним постійний обмін необхідними речовинами, життєвою енергією та інформацією, що відповідає певному становищу людини в системі самого середовища. Залежно від сфери діяльності розрізняють інтереси (потреба виявляється через інтерес): o економічні (наявність грошей), o соціальні (спілкування), o політичні (політична діяльність), o духовні Класифікація потреб. Потреби розвивають під впливом об’єктивних чинників та умов життєдіяльності. Однак соціальні групи, і кожна людина зокрема, беруть участь у формуванні умов життя і власних потреб, тому при вивченні потреб повинні враховуватися їх групування: - за суб’єктами: · особисті · сімейні · трудового колективу · суспільства - за походженням: · біогенні (природні) –є детермінованими генетично і обумовлені природним середовищем (одяг в різних кліматичних умовах) · соціогенні (штучні) –формуються соціальним середовищем і розвиваються історично разом із розвитком суспільства (знаряддя праці, телевізор, інтереси) - за формою життєдіяльності, соціальною спрямованість і роллю у відтворенні здібностей людини: · біологічні –забезпечують життєдіяльність людини (їжа, житло, одяг), забезпечують потреби продовження людського роду · соціальні –формуються цілеспрямованою діяльність, що забезпечує взаємодію між людьми, усвідомлюється на підставі відображень суспільних відношень та реалізовується як обмін діяльністю між індивідами · інтелектуальні (ідеальні) –потреби в знаннях, істині, світогляді, компетенції, здатності прогнозувати події та керувати ними · функціональні –забезпечуються певними видами діяльності · предметні –забезпечуються певними предметами · матеріальні –комплекс предметів · духовні –за рахунок самовдосконалення та ціленаправленості
Ієрархічна структура потреб. За об’єктом спрямованості ієрархія може бути такою: 1.харчові продукти 2.прилади для приготування, прийняття їжі 3.індивідуальні засоби захисту від несприятливих чинників навколишнього середовище (одяг, взуття) 4.засоби підтримання здоров’я і особистої гігієни 5.засоби спілкування в соціальному середовищі 6.житло та його облаштування 7.побутові знаряддя праці 8.засоби пересування 9.засоби навчання, розвитку 10.вдосконалення особистості, творчої діяльності
Читайте також:
|
||||||||
|