МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АЕРОДИНАМІЧНИЙ РОЗРАХУНОК СИСТЕМ ВЕНТИЛЯЦІЇРозподіл повітря в системах кондиціонування і вентиляції здійснюється по більш-менш складній системі повітряпроводів. Мова може йти і про найпростіший одиничний повітряпровід, і про складну розгалужену систему повітряпроводів, що обслуговують цілий поверх чи весь будинок. В обох випадках мова йде про повітророзподільну мережу, що повинна відповідати визначеним вимогам: • забезпечувати продуктивність по повітрю; • мати мінімальні втрати напору; • мати швидкість потоку повітря задовольняючу вимогам санітарних норм; • мати рівень шумів, не перевищуючий припустимий по санітарних нормах; • бути герметичною; • при необхідності повітряпроводи повинні мати відповідну тепло-, звуко- чи пароізоляцію, • простір, який займає повітряпровід, повинен бути мінімальним. Системи повітряних комунікацій класифікуються за швидкістю потоку повітря і робочим тиском. Класифікація за швидкостю підрозділяє повітряпроводи на: малошвидкісні (зі швидкістю повітря в каналі, що не перевищує 13 м/с) і високошвидкісні канали (зі значеннями від 13 до 25 м/с). Витяжні канали завжди розраховуються як малошвидкісні. Класифікація за тиском підрозділяє їх на повітряпроводи низького тиску зі значеннями до 900 Па (близько 100 мм вод. ст.); середнього тиску зі значеннями від 900 до 1700 Па (100-170 мм вод. ст.) і високого тиску зі значеннями від 1700 до 3000 Па (170-300 мм вод. ст.). Для невеликих приміщень застосовуються винятково системи повітряпроводів низкошвидкісні і низького тиску. Установки високошвидкісні і високого тиску застосовуються у великих будинках, особливо в будинках підвищеної висотності, тому що дають великі переваги при мінімізації перетинів вентиляційних каналів. Проблема використання таких повітряпроводів полягає в їхній підвищеній гучності, що залежить від швидкості потоку повітря. Загальний тиск, який створює вентилятор, являє собою суму статичного і динамічного тиску і повинен відповідати загальним втратам напору на шляху руху повітря. Такі втрати напору виникають: 1) за рахунок тертя повітря об стінки повітряпроводу, 2) через вигини і повороти, 3) зміни перерізів повітряпроводу і т.д. Усі ці втрати повинні бути врівноважені повним тиском, створюваним вентилятором. Зазначені втрати напору впливають значною мірою на споживання електроенергії вентилятором, тому доцільно вести проектування повітряпроводів і здійснювати їхній монтаж по можливості з меншою кількістю вигинів, поворотів і змін перерізу. Розрахунок мережі повітярпроводів у загальному виді зводиться до визначення втрат тиску у повітряпроводах при даній витраті повітря. Задаються перерізом чи діаметром повітряпроводів і визначають швидкість повітря при проектованій витраті і відповіднівтратитиску у повітряпроводі на 1 м довжини. Сумарні втрати тиску у повітряпроводах визначаються за формулою , де R - втрати тиску на тертя, l - довжина повітряпроводу, z - втрати тиску на місцевих опорах. При температурі повітряного потоку, що відрізняється від 20°С, на втрати тиску, підраховані по вищевказаній формулі, варто вводити поправочні коефіцієнти, відповідно, на тертяі намісцеві опори. Втрати тиску на тертя в круглих повітряпроводах можнавизначити за формулою: , де λ - коефіцієнт гідравлічного тертя; l - довжина повітряпроводу; d - діаметр повітярпроводу; v - швидкість повітря; γ - об'ємна вага повітря; g - прискорення сили тяжіння; - швидкісний (динамічний) тиск. Для повітряпроводів прямокутного перетину зарозрахункову величинудіаметра dэкв приймається еквівалентнийдіаметр, що визначається за формулою , a і b розміри сторін прямокутного повітряпроводу. Втрати тиску на місцевих опорах z, визначаютьсяза формулою , де Σξ - сума коефіцієнтів місцевих опорів на розрахунковій ділянці повітряпроводу.
Читайте також:
|
||||||||
|