Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання 4. З поданими прізвищами складіть речення так, щоб вони стояли в чоловічому роді в родовому відмінку.

Бондаренко, Гуцало, Юхименко, Дубинка, Турчин, Михальчук, Дарій, Тарасенко, Івахно, Ткачук.

 

!!! Примітка. Якщо чоловіче прізвище за написанням і звучанням повністю збігається з назвами тварин і неживих предметів, то може так трапитися, що в офіційному документі таке прізвище викличе комічний ефект (погодьте з п. Левом... видано п. Зайцю) і різко знизить стиль викладу. Щоб уникнути цього, такі прізвища слід вживати обовязково в поєднанні з імям, іменем по батькові, ініціалами, назвою посади, званням та ін. (повідомлення проф. І.В.Сороки, здійснено головним інженером О.П.Дубиною, за розпорядженням директора заводу тов. Криси С.М.). У практиці можна зустрітися з невідмінюванням таких прізвищ, що є порушенням норми (проте в окремих випадках воно може допускатися).

Завдання 5. Наведені російською мовою прізвища, імена й по батькові перекладіть українською.

Тимофеев Олег Павлович, Лебедева Елена Николаевна, Белинский Виссарион Григорьевич, Андрианова Анна Прокофьевна, Воронихин Андрей Никифорович, Ветошинский Антон Петрович, Локтев Петр Семенович, Брюссов Валерий Якович, Герасимов Илья Саввич, Андреева Алла Яковлевна, Ветчинов Федор Филиппович, Широкова Светлана Игнатьевна, Котёночкин Вячеслав Михайлович, Цветаева Марина Ивановна, Лесков Николай Семенович, Дьяков Семён Алексеевич, Федоровский Павел Юрьевич.

 

!!! Примітка.В іменах типу Антін, Нестір, Ничипір, Прокіп, Сидір, Тиміш, Федір і виступає тільки в називному відмінку, у непрямих — о: Антона, Антонові й т. д., але: Авенір — Авеніра, Лаврін — Лавріна, Олефір — Олефіра.

Імена, що закінчуються в називному відмінку на -р, у родовому мають здебільшого закінчення : Віктор — Віктора, Макар — Макара, Cвітозаp — Світозара, але:Ігор — Ігоря, Лазар — Лазаря.

Імя Лев при відмінюванні має паралельні форми: Лева й Льва, Левові й Львові.

Завдання 6.Від поданих імен утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові.

Євген, Едуард, Анастас, Олександр. Юрій, Віталій, Віктор, Мирослав, Ярослав, Дмитро, Олег, Павло, Ген надій, Георгій, Михайло, Леонід, Валерій, Валентин, Іван, Микола, Максим.

Завдання 7. Зробіть правильний вибір часто вживаних у діловому мовленні сполук.

Брати участь ? приймати участь

Розділяти думки ? поділяти думки

Складати іспити ? здавати іспити

Користуватися авторитетом ? мати авторитет

Вступити в переговори ? розпочати переговори

Рахувати за необхідне ? вважати за необхідне

Мати за мету ? мати на меті

Взяти до уваги ? прийняти до уваги

 


Читайте також:

  1. Conditionals (Умовні речення)
  2. Cкладне речення
  3. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  4. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  5. II. Завдання
  6. II. Завдання на проект.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Д. Лихачов | М. Рильський

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.