Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Цілі ціноутворення та види цін

Цінова політика - це комплекс заходів щодо визначення цін, цінової стратегії і тактики, умов оплати, варіювання цінами залежно від позиції на ринку, стратегічних мі тактичних цілей фірми.

Цінова стратегія - це напрям дій фірми щодо ціноутворення з метою досягнення визначених цілей у конкретній ринковій ситуації протягом конкретного періоду.

Основні групи цілей ціноутворення фірми:

- орієнтовані на прибуток (забезпечення отримання максимального або задовільного прибутку; доходу від інвестицій; швидке надходження готівки);

- орієнтовані на збут (забезпечити повний обсяг продажу; максимізувати виручку; збільшити частку ринку);

- пов'язані з конкуренцією (забезпечити стабілізацію цін на конкуруючі товари, суттєве коливання яких може спровокувати негативну реакцію споживачів; позиціювання товару стосовно конкурентів).

Класифікація цін:

1.Залежно від обороту, який обслуговується.

2.Залежно від впливу держави.

3.Залежно від особливостей комерційного контракту.

4.Залежно від сфери діяльності.

5.Залежно від порядку відшкодування транспортних витрат.

.Залежно від обороту, який обслуговують ціни, їх поділяють на: оптові і роздрібні.

Оптові ціни — ціни, за якими реалізується і закуповується продукція підприємств, фірм та організацій незалежно від форм власності.

Оптові ціни поділяються на:

/ ціни оптового підприємства, за якими постачальники та оптові торгові організації реалізовують свою продукцію;

/ трансфертні ціни — різновид оптової ціни, за якою здійснюються комерційні операції між підрозділами однієї фірми;

/ оптово-відпускні ціни — ціна підприємств-виробників, за якими вони реалізовують виготовлену продукцію іншим підприємствам і організаціям.

Біржові ціни – які формуються на базі біржового котирування, надбавок і знижень з ціни залежно від якості товару, відстані до місця поставки, передбачених біржовим контрактом.

Роздрібні ціни – ціни, за якими продукція реалізовується в роздрібній мережі населенню, підприємствам і організаціям.

Варіантом роздрібної ціни є аукціонна – ціна за якою товар продається на аукціоні.

2.Залежно від впливу держави на ціноутворення ціни бувають:

/ фіксовані — встановлюються безпосередньо державою;

/ регульовані — складаються під впливом попиту і пропозиції; при цьому держава встановлює певні обмеження щодо цін або ціноутворення;

/ вільні — складаються відповідно до кон'юнктури ринку без будь-якого впливу держави.

3.Залежно від особливостей комерційного контракту, виділяють такі види цін:

/ рухома ціна — ціна, зафіксована в контракті, яка може бути переглянута згідно із застереженням у контракті відповідно до зміни ринкової ціни товару на момент його поставки;

/ тверда ціна — ціна, яка встановлюється на момент підписання контракту! не підлягає зміні протягом всього терміну дії контракту;

/ ковзна ціна — ціна, яка встановлюється на момент підписання контракту підлягає перегляду базисної ціни з урахуванням витрат виробництва. Перегляд відбувається на основі обумовленої структури ціни і поширюється або на всю суму витрат виробництва, або на його конкретні елементи. При цьому зазначається їхня величина і відсоток від загальної вартості замовлення. Застосовується цей вид ціни щодо продукції, яка виготовляється протягом тривалого часу;

/ ціна з наступною фіксацією — ціна, яка уточнюється в процесі виконання контракту безпосередньо перед поставкою кожної партії товару або щорічно перед початком фінансового року.

4.Залежно від сфери діяльності можна виділити:

/ оптово-відпускні ціни на промислову продукцію;

/ закупівельні ціни — оптові ціни, за якими сільгосппідприємства, фермери населення закуповують сільгосппродукцію;

/ ціни на будівельну продукцію, яка оцінюється за трьома видами:

—кошторисна вартість, граничний розмір витрат на будівництво кожного окремого об'єкта;

—прейскурантна ціна — усереднена кошторисна вартість одиниці продукції(типового об'єкта будівництва; наприклад, 1 кв. м житлової площі);

—договірна ціна — ціна об'єкта, яка встановлюється за домовленістю між замовником і підрядниками;

—транспортні тарифи — плата за перевезення вантажів і пасажирів.

5.Залежно від порядку відшкодування споживачем транспортних витрат можна виділити:

• єдина ціна з включенням витрат з доставки (франко-станція призначення) передбачає встановлення єдиної ціни з включенням до неї однакової для всіх споживачів суми транспортних витрат незалежно від відстані, від місця виробництва продукції і розраховується як середня вартість усіх перевезень;

• зональні ціни — передбачають виділення кількох географічних зон і встановлення єдиної ціни для клієнтів, які перебувають у межах однієї зони;

• ціна базисного пункту— при цьому методі обирається кілька базисних міст (пунктів) і фактичні ціни продажу розраховуються додаванням до ціни транспортних витрат з доставки товару замовнику до найближчого до нього базисного пункту.


Читайте також:

  1. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.
  2. В якій функції гроші обслуговують процес ціноутворення?
  3. Визначення методів ціноутворення.
  4. Витратні методи ціноутворення
  5. Вплив фьючерсних бірж на ціноутворення та фінансові розрахунки
  6. Втручання в ринкову рівновагу: примусове «понижуюче» ціноутворення
  7. Г) метод ціноутворення на основі рівня поточних цін.
  8. Грабіжницьке ціноутворення
  9. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні
  10. Доходи підприємства і проблеми ціноутворення
  11. Економічна модель ціноутворення
  12. ЕТАП 1 ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЕЙ ЦІНОУТВОРЕННЯ




Переглядів: 3313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 24 | Фактори ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.