Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Призначення, конструкція і принцип дії головної передачі і диференціала

Головна передача змінює напрям передачі силового потоку з поздовжнього на поперечний (пара конічних шестерень), знижує частоту обертання і підвищує обертальний момент (знижувальна шестеренчаста передача),забезпечує можливість розділення силового потоку на два – для підведення до правого і лівого коліс.

       
 
Головні передачі
 
за типом шестеренчастої передачі
 


за кількістю шестерень

           
   
 
 
   

 

 


 

Рис. 13. 19. Класифікація головних передач.

 

Одинарні конічні прості передачі (рис. 13. 20, а) застосовують переважно на легкових автомобілях і вантажних автомобілях малої і середньої вантажопідйомності. У цих передачах ведуча конічна шестерня 1 з’єднана з карданною передачею, а ведена 2 з коробкою диференціала і через механізм диференціала з півосями.

Для більшості автомобілів одинарні конічні передачі мають зубчасті колеса з гіпоїдним зачепленням (рис. 13. 20, б). Гіпоїдні передачі порівняно з простими мають наступні переваги: у них вісь ведучої шестерні розташована нижче від осі веденої, що дає змогу опустити нижче карданну передачу і знизити підлогу кузова легкового .автомобіля. Внаслідок цього знижується центр ваги і підвищується стійкість автомобіля. Крім того, гіпоїдна передача має потовщену форму основи зубців шестерень, що істотно підвищує їх навантажувальну здатність і зносостійкість. Але ця обставина зумовлює застосування для мащення шестерень спеціального масла (гіпоїдного), розрахованого для роботи в умовах передачі великих зусиль, що виникають у контакті між зубцями шестерень.

 

Рис. 13. 20. Типи головних передач.

 

Подвійні головні передачі (рис. 13. 20, в) встановлюють на автомобілях великої вантажопідйомності для збільшення загального передавального відношення трансмісії і підвищення обертального моменту, що передається. У цьому разі передавальне відношення обчислюють як добуток передавальних відношень конічної 1, 2 і циліндричної 3, 4 пар.



Интернет реклама УБС

 

Диференціалпризначений для передачі обертального моменту від головної передачі до півосей і дає змогу їм обертатись з різною швидкістю під час повороту автомобіля і на нерівностях дороги.

На автомобілях застосовують шестеренчасті конічні диференціали (рис. 13. 21.), які складаються з півосьових шестерень 3, сателітів 4 та об’єднуючого їх корпусу, прикріпленого до веденої шестерні головної передачі.

Диференціали такого типу використовують між колесами ведучих мостів як міжколісні. Для різних автомобілів вони відрізняються конструкцією корпусу і кількістю сателітів. Конічні диференціали використовують і як міжосьові. У цьому випадку вони розподіляють обертальний момент між головними передачами ведучих мостів.

 

 

Рис. 13. 20. Будова і принцип роботи диференціала:

1 – вісь сателітів; 2 – ведена шестерня головної передачі; 3 - півосьові шестерні;

4 – сателіти; 6 – півосі; 5 – ведуча шестерня головної передачі.

 

На рис. 13. 21. для спрощення не показано корпусу диференціала, тому для розгляду принципу дії вважатимемо, що вісь 1 сателітів встановлена в корпусі. При обертанні ведучої шестерні 5 і веденої шестерні 2 головної передачі обертальний момент передається на вісь 1 сателітів, далі через сателіти 4 на півосьові шестерні 3 і на півосі 6.

Під час руху автомобіля по прямій і рівній дорозі задні колеса зустрічають однаковий опір і обертаються з однаковою частотою

(рис. 13. 21, а). Сателіти навколо своєї осі не обертаються і на обидва колеса передаються однакові обертальні моменти. Як тільки умови руху змінюються, наприклад, при повороті (рис. 13. 21, б), ліва піввісь починає обертатись повільніше, оскільки колесо, з яким вона зв’язана, зустрічає великий опір. Сателіти починають обертатись навколо своєї осі, обкочуючись по півосьовій шестерні ( лівій ), що сповільнюється, і збільшуючи частоту обертання правої півосі. В результаті праве колесо прискорює своє обертання і проходить більший шлях по дузі зовнішнього радіуса.

Водночас із зміною швидкостей півосьових шестерень змінюється обертальний момент на колесах – на колесі, яке прискорюється, момент спадає. Оскільки диференціал розподіляє моменти порівну, то в цьому разі на колесі, яке сповільнюється, також зменшується і момент. В результаті сумарний момент на колесах спадає, і тягові властивості автомобіля знижуються. Це позначається негативно на прохідності автомобіля під час руху по бездоріжжю і на слизьких дорогах. Але на дорогах із добрим зчепленням шестеренчастий конічний диференціал забезпечує кращу стійкість і керованість.

 

 

             
 
   
 
   
 
   

 


Рис. 13. 22. Класифікація диференціалів.

 


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Активний опір ліній електропередачі
  4. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  5. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  6. Антикорупційні принципи
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. Б/. Принципи виборчого права.
  9. БАГАТОКАНАЛЬНІ СИСТЕМИ ПЕРЕДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ
  10. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  11. Базові принципи психології спорту.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конструктивні особливості коробки передач автомобіля ЗАЗ – 1102 | Конструктивні особливості головної передачі з диференціалом автомобіля ЗАЗ – 1102

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.