Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вся робота складається з декількох етапів.

На першому - ознайомлюються з картами та іншими вихідними матеріалами, визначають положення досліджуваного району, масштаби карт, переріз горизонталей, вивчають рельєф території, знайомляться з геологічною будовою району, обирають напрямок лінії профілю. Профіль складається на основі топографічної карти (М 1 : 25 000), карти рослинності (М 1 : 25 000), таксаційних матеріалів вибраного для досліджень лісництва. У нашому варіанті, для складання профілю - за територію ключової ділянки, що досліджується, відібрано П’ятничанський лісопарк, розташований на північно-західній околиці м. Вінниця.

На другому етапі - будують профіль, який викреслюють на міліметровому папері олівцем. Роботу починають із вибору масштабу. Якщо вихідним матеріалом є карта, - за горизонтальний масштаб беруть масштаб карти (для роботи з матеріалами додатку горизонтальний масштаб рекомендується взяти 1 : 10 000), потім обирають вертикальний масштаб. При обранні останнього - необхідно розпланувати аркуш для власне профілю, підписів зверху та матричної легенди знизу. При цьому враховується амплітуда коливань відносних висот по лінії профілю. Обраний масштаб має бути зручним для роботи масштаби 1 : 250, 1 : 500, 1 : 1000, 1 : 2 000 і т.д., тобто кратні 10. Лінія профілю проводиться таким чином, щоб вона пересікала як можна більшу кількість ландшафтних комплексів (у нашому випадку - урочищ). Крайні точки профілю повинні бути прив’язані до стаціонарних об’єктів (будівлі, автодороги, пересічення просік лісових кварталів тощо).

Після обрання масштабу, на аркуші, відведеному для профілю, ліворуч проводять дві перпендикулярні лінії - вісі ординат і абсцис (X та Y). Якщо профіль будується на чистому папері, вісі абсцис і ординат ділять на сантиметрові поділи для відкладання величин. На вісі абсцис (основа профілю) відкладають відстані між горизонталями в прийнятому горизонтальному масштабі. Якщо горизонтальний масштаб відповідає масштабу карти, тоді робота спрощується: прикладається міліметровий папір до лінії профілю, на її край переносяться усі горизонталі. На основу профілю переносять також урвища, берегові лінії ставків та річок (із нанесенням абсолютних відміток урізів води, глибин до дна водойми, якщо такі дані є на карті). Також, переносять дані з поширення ґрунтового покриву - або з карти, або з таксаційних описів лісництв, рослинність - з карти рослинності; умовними знаками показують домінуючі процеси та їх, напрямок, а також кліматичні або мікрокліматичні характеристики, які можуть бути винесені над кожним ландшафтним комплексом або всім профілем по лінії його простягання.

Під лінією гіпсометричного профілю в умовних знаках, з урахуванням вертикального масштабу показують гранти, літологію ґрунтотворних і підстилаючих порід, четвертинні відклади, глибину ґрунтових вод та ін.

Ґрунтовий покрив наносять: а) під гіпсометричною лінією у вигляді смуги (безмасштабно)*; б) під ландшафтним профілем, у вигляді смуги; в) під профілем у вигляді ґрунтових розрізів. Колір вибирається довільно, але максимально наближено до кольору ґрунту (горизонту А).

Геологічну будову наносять під ґрунтовою смугою, масштаб повинен відповідати вертикальному. Для цього використовуються дані розвідувальних свердловин, шурфів, природних відслонень, геологічних карт та фондових матеріалів. Зафарбовується стандартними кольорами, прийнятими у геохронологічній таблиці.

Під профілем, у вигляді зведеної таблиці, показують ряд даних:

· крутизна схилу;

· форми мікрорельєфу (якщо дозволяє масштаб карти);

· гідрокліматичні умови (характер зволоження, рівень залягання ґрунтових вод);

· загальна характеристика ландшафтних комплексів (місцевостей, урочищ); межі кожного ландшафтного комплексу пунктирами зносяться під профіль у зміст таблиці, де умовними знаками та текстом наводяться їх характеристики (за лінією профілю);

· господарське використання ландшафтних комплексів (у даному випадку – рекреаційне, де проводиться оцінка та визначаються стадії дигресії).

Внизу, під профілем або справа від нього складається матрична легенда, де показуються умовні позначки, розбиті на групи (геоморфологічні, геологічні, кліматичні, гідрологічні, флористичні тощо). Внизу підписують прізвище складача даного профілю, дату його складання. Над профілем вказується напрям його проходження. Профіль має бути виконаний олівцями, растрову (площинну) заливку дозволяється робити фломайстрами або аквареллю.


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  3. II. Самостійна робота студентів.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Робота над темою уроку
  9. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  10. V. Робота з підручником
  11. V. Робота з підручником. с. 59-60
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичні завдання | Проаналізувати ландшафтний профіль і дати його опис.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.