Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лабораторне заняття 7

Використання геоінформаційних систем
у ландшафтних дослідженнях

Мета: ознайомитись з новітніми технологіями у ландшафтознавстві (ГІС); використовувати електронні атласи для прикладних ландшафтознавчих досліджень.

Матеріали та обладнання: комп’ютери, CD-ROM’s: Національний атлас України, Rand McNally New Millenium World Atlas Deluxe, Microsoft Encarta World Atlas’ 2000, ГІС-програма «Карта-2000».

 

К

омп'ютери стали особливо корисним інструментом у географії. Протягом 1960-х років, канадський уряд змонтував першу географічну інформаційну систему (GIS), що дозволяє збирати й аналізувати географічну інформацію. Ці системи можуть створювати двомірні чи об'ємні зображення регіону, що використовуються як моделі при географічних дослідженнях. ГІС використовується для обробки великих масивів даних, і створення на їхній основі електронних зображень території у виді карт, схем, діаграм, графіків.

В епоху розвитку комп’ютерних технологій наука, в т.ч. картографія, не стоїть на місці. На зміну копіткій роботі по створенню паперових карт приходить технологія побудови карт за допомогою сучасної комп’ютерної техніки.

Є кілька основних відмінних рис цифрової картографії від паперової. По-перше, цифрові (комп`ютерні) карти складаються з багатьох шарів, які накладаються один на один у певному порядку (рис. 9). Причому, у процесі роботи з картою певні додаткові шари можна підключити, тимчасово непотрібні – відключити. Ця перевага особливо помітна при роботі з картами, перевантаженими інформацією, які включають велику кількість об’єктів. По-друге, до будь-якого об'єкту на цифровій карті можна прив’язати інформацію (числову та текстову), яку на паперових картах неможливо розмістити через обмеженість простору. По-третє, на цифрових картах можна здійснити автоматичний пошук потрібної інформації, на папері ця функція виконується вручну та набагато повільніше.

Кожен шар карти містить різні об’єкти. Шари карти можна накладати один на один. Наприклад, перший шар може містити державні кордони, другий - ріки, третій - підписи. Наклавши ці шари, можна отримати єдину карту. Об’єкти різного типу можуть знаходитися як в окремих шарах, так і бути скомбінованими в одному шарі.

За способом геометричного подання в цифровій картографії виділяють чотири основні типи картографічних об’єктів: площинні, лінійні, точкові та текстові.


Читайте також:

  1. II. Навчальні цілі заняття
  2. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  3. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичні завдання | D моделювання ландшафтних комплексів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.