МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Обробка результатів прямих вимірювань.Хай деяка випадкова величина х вимірюється n разів в однакових умовах з однаковою точністю. У відповідності із теорією похибок найбільш близьким до істинного значення вимірюваної величини є середньоарифметичне значення . Як було показано раніше, чим більше число вимірювань, тим ближче середнє значення наближається до істинного. Результати окремих вимірювань в загальному випадку відрізняються від істинного значення. Абсолютні похибки і-того вимірювання можуть приймати як позитивні так і негативні значення з рівною ймовірністю. Якщо просумувати похибки то , звідки . В цьому виразі, при великому значенні n другий доданок в правій частині прагне до нуля у зв'язку з тим, що всякій додатній похибці можна поставити в відповідність рівну їй від’ємну похибку, а . Зрозуміло, що при обмеженому числі вимірів буде мати місце наближена рівність . У всіх практичних випадках значення x0 невідоме і не можна визначити абсолютну похибку . Є тільки певна можливість (ймовірність) того, що x0 знаходиться в якомусь інтервалі поблизу і потрібно визначити цей інтервал (довірчий інтервал), що відповідає деякій ймовірності (довірча ймовірність). Для вирішення цього завдання як оцінка абсолютної похибки окремого вимірювання використовують величину . Через те, що оцінку похибки ряду вимірювань не можна характеризувати простою сумою відхилень у зв'язку з тим, що вона прагнути до нуля, то для цього беруть або абсолютні значення різниць , або їх квадрати. Останні оцінки називають середньою арифметичною похибкою, або середньою квадратичною похибкою відповідно. Середня арифметична похибка визначається згідно із співвідношенням: . Вона визначає межі в яких лежить більше половини вимірювань (в теорії похибок доведено, що це число рівне 57% від всіх вимірювань). Отже значення з 57% ймовірністю потрапляє в інтервал від до . Тоді результати вимірювань величини записуються у виді : . На практиці в більшості випадків користуються середньоквадратичною похибкою середнього значення, яка визначає попадання вимірюваної величини х в довірчий інтервал від до з довірчою ймовірністю 68%. Результати вимірювань величини в даному випадку записуються у виді : Для того, щоб підвищити довірчу надійність вводять поправочний коефіцієнт Стьюдента і результат записують у виді : . Читайте також:
|
||||||||
|