Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Після вивчення дисципліни студент має

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 

Методичні вказівки

до самостійної роботи

для студентів за напрямами підготовки

6.030401Правознавство,

6.130102Соціальна робота,

6.010203 – Здоров’я людини

 

Чернігів ЧДТУ 2013

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………………………....4

1 ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ……………………………………………..…...7

2 ТЕМИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ…………………………………………………………… 18

ТЕМА 1 СТАНОВЛЕННЯ ПЕРВІСНООБЩИННОГО ЛАДУ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ…………………………………………………………………………………………..18

ТЕМА 2 КНЯЖИЙ ПЕРІОД ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА…19

ТЕМА 3 ЛИТОВСЬКО-ПОЛЬСЬКИЙ ПЕРІОД ІСТОРІЇ УКРАЇНИ…………………………..21

ТЕМА 4 ВИНИКНЕННЯ ТА РОЛЬ КОЗАЦТВА В ІСТОРІЇ УКРАЇНИ……………………… 23

ТЕМА 5 В БОРОТЬБІ ЗА СТВОРЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ………………………… 24

ТЕМА 6 УКРАЇНА В ХVІІІ СТ…………………………………………………………………... 26

ТЕМА 7 УКРАЇНСЬКЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ВІДРОДЖЕННЯ……………………………………27

ТЕМА 8 УКРАЇНА В 20-90-Х Р.Р. ТА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ………...………………….28

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ЕКЗАМЕНУ……………………………………………………………. 33

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА……………………………………………………………. 36

ДОДАТОК А – ТЕМИ РЕФЕРАТІВ …………………………………………………………….37

 

 


ВСТУП

Навчальній дисципліні “Історія України” належить важливе місце в системі сучасної освіти, оскільки професійно підготовлений працівник визначається не тільки глибокими спеціальними знаннями, а й високими громадянськими та патріотичними якостями. Вивчення історії України дозволяє майбутньому спеціалісту не просто ознайомитися з певними науковими знаннями, а й глибше зрозуміти закономірності історичного шляху українського народу, етапи його формування, успіхи і невдачі у державотворенні тощо.

Мета вивчення дисципліни – поглиблення знань студентів про сутність соціально-політичних процесів, що відбувалися в минулому й відбуваються в сучасній Україні, їх об’єктивну зумовленість, взаємозв’язки та взаємозалежності.

Завдання курсуполягають у наступному:

· вироблення вмінь аналізувати й оцінювати явища політичного розвитку українського суспільства в контексті світової історії,

· вироблення вмінь зіставляти історичні процеси з епохами, суспільно-політичними процесами у світовій історії,

· вироблення вмінь застосовувати набуті знання для прогнозування суспільних процесів;

· формування свідомості громадянина й патріота України.

Зв’язок з іншими навчальними дисциплінами.Навчальнадисципліна“Історія України” є базовою для вивчення таких дисциплін, як “Історія української культури”, “Історія економіки та економічної думки”, “Філософія”, “Основи педагогіки”, “Релігієзнавство”,“Політологія”, “Культурологія” та ін..

Після вивчення дисципліни студент має

знати:

· що вивчає історія України, предмет цієї науки,

· основні джерела вивчення історії,

· періодизації минулого у світовій історії та історії України,

· дати і зміст найважливіших подій і процесів минулого, пов’язаних в першу чергу з політичними, етнічними, соціально-економічними, духовними процесами в Україні,

· становленням державності на українських землях, їх причини та наслідки,

· розуміти причинно-наслідкові зв’язки в історії.

вміти:

· працювати з науковою монографічною літературою та підручниками з історії;

· складати конспекти відповідей питань самостійного опрацювання;

· аналізувати історичний матеріал, встановлювати на основі аналізу причинно-наслідкові зв’язки в історії;

· самостійно поповнювати свої знання з історії України;

· застосовувати набуті знання в своїй подальшій учбовій діяльності при вивченні інших навчальних дисциплін.

Згідно з навчальним планом для студентів, що навчаються за напрямами підготовки 6.030505 “Управління персоналом та економіка праці”, 6.030401 “Право”,6.130102 “Соціальна робота”історія України викладається в обсязі 90 годин, із яких для студентів напряму підготовки 6.030505 “Управління персоналом та економіка праці”на самостійну роботу відводиться 54 години, для студентів за напрямами підготовки 6.030401 “Право”,6.130102 “Соціальна робота”58 годин (в таблиці “Структура навчальної дисципліни” (с. 17) зауважено, що для студентів напрямів підготовки “Право”, “Соціальна робота” на самостійне опрацювання питань двох останніх тем передбачено по дві години більше відповідно на кожну тему).

Завдання до самостійної роботи складені відповідно до вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ВНЗ, узгоджені з навчальною програмою курсу і включають три змістовні модулі:

1. Становлення суспільства та державності на українських землях.

2. Україна в другій половині ХVІІ-ХVІІІ ст..

3. Україна в ХІХ-ХХ ст.. та на сучасному етапі.

Ці змістовні модулі охоплюють сімнадцять тем, за результатами вивчення яких проводиться підсумковий модульний контроль. Варіанти підсумкового модульного контролю складаються із лекційних питань, питань планів семінарських занять, самостійної роботи. Підсумком роботи з вивчення навчальної дисципліни є іспит.

Оскільки аудиторна кількість годин є недостатньою для опрацьовування всіх питань, передбачених навчальною програмою, частину програмних питань з історії України студенти опановують самостійно. На самостійну роботу з історії України відводиться приблизно 2/3 навчальних годин, передбачених на вивчення даної дисципліни.

Самостійна робота – це організована викладачем активна розумова діяльність студентів, спрямована на виконання поставленої дидактичної мети (самостійного опрацювання навчальних питань, матеріалів лекцій, підготовки реферату чи постеру та їх презентація, вирішення творчого завдання і т.д.) в спеціально відведений для цього час (як правило, позанавчальний), хоча самостійна робота студентів може відбуватись і на семінарському занятті.

Важливим завданням сучасної вищої школи є підготовка високопрофесійного спеціаліста, здатного оперативно, творчо реагувати на складні проблеми сьогодення. Вирішення цього завдання потребує такої організації навчального процесу, за яким студент буде не лише пасивним слухачем готової навчальної інформації, а, в першу чергу, активним здобувачем нових необхідних для життя і успішної професійної діяльності знань.

Саме тому, згідно вимог Болонської системи, що поступово впроваджується у вищу освіту в Україні, навчально-виховний процес у вищій школі спрямований не лише на озброєння майбутнього спеціаліста глибокими спеціальними та загальноосвітніми знаннями, а й на те, щоб навчити студента самостійно оволодівати ними, творчо мислити, поповнюючи свої знання і активно застосовуючи їх на практиці. В процесі самостійної роботи з навчальною, науковою літературою, історичними джерелами виробляються вміння аналізувати матеріал, виділяти головну думку, робити самостійні висновки, при вирішенні історичних задач, кросвордів, інших творчих завдань відбувається розвиток творчого мислення, пізнавальної активності студентів. Отже, від успішної організації самостійної роботи студента залежить в цілому успіх підготовки його як майбутнього фахівця.

Обговорення питань і завдань, винесених на самостійне опрацювання, відбувається під час семінарського заняття (за потребою може здійснюватись і на консультації з предмета) поряд із розглядом основних теоретичних питань.

В процесі самостійної роботи студент має опрацювати, крім підручників, спеціальну літературу (уривки з джерел, монографії, наукові статті). Для отримання необхідної інформації доцільно використовувати і матеріали ЗМІ, зокрема, Інтернет, але використовувати цей матеріал критично, оскільки не вся інформація з Інтернет-джерел є в дійсності повністю достовірною.

Для опрацювання навчальної, наукової літератури та історичних джерел можна використати фонди наукових бібліотек м. Чернігова (працюючи у їх читальних залах):

1. Відділ соціально-правових документів наукової бібліотеки Чернігівського державного технологічного університету (у корпусі гурт. №3, вул.. 50 років ВЛКСМ, 1, тел. для довідок 5-64-16.

2. Наукова бібліотека Чернігівського національного університету імені Тараса Шевченка (вул. Гетьмана Полуботка, 53).

3. Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека імені В.І. Короленка (пр. Миру, 41).

Студенти повинні мати на увазі, що оцінка (відповідні бали) за заняття виставляється викладачем не лише за висвітлену студентом інформацію (виступ, письмова робота), а й за активність на занятті, своєчасність виконання самостійної та індивідуальної роботи, вміння роботи рецензію виступу колеги по групі, охайність ведення конспектів лекцій та папок самостійної роботи студентів.

Зверніть увагу на те, що всі питання самостійної роботи мають бути опрацьовані (письмово власноручно) на листках формату А-4 та зброшуровані у папці для самостійної роботи студента.

Крім того, кожен студент має вибрати одну тему для написання реферату(це індивідуальна самостійна робота студентів; перелік тем подано наприкінці планів самостійної роботи – див. додаток А, з розбивкою до кожного семінарського заняття), попередньо узгодивши її із старостою групи. Теми рефератів індивідуальної самостійної роботи присвячені історії, етнокультурним особливостям, видатним пам’ятним місцям, історії міст різних історико-етнографічних регіонів України (Східної Галичини, Закарпаття, Північної Буковини, Поділля та ін..). Крім того, студентам пропонується провести дослідження з історії походження власного прізвища та історії роду (скласти генеалогічне дерево своєї родини).

Вимоги до оформлення реферату:

1. Загальний обсяг – до10 сторінок (формат листка А-4, 1,5 інтервал, 14 шрифт).

2. Перша сторінка – титульний аркуш (назва навчального закладу; назва теми реферату; прізвище та ініціали студента, який підготував реферат; прізвище та ініціали, посада викладача, який перевірив реферат); друга сторінка – план реферату.

3.Додатки – ілюстрації, фотографії (ілюстративний матеріал може бути використаний і в тексті реферату) подаються після списку використаних джерел.

Для діагностики знань використовується модульно-рейтингова система зі 100-бальною шкалою оцінювання.

Поточний контроль проводиться шляхом спілкування із студентами під час лекцій, семінарських занять та консультацій, рішення тестів, контрольних завдань під час виконання самостійної та контрольної роботи, під час опитувань студентів, підготовки ними постерів, творчих робіт, складання есе.

Дотримання даних методичних рекомендацій, сумлінне ставлення до відвідування лекцій та семінарських занять, виконання самостійної роботи, вимог викладача щодо навчального процесу забезпечить не тільки отримання позитивної оцінки, а й дозволить всебічно засвоїти матеріал курсу.

Для визначення рівня засвоєння студентами навчального матеріалу використовуються такі методи контролю з відповідною оцінкою за кожний вид роботи:

· усний контроль(опитування);

· письмовий контроль;

· тестовий контроль (розв’язування тестів);

· створення постерів;

· написання рефератів, повідомлень, презентацій;

· складання есе;

· підготовка творчих робіт.



Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 611

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОБОЧІ ЗАПИСИ ПІД ЧАС ПРАКТИКИ | ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.