Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика підготовки та оформлення публікацій до видання

Публікація будь-яких матеріалів є індивідуальною спра­вою дослідника. Стиль і методика їх підготовки залежить від творчості та задум у ав гора, власного розуміння пробле­ми. При цьому можуть використовуватись різні методичні прийоми викладу наукового матеріалу, зокрема:

1)послідовний;

2)цілісний (з наступною обробкою кожної частини, розділу);

3)вибірковий (розділи пишуться окремо).

Послідовний виклад матеріалу логічно зумовлює схе­му підготовки публікації: ідея (задум), план, відбір ма­теріалу; групування, його систематизація, редагування.

Тут дотримуються послідовності викладу матеріалу, виключено повтор; але звичайно, є зайві витрати часу на послідовне опрацювання інформації;

Цілісний спосіб - це написання всієї праці в чорно­вому варіанті, а потім обробка її в частинах і деталях, внесення доповнень, виправлень. Тут економиться час,

але є небезпека порушення послідовності викладу мате­ріалу.

Вибірковий виклад матеріалу часто використовують­ся дослідниками так, як їм зручно. При цьому важли­вим є доведення кожного розділу до кінцевого результа­ту, щоб при об'єднанні розділів в цілому матеріал був готовий до видання.

У процесі написання наукової праці умовно виділя­ють декілька етапів: формування задуму і складання по­переднього плану; відбір і підготовка матеріалів, групу­вання їх та опрацювання рукопису.

На першому етапі задуму формулюється мета даної роботи, на яке коло читачів вона розрахована, які мате­ріали в ній подавати; передбачається повнота і ґрун­товність викладу; теоретичне та практичне спрямуван­ня; які ілюстративні матеріали необхідні для розкриття її змісту. Визначається попередня назва праці, яку потім можна корегувати.

Бажано зразу ж скласти план роботи або план-про-спект, який вимагають видавництва.

План-проспект відбиває задум праці і відтворює структуру майбутньої публікації.

Відбір і підготовка матеріалів пов'язані з ретельним добром вихідного матеріалу в будь-якій послідовності, окремими частинами, тобто все те, що знадобиться на на­ступних етапах роботи над рукописом.

Наступний етап передбачає групування матеріалів за попереднім планом-проспектом і паралельно визначається рубрикація праці, тобто поділ її на логічно підпорядко­вані елементи-частини, розділи, підрозділи, пункти, іна­кше створення чорнового макета праці.

При опрацюванні рукопису уточнюються його зміст, оцінюються висновки, логічність і послідовність викладу матеріалу, відповідність назв роботи та її розділів змісту, викладеному в них, перевіряється аргу-ментованість основних положень, новизна теоретична і практична значущість роботи.

Досить важливим в підготовці білового рукопису є оформлення його та літературна правка.

Після написання тексту автор практично і принци­пово його оцінює: кожний висновок, формули, таблиці, окремі речення перечитуються, перевіряються виснов­ки, аргументи, факти, теоретична і практична зна­чущість матеріалу публікації;

Аналізується правильність оформлення рукопису: літературні джерела, цитати.

Підготовлений для передачі у видавництво, рукопис має відповідати певним вимогам, зумовленим процесом його подальшої підготовки до друку, про більшість з них уже йшла мова в попередніх розділах навчального по­сібника. В зведеному вигляді вони мають бути такі:

· авторський текстовий оригінал (рукопис) включає в себе титульний аркуш, анотацію (а для наукових видань - реферат), основний текст, тексти довідкового характе­ру і додаткові тексти (покажчики, коментарі, примітки, додатки), бібліографічні списки, посилання, зміст;

· текст рукопису і всі матеріали до нього подавати у видавництво у двох примірниках;

· сторінки рукопису мають бути одного розміру (від 203x288 до 210x297 мм);

· матеріал друкувати ЕОМ малими літерами через два інтервали на одній стороні аркуша;

· в одному рядку має бути 60-65 знаків (рахуючи роз­ділові знаки і пробіли між літерами), на одній сторінці суцільного тексту - 28-30 рядків;

· при визначенні обсягу рукопису необхідно виходи­ти з того, що в одному авторському аркуші налічується40 000 знаків;

· поля сторінок оригіналу мають бути: ліві — не мен­ше 20 мм, верхні - 20, праві - 10, нижні - 20;

· абзацний виступ має бути однаковим і дорівнюва­ти трьом ударам;

· усі заголовки і виділення в тексті друкувати мали­ми літерами, заголовки відокремлювати від тексту зго­ри і знизу прогалинами в три інтервали;

· посилання розміщуються в нижній частині сто­рінки, їх не переносять па наступну сторінку;

· у рукописі зазначають всі необхідні, на думку ав­тора, виділення літер і частин тексту;

· чітко визначають підпорядкованість заголовків і підзаголовків;

· виправлення в.рукописі дозволяються, але не більше п'яти на одній сторінці; вони можуть бути вдру­ковані або написані від руки чорним чорнилом; зайві літери або слова можна зчистити, заклеїти або зафарбу­вати;

· сторінки рукопису послідовно нумеруються, почи­наючи з обкладинки і до останньої сторінки, в правому верхньому куті - простим олівцем; на титульному аркушівказувати загальну кількість сторінок та ілюстрацій;

· рукопис підписується автором (співавторами) або редакторові на титульному аркуші з зазначенням дати;

· ілюстративні матеріали виконуються чітко, у фор­маті, що забезпечує розуміння всіх деталей при можли­вому зменшенні зображення.

Для підручників крім двох зовнішніх позитивних ре­цензій, розглянутих вченими радами вищих навчальних закладів відповідними науково-методичними комісіями Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, подаються на затвердження колегії міністер­ства, а навчально-методичні посібники - заступникові державного секретаря.

Згідно з наказом Міністерства освіти України №70 від 02.06.98 р. підручникам, посібникам та іншій навчаль­но-методичній літературі для вищих навчальних зак­ладів надаються грифи, які встановлюють призначення, вид навчальної книги і зазначаються на титульній сторінці, а на звороті її вказується, ким і коли прийнято рішення про надання грифів.

Колегією Міністерства освіти і науки України нада­ються грифи:

· «Затверджено Міністерством освіти і науки Украї­ни» - підручникам, що потребують перевидання;

· «Допущено Міністерством освіти і науки України»~ підручникам і навчальним посібникам з дисциплін, пе­редбачених галузевою компонентою державних стан­дартів вищої освіти.

Заступниками міністра освіти і науки України" надаєть­ся гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки Ук­раїни» - навчальним посібникам з дисциплін, передбаче­них компонентою вищого навчального закладу державних стандартів вищої освіти, словникам, довідникам.

Рукописи, яким надані грифи, вносяться до видавни­чих планів.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. III ОФОРМЛЕННЯ І ЗАХИСТ РОБОТИ
  3. IV. Оформлення екскурсії
  4. IV. Оформлення скарги
  5. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  6. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. VI етап. Оформлення угоди (отримання замовлення).
  8. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  9. VIIІ. Особливості написання та оформлення звіту про проходження виробничої практики
  10. VІ. Особливості написання та оформлення магістерської дипломної роботи
  11. VІ. ПРАВИЛА ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 354

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реферат, доповідь, виступ, книги | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.