Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Work with a partner. Complete the tag questions; act out the following dialogue.

Applying for a job

 

Interviewer: Come in. Please, sit down. It’s Mr Robbins, ___?
Mr. Robbins: Yes, that’s right. Good afternoon.
Interviewer: Good afternoon. Well, I’ve got your application form here. I just want to check the information. Is that all right?
Mr. Robbins: Yes, of course.
Interviewer: Now, you are 21, ___?
Mr. Robbins: Yes, I am.
Interviewer: And you are not married, ___?
Mr. Robbins: No, I’m not ___, not yet.
Interviewer: You went to secondary school and technical college, ___?
Mr. Robbins: Yes, I did.
Interviewer: But you didn’t go to university, ___?
Mr. Robbins: No, I didn’t. I started work after finishing school.
Interviewer: I see. You can speak French and Russian, ___?
Mr. Robbins: Yes, I can, but not fluently. I can speak French better than Russian.
Interviewer: But you can’t speak Spanish, ___?
Mr. Robbins: No, I’m afraid I can’t,
Interviewer: And your hobby is travelling, ___?
Mr. Robbins: Yes, it is. And I also like doing a lot of other things.
Interviewer: Well, thank you very much.

Work with your partner. Imagine you are going to get a new job and you are being interviewed by a hiring manager (HM). Complete the conversation.

HM: Please, come in. Sit down.
You:  
HM: Now, what’s your name?
You:  
HM: Ah, yes. Now, when did you finish school?
You:  
HM: Fine. And where did you go to school?
You:  
HM: What were your best subjects?
You:  
HM: I see. And what subjects didn’t you like studying?
You:  
HM: Why?
You:  
HM: And hobbies... What do you like doing in your leisure time?
You:  
HM: What sort of job do you want to do?
You:  
HM: Why do you think you’d like doing that?
You:  
HM: Well, thank you very much.

20. Complete the sentences. Use in, with, at, about, on.

  1. What sports are you good ___?
  2. What kind of music are you interested ___?
  3. Who do you live ___?
  4. What sort of things do you worry ___?
  5. What do you spend the most money ___?

Write questions that match the answers.

  1. I’m interested in lots of different things.
What______________________________?
  1. I’m good at playing the guitar.
What______________________________?
  1. I’m keen on table tennis.
What______________________________?
  1. I belong to a sports club.
What clubs or groups _________________?
  1. I applied to SUSU.
Which university ____________________?
  1. I live with my parents.
Who_______________________________?
  1. I worry about finding a job and about money.
Whatkind of things___________________?
  1. I spend my money on education.
What______________________________?

Write the words in order to complete the questions. Then answer the questions.

  1. your – What – name – is – full ?
  2. old – you – How – are ?
  3. you – born – When – were ?
  4. come – you – do – from – Where?
  5. Where – you – now – do – live ?
  6. arrive – you – When – here – did ?
  7. finish – you – did – school – When ?
  8. good – subjects – were – What – at – you ?
  9. you – English – at – good – Were ?
  10. now – do – What – you – do ?
  11. you – to – university – apply – Which – did ?
  12. are – graduation – going – upon – to be – you – What ?
  13. sort – you – What – of – are – person ?
  14. What – in – you – interested – are ?
  15. favourite – are – activities – What – your – leisure ?

 

 


Читайте також:

  1. A few moments later, Mr. Weasley came into the warm living room carrying his dinner on a tray. He looked completely exhausted.
  2. A) Read this advice from a travel book and complete the sentences.
  3. A. Give the definitions for the following terms and expressions. What are these methods used for? What can they help to an investigator?
  4. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  5. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  6. A. Role-play the following situation.
  7. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  8. A. Study the following.
  9. A. What do you know about the economy of Canada? Complete this file, use vertical prompts if necessary.
  10. A. Which of the following phrases would you use while commenting on someone's features to express a) respect b) amusement c) contempt?
  11. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  12. Agree or disagree with the following statements.




Переглядів: 349

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
GRAMMAR | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.