МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: Предмет та задачі колекційної педагогікиКОРЕКЦІЙНА ПЕДАГОГІКА РОБОЧИЙ ЗОШИТ З КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Студента _____________ групи Спеціальність ______________ ____________ форми навчання П.І.Б. _____________________
Київ - 2009 ПЕРЕДМОВА
Реформування системи вищої педагогічної освіти орієнтоване на розвиток особистості майбутнього вчителя, формування здібностей до самостійної навчальної діяльності. Нова система оцінювання повинна стати одним із найважливіших засобів вирішення цієї задачі, оскільки в ній закладений потенціал формування найважливіших складових здібностей до самоосвіти – самооцінки й прагнення до підвищення рівня навчальних досягнень. Для реалізації цього потенціалу в навчальному процесі необхідна відповідна розробка змістових матеріалів тематичного оцінювання і методик його проведення. З цією метою і створено даний посібник. Як працювати з зошитом? До кожної теми пропонується кілька блоків запитань і завдань, які охоплюють зміст вивченої теми. Під час перевірки знань студентів викладач пропонує виконати студентам обрані ними завдання. Залежно від рівня підготовки студентів, особливостей викладання матеріалу і своєї педагогічної майстерності викладач може змінювати, уточнювати, доповнювати завдання, обирати різні варіанти. Розроблений посібник звільнить час на розвиток комунікативних умінь студентів, забезпечить системний підхід до вимірювання й оцінювання досягнень студентів, а також об’єктивність у визначенні їхнього рівня знань, умінь і навичок.
Бажаємо вам творчих успіхів і задоволення від роботи!
Зміст
Передмова Заняття № 1. Предмет та задачі корекційної педагогіки Заняття № 2. Корекція агресивної поведінки Заняття № 3. Гіперактивна поведінка дитини. Корекційна діяльність вчителя Заняття № 4. Особливості роботи з тривожними дітьми Заняття № 5. Ліворукість. Робота з ліворукими дітьми Заняття № 6. Неуспішність учнів і шляхи її подолання Заняття № 7. Гра як форма та засіб розвивальної роботи з молодшими школярами Заняття № 8. Адаптація дітей до школи Заняття № 9. Допомога класного керівника в адаптації п’ятикласника Заняття № 10. Соціально занедбані діти Заняття № 11. Особливості роботи вчителя з батьками
Заняття № 1
Тема: Предмет та задачі колекційної педагогіки
Завдання 1.
Корекційна педагогіка вивчає ___________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________
Корекційна педагогіка має такі задачі _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________
Завдання 2.
Накресліть схему між предметних зв’язків корекційної педагогіки:
Завдання 3.
У чому полягає відмінність специфіки методів дослідження у корекційній педагогіці порівняно з іншими науками? _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________
Завдання 4.
Чим відрізняється спостереження у повсякденному житті від спостереження як наукового методу дослідження? _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________
Завдання 5.
Поясність співвідношення соціального та біологічного розвитку особистості _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ Завдання 6.
Дитиною здобуто переважно за спадковістю від батьків: а) людські задатки, тип нервової системи, розум; б) людський мозок, його пластичність, людські задатки, риси темпераменту і характеру; в) мозок та його пластичність, тип вищої нервової системи, задатки, органічні потреби; г) інтереси, органи чуття, задатки, тип вищої нервової діяльності.
Завдання 7.
У чому сенс знання вчителем вікових особливостей дітей? _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________
Завдання 8.
Існує така класифікація методів корекційної педагогіки: _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ Завдання 9.
Біля кожного правила поставте одне з п’яти позначень: Ⅴ правило вже застосовується мною ? правило над яким необхідно поміркувати П правило, яке на мій погляд не є корисним для сучасних учнів У це правило я хотів би навчитися застосовувати - правило, яке я не буду застосовувати Правила педагогічного спілкування 1. Пам'ятайте, що педагогічний процес ґрунтується передусім на взаєминах педагога з вихованцями. 2. У процесі педагогічного спілкування не виходьте лише "від себе", реалізуючи свої наміри і функції, а в першу чергу — "від партнера", зважаючи на його інтереси. 3. Орієнтуйте своє мовлення й увагу на певного вихованця чи групу. 4. У процесі спілкування використовуйте весь "репертуар": обмін інформацією, організацію стосунків, надання допомоги, пізнання особистості. 5. Організуйте спілкування не лише «по вертикалі» - згори донизу, а й з урахуванням інтересів вихованця. 6. Постійно враховуйте психологічний стан вихованця в конкретний момент, а також психолого-соціальну атмосферу дитячого колективу. 7. Умійте уважно вислухати вихованця, зрозуміти його стан. 8. Учіться "бачити" себе збоку очима вихованців, колег, батьків. 9. Постійно аналізуйте психічний стан учнів, мікроколективу та причини, які приводять до змін у взаєминах учнів між собою. 10. Зустрічаючись з конфліктними ситуаціями, не приймайте поспішних рішень, а спочатку проаналізуйте причини появи конфлікту, конкретні дії його учасників і лише потім приймайте виважене рішення. 11. Вступаючи в дискусії з вихованцями з того чи іншого питання, намагайтесь передати їм своє ставлення до певного вчинку, його наслідків, але не акцентуйте увагу на негативних діях особистості школяра. 12. У спілкуванні з вихованцями виявляйте власну ініціативу. 13. Зважайте на вікові, індивідуальні і, навіть, статеві особливості готовності вихованців до спілкування. 14. Уникайте штампів у спілкуванні. 15. Намагайтесь долати негативні установки щодо окремих вихованців, адже це лише породжує бар'єри у взаєминах педагогів і вихованців. 16. Уникайте упередженої критики вихованців у процесі спілкування. 17. Якомога частіше посміхайтесь до дітей. Посмішка — це ключ до серця дитини. 18. У спілкуванні з дітьми частіше вдавайтесь до схвалення, заохочення певних дій: це шлях до спільної творчої діяльності. Пам'ятайте при цьому народну мудрість: "Боги і діти живуть там, де їх хвалять". 19. Постійно підкреслюйте своє ставлення до вихованців, висуваючи на перший план позитивні оцінки їхніх дій. 20. Розвивайте свою комунікативну пам'ять: це допоможе вам швидко відновити попередню виховну ситуацію, налагодити педагогічно доцільні стосунки. 21. Готуючись до індивідуальної бесіди з вихованцем, продумайте фактори її успішності: мету, час, місце, запитання, прийоми та ін. 22. Підтримуйте у вихованців їх гідність, прагнення до самоутвердження і самореалізації. 23. Під час тривалого спілкування з колективом класу, вихованцями намагайтесь зрозуміти соціально-психологічні зміни у їхньому розвитку, зважайте на них. 24. Постійно аналізуйте процес спілкування, успіхи і недоліки, враховуйте їх у подальшій роботі. 25. Ставтесь із повагою до кожної особистості, якомога частіше підносьте її сутність і велич у житті. 26. Виявляйте гуманізм і доброзичливість у ставленні до вихованців. 27. Возвеличуйте у свідомості дітей культ Матері і Батька. 28. Дбайте про культуру мовлення, не вдавайтесь до вульгарних слів, зневажливого ставлення до мовних помилок учнів. 29. У спілкуванні з учнями старших класів звертайтесь на "Ви". Це підкреслює їх дорослість, а відтак стимулює до виважених вчинків. 30. Окремо думайте про особливості вашого спілкування з "важковиховуваними" школярами. Пам'ятайте, що їм важко з певних обставин і вони чекають від вас конкретної допомоги на засадах гуманізму, поваги до них, віри в те, що можна подолати труднощі.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|