Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Відтворення інтелігенцією себе і стилів життя

Інтелігент у східнослов’янській культурі тлумачиться як високодуховний. Це передбачає безтілесність та «безбуттєвість» як невід’ємні риси існування. З соціологічної точки зору, що відчуття «безбуттєвості» пов’язане з невкоріненістю, з двозначністю соціальної позиції. Німецький соціолог К. ман гейм характеризував дану групу як «ширяючу інтелігенцію», оскільки вона не входить до жодної соціальної групи, а тому «ширяє» над всіма.

Насправді інтелектуал-інтелігент створює власний соціальний простір, в якому створює самого себе як людину цілком земну та тілесну. Люди, які належать до цієї соціальної групи, здатні створювати своєрідні та неповторні стилі життя. У свою чергу, ці стилі життя можуть бути зразами для людей з інших соціальних груп.

Що ж стосується життєвих стилів, то тут має місце два варіанти, залежно від історії тих чи інших груп інтелігенції. Перший - ствердження себе як групи, яка існує в автономному полі. Тут може культивуватися принцип вільної гри, вільної творчості життєвих форм, інтелектуальний елітизм. Тоді вибудовується сакральний простір Культури з великої літери, який протистоїть буденному, повсякденному, міщанському.

Другий варіант - певного роду перетворення стигмата (тавра відкинутості) на чесноту: зробитися «нічим», щоб стати «всім», набуваючи правило робити судження стосовно «всіх». Відбувається маркірування через «близькість до народу». Цс виражається не тільки в тому, що інтелігенція говорить за народ та відрізняється підвищеною працьовитістю. Реальна «близькість до народу» починає перетворюватися на життєвий стиль, який спеціально культивується. Такий шлях обрала для себе значна частина української та російської інтелігенції, як дореволюційної, так і радянської.

Окреме місце у формуванні стилю життя інтелігенції посідає «свіжий» інтелігент, «свіжий» інтелігент - інтелігент з низів, інтелігент у першому поколінні. Як правило, це людина, яка розірвала ланцюги традиційних соціальних зв’язків, яка відчуває себе вільною у тому смислі, що її нічого не зв'язує. Ця риса не являється специфічною для інтелектуала-інтелігента. Але «свіжий» інтелігент те, що його зв'язувало, оголошує забобоном, приписуючи собі якості свідомості.

Зомбарт, мабуть, помилявся, коли приписував розумність- раціональність пролетарям. Ця риса краще підходить до тих, хто потрапив в орбіту розуму, Просвітництва як важливого виміру суспільств Модерну, тобто “свіжим інтелігентам”. Такі люди прагнуть освіти, але під нею розуміють накопичення відомостей, які заучуються по книгам, тобто вже пройшли фільтр раціонального мислення. «Свіжі» інтелігенти самі прагнуть виробляти раціональні системи. Вони легко опиняються полоні нової для них мови, і здається, що не світ і не люди їх цікавлять, а теорії про походження світу та людей, не людська душа, а психологія. З’являється свідоме критично обгрунтоване невдоволення. Освіта і критика залишаються на півдороги. Вони , легко перетворюючись на догми. Скинувши забобони, людина, яка вважає себе вільною, втрачають свою жвавість обплутується мережею скаменілих теорій. Догматизм - найбільш типова риса «свіжого» інтелігента.

Поверховість освіти «свіжого» інтелігента змушує його вірити ходячим фразам. Цілком природно, його точка зору буде радикальною у тому сенсі, що традиції та авторитету він не довіряє. «Свіжі» інтелігенти - люди без капіталу. Вони тільки входять у нове для себе поле інтелектуалів. Доволі часто вони стають жертвами різноманітних маніпуляцій. Зараз і в Україні, і на Заході багато пишуть про кризу інтелігенції (інтелектуалів). Це має свої підстави, через знецінення престижу та масовізацію вищої освіти, а також через зникнення звиклих практик та втрату смислу в габітусі інтелектуала- інтелігента.


Читайте також:

  1. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  2. А. 5-7 день життя.
  3. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  4. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  5. Автократично-демократичний континуум стилів керування.
  6. Адаптації до паразитичного способу життя
  7. Анамнез життя
  8. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  9. Біохімічна гіпотеза виникнення життя.
  10. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  11. Братства,їх роль в активізації культурного життя 16-17ст.
  12. Братства,їх роль в активізації культурного життя 16-17ст.




Переглядів: 965

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціально-антропологічні риси інтелігенції. Способи панування інтелектуалів | Контактні пристрої .

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.