Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






РЕЛІГІЄЗНАВСТВО

 

 

Навчально - методичний комплекс

за кредитно –модульною системою

 

 

Харків ХДАФК – 2008

Релігієзнавство . Навчально - методичний комплексза кредитно –модульною системою

-Харків.: ХДАФК, 2008. - 98 с. Укр.мовою

 

Автори: .

старший викладач кафедри гуманітарних наука ХДАФК Г.М. Гончаров .

 

Рецензенти:

доктор філософських наук, професор Л.М. Газнюк,

доктор філософських наук, професор С.О. Завєтний,

доктор філософських наук, професор О.К.Бурова,

канд. філософських наук, доцент Л.М.Деніско.

 

 

Затверджено на засіданні кафедри гуманітарних дисциплін.

Протокол № 1 від 28 вересня 2008р.

 

Рекомендовано до друку Вченою радою ХДАФК

Протокол №1 від 2008р.

 

ПЕРЕДМОВА

 

Проблеми релігії завжди хвилювали людство на всіх етапах його розвитку. Внаслідок значних змін, що відбуваються в еконо­мічній, політичній і культурній сферах нашого суспільства, інтерес до релігії значно зріс. Це природно, оскільки в суспільстві існують проблеми, без вирішення яких не можна успішно розбудовувати Українську державу на засадах демократії, гуманізму, економічного та культурного розвою.

Однією з важливих проблем сьогодення є необхідність норма­лізації релігійного життя в Україні. Складність цієї проблеми обумовлена багатьма чинниками, зокрема процесом національного та духовного відродження, що відбувається в суперечливих умо­вах, і тому викликає інтерес до вітчизняної історії, а саме до історії релігії, її місця і ролі в культурі України. Відсутність необхідних знань у цій сфері, насильницьке витіснення релігії в минулому з культурного життя суспільства призвели до втрати духовних цін­ностей, збіднення національної культури, зумовило не завжди пра­вильну орієнтацію в сучасних дискусіях навколо релігійно-церковних питань.

На оцінці релігійного чинника в духовному житті суспільства істотно позначається відсутність наукового розуміння релігії. Термін «релігія» досить часто зустрічається у побутовій мові, художній і науково-популярній літературі. Складається враження, що кож­ному зрозуміла сутність релігії. Насправді в понятті «релігія» за­фіксовані лише зовнішні ознаки. Феномен релігії значно складні­ший і досить суперечливий. Він містить сукупність поглядів на навколишній світ, що ґрунтується на вірі в Бога. Тому релігію нерідко називають вірою. Складовими компонентами релігії є культ і сукупність обрядових дій, за допомогою яких релігійна людина виражає своє ставлення до надприродного і вступає з ним у спілкування через молитву, обряди, жертвоприношення тощо. Тому релігія часто розглядається як зв'язок людини з Богом. Окрім того, релігія містить сукупність моральних норм і правил, що визна­чають поведінку віруючих. Неухильне виконання моральних ре­лігійних настанов розглядається як виконання божественних ви­мог, шлях до спасіння. Релігія включає також організаційно-струк­турний компонент. Вона сприяє об'єднанню віруючих у релігійні громади, церкву, чернечі ордени, особливі групи служителів культу.

Отже, релігія — це складний соціально-культурний феномен, який властивий історії людства на всіх етапах її розвитку. Він потре­бує ґрунтовного вивчення.

У сучасних умовах потрібні фундаментальні дослідження в галузі вітчизняного релігієзнавства, в яких би з'ясовувалися місце та роль релігії в історії вітчизняної культури, її значення в духовному житті українського суспільства. Оволодіння науковими знаннями про релігію — необхідна умова зростання освіченості та культури фахівця будь-якого профілю, який повинен мати уявлення не тільки про національну культуру, а й про загальнолюдські духовні цінності. Саме в цьому полягають мета і сенс пропонованого навчально-методичного комплексу з курсу «Релігієзнавство». У ньому доступно й об'єктивно висвіт­люються ключові проблеми релігієзнавства, виходячи з того, що вивчення цієї дисципліни є складовою частиною гуманітаризації освіти. Він допоможе студентам оволодіти знаннями в одній із важливих галузей світової і вітчизняної культури, визначити доб­ровільно і свідомо власну світоглядну позицію, духовні інтереси і ціннісні орієнтації, оволодіти вмінням грамотно провадити світогляд­ний діалог, навчитися розуміти інших людей, погляди та дії яких істотно відрізняються, ставитися до них толерантно. Врешті-решт вивчення дисципліни сприятиме становленню духовного клімату взаєморозуміння, нормалізації міжконфесійних відносин і гармоні­зації людських стосунків між носіями релігійного та нерелігійного світоглядів, утвердженню громадянської злагоди і соціальної стабільності в суспільстві.

 

З метою інтенсифікації процесу навчання, вдосконалення контролю за засвоєнням матеріалу доцільно використовувати модульно-рейтингову систему контролю знань, програмоване навчання, тести, комплексні контрольні завдання, прикладні комп'ютерні програми тощо.

 

Відповідно до ідей Болонського процесу курс релігієзнавства роздільний на два модулі:

Модуль I Модуль II.

Кожний з двох модулів містить теоретичну і практичну частини. Теоретична частина включає постановку задач, які необхідно вирішити при розгляді тієї або іншої теми курсу, і опорний конспект лекцій.

Практична частина включає контрольні завдання у вигляді тестів і проблемно-пошукові задачі, що вимагають аналітичного підходу до їх аналізу.

 

 

2. Критерії оцінювання результатів навчальної діяльності студентів:

З метою активізації аудиторної та самостійної роботи студентів під час семестру з курсу "Релігієзнавство" діє модульно-рейтинговий принцип навчання та контролю знань.

ОЦІНКА «ВІДМІННО» (А)- студент вільно володіє визначеними програмою знаннями й уміннями, правильно і в достатній кількості добирає необхідні для від­повіді факти, Висловлює власне ставлення до навчального матеріалу; відповідь чітка і завершена, мова добра.

ОЦІНКА «ДОБРЕ» (ВС)- студент має незначні ускладнення при використанні програмою знань і умінь, при доборі доказів припускається незнач­них помилок; власне ставлення учнем висловлюється, але в аргументації зустрічаються окремі неточності, мова добра.

ОЦІНКА «ЗАДОВІЛЬНО» (DE)- студент користується лише окремими знаннями й уміннями, порушує логіку викладу, відповідь недостатньо самостійна, аргументація слабка, є суттєві помилки в знанні фактичного матеріалу та виснов­ках, мова спрощена.

ОЦІНКА «НЕЗАДОВІЛЬНО» (FX)- студент може назвати одне-два поняття, або дати коротку відповідь так чи ні.

ОЦІНКА «НЕЗАДОВІЛЬНО» (F)- студент не володіє необхідними для здійснення завдання уміннями, головного фактичного матеріалу не знає.

 

 

У ВІДПВІДНОСТІ ЗА КІЛЬКІСТЮ НАБРАНИХ БАЛІВ

СТУДЕНТ ОТРИМУЄ ОЦІНКУ

ЗА НАЦІОНАЛЬНОЮ ШКАЛОЮ ТА ШКАЛОЮ ECTS

Значення рейтингу Оцінка ECTS Оцінка традиційна (у національних одиницях) Кількість балів, які необхідно набрати в процесі вивчення дисципліни для отримання відповідної оцінки
0,91 R ≤ RD ≤ R100 А – відмінно Відмінно Від 90 до 100 балів
0,81 R ≤ RD ≤ 0,90R В – дуже добре Від 82 до 89 балів
0,75 R ≤ RD ≤ 0,80R С – добре Добре Від 75 до 81 балів
0,65 R ≤ RD ≤ 0,74R D – задовільно Задовільно Від 66 до 74 балів
0,61 R ≤ RD ≤ 0,64R Е – достатньо (задовольняє мінімальним критеріям) Віід 60 до 65 балів
0,50 R ≤ RD ≤ 0,60R FX – незадовільно (з можливістю повторного складання) Незадовільно Від 35 до 59 балів
  F – незадовільно (необхідна додаткова робота) Від 01 до 34 балів

 

 




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВОДОПОДЪЕМНЫЕ (НАСОСНЫЕ) УСТАНОВКИ, | КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ 1 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.