Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні фізичні визначення та класифікація коливальних систем

Коливальні системи, в яких втрати за період коливання поповнюються за рахунок внутрішнього джерела енергії звуться автоколивальними. Особливості автоколивань у таких системах залежать від початкових умов і визначаються особливостями характеристик самих систем.

Автоколивальні системи принципово нелінійні і неконсервативні. Ці властивості призводять до існування в системах стаціонарних за формою і величиною коливань. У поданні на фазовій площині це означає наявність граничних циклів, тобто асимптотичних замкнутих траєкторій.

Зазначимо, що для отримання автоколивань в системі необхідно, щоб функція дисипації була знакозмінною, для чого можна використовувати різні по фізичній природі нелінійні елементи («негативне тертя» в механічних системах, негативний опір, Характеризує «падаючі» ділянки на вольт-амперних характеристиках діодів, газорозрядні діоди та ін).

Автоколивальні системи, в яких властивості поповнення енергії слабо впливають на форму коливань, називають автоколивальними системами осциляторного типу. Якщо ж система являє собою систему типу «аперіодичний» контур, то форма коливань залежить від властивостей ланцюга поповнення енергії та системи прийнято називати релаксаційними.

Автоколивальні системи з малим загасанням і малим вкладенням енергії за період коливань у порівнянні з запасом коливальної енергії системи називають автоколивальними системами томсонівського типу.

Простою системою такого типу є звичайний годинник з маятником, або балансом як накопичувач енергії. Фазова траєкторія сталих автоколивань у ідеалізованої моделі годинника представлена на рис. 6.1, де – збільшення швидкості в результаті одного

 

 

Рисунок 6.1 – Фазова траєкторія автоколивань моделі годинника

 

поштовху, а амплітуда коливань дорівнює

 

;

– коефіцієнт звичайного рівняння затухаючих коливань маятника.

Класичним прикладом автоколивальної системи є автогенератор Ван-дер-Поля. Диференціальне рівняння Ван-дер-Поля має вигляд:

 

, (6.1)

 

де - постійна.




Переглядів: 585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Якісний аналіз рівнянь Ван-дер-Поля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.