МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
This is what some British teenagers think about school. Do you share their opinions?“Everything would be OK if we didn’t have grades, tests and reports all the time, if there was less pressure”. Martin. “Most lessons are boring. Sometimes I just have to doodle on my desk or write letters. Otherwise I’d fall asleep.” Janet. “It’s always the teacher who decides what we’re going to do. What we need is “more democracy." Gary. “In my opinion homework is a waste of time!” Liz. “I’d like school better if I could talk whenever I like. Normally we just have to be quiet, listen and nod our heads.” Carol. “Without a bit of discipline no one would ever learn anything. That’s what I think, anyway.” Mark. “So far I haven’t learned much to help me in later life. What’s the use of doing art, music and math, for example?” Steve. “We can’t do without school. School is not a place for fun like discos.” Melanie. Study school policies of one of the English schools. Compare them with the policy of your school.
Discipline. We aim to base our discipline on a spirit of cooperation between pupils and staff, and to train the pupils in self-discipline and responsibility. Where this fails, and a punishment is necessary, a pupil may be detained after school (he is always given 24 hours warning) or his parents may be asked to visit the school to discuss matters with one of the senior staff. Homework. The College arranges homework appropriate to the pupils’ abilities and provides for all pupils in each subject. The teachers hope that parents will combine positively with staff to encourage their children to fulfill all the tasks. Each child has a homework diary and a homework time-table; parents are asked to monitor all homework, check the diary and sign it weekly. Special educational needs. We keep a list of pupils with learning or other problems, monitor them constantly and review their needs once a term. We aim to support them in class rather than withdraw them. Money and valuables. Children should not bring expensive or easily damaged things to school. There are no proper facilities for their storage and the school is not responsible for them.
|
||||||||
|