Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сцієнтизм і антисцієнтизм.

Сцієнтизм — це філософська світоглядна позиція, що сприй­має (видає) науку як найвищий ступінь розвитку людського розу­му. Прибічники сцієнтизму вірять у можливість науки вирішити всі соціальні проблеми сучасності. Сцієнтизм перебільшує (абсо­лютизує) значення науки й водночас принижує («заперечує») важ­ливість соціальних (гуманітарних) знань.

Антисцієнтизм — філософсько-світоглядна позиція, прихиль­ники якої піддають різкій критиці науку, техніку, які, на їхній по­гляд, не дають можливості здійснити людський прогрес. їх ар­гументи випливають з фактів негативних наслідків НТР, наявних глобальних проблем сучасної цивілізації. У крайніх формах ан­тисцієнтизм взагалі відкидає науку й техніку, вважаючи, що їх сила є ворожою для людського існування. Методологічною осно­вою антисцієнтизму є абсолютизація негативних результатів роз­витку науки й техніки.

124. Апатія,атараксія, евдемонія в елліністичній філософії

Сприятливі умови для розвитку епікуреїзму. Скептицизму та стоїцизму склались у римський період розвитку античної філософії (Іст.до н.е-Vст. Н.е). найвідомішими римськими філософами стали Сенека, Епіктет,Марк Аврелій.

Життя людини наперед визначене космічною душею,уникнути цієї залежності людина фізично не в змозі. Ця ідея визначила головну стратегію й тактику етики стоїків – через те,що зовнішні матеріальні цілі зазвичай недосяжні й нереальні, людина має орієнтуватись лише на підвладний їй внутрішній вибір (свободу волевиявлення)

Зовнішня свобода виявляється лише в єдності. Співпраці з долею,яку неможливо змінити. Ця співпраця знаходить свій вияв у організації повсякденного життя згідно із законами природи й Логосу. Досягнення гармонії з природою (доброчинного життя) веде до щастя(евдемонії)

Стоїчний ідеал щасливого життя людини – це апатія

(свобода від афектів життя) та атараксія (життя поза впливом зовн обставин)

 


125. Неоплатонізм

Неоплатонізм – це поєднання давньогрецької та давньоримської філософії. Цей напрям репрезентували Аммоній Саккас, Плотін, Прокл. В основі їх вчення лежала діалектична тріада – Єдине, Розум,Душа.

Головним завданням людини неоплатонізм вважає необхідність подолання її тілесних потреб, особистих вад як елементів матеріального світу. Для цього людині необхідно реалізовувати в житті аскетичні норми поведінки, доброчинність, займатись музикою, поезією з метою щонайшвидшого злиття з Єдиним.

Стану єднання з Єдиним(Богом) передують:

1.потреба очищення від матеріальної фрми існування, почуття любові(Еросу) до Єдиного(найпрекраснішого та найкрасивішого). Єднанню з Єдиним сприяє заняття філософією,яка тренує розум і безпосередньо генерує екстатичний стан занурення в Єдине.

 

126. Соціально-філософські погляди ідеологів Кирило-Мефодієв. братства.

Визначну роль у суспільно-політичному житті України зіграло Кирило-Мефодіївське товариство - таємна антикріпосницька організація, що була створена в Києві в січні 1846 року. Його засновниками були М.Костомаров, В. Білозерський , П. Куліш. У квітні до нього вступив Т. Шевченко. Члени товариства різнилися своїми поглядами, але одностайні були щодо необхідності ліквідації кріпосництва, національного визволення українського народу. В програмних документах «Статут і правила товариства», а також у «Книзі буття українського народу» розвивались ідеї щодо самобутності українців, необхідності встановлення справедливого суспільного ладу , де всі люді будуть рівними, а земля буде власністю народу. Ліберальне крило товариства, на противагу радикалам, не вважало за можливе революційні дії проти царизму, просвітники наполягали на необхідності йти в народ, до селян, пропагувати ідеї народного правління. Царський уряд жорстоко розправився з товариством у 1847 році.

 

 




Переглядів: 7159

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Картина світу. Філософська картина світу. | Форма буття людини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.