МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Зміст звіту з практики
Звіт з практики повинен мати наступну структуру: • вступ, в якому обґрунтовується актуальність виконуваної роботи, ставиться мета і завдання роботи, визначається предмет дослідження (комплекс маркетингу), уточнюється об'єкт дослідження (товар або послуга), указуються матеріали, які були використані при написанні роботи; • аналіз потреб, що задовольняються товаром; проведення маркетингового дослідження; товарно-марочний аналіз; формування цінової політики; організація руху товару і збуту товару; розробка системи просування товару; розробка програми (стратегії) маркетингу - розділи роботи, які виконуються згідно змісту відповідних розділів даних методичних вказівок; • висновок. У висновку коротко наводяться результати проектних рішень щодо організації і планування інструментів маркетингу, робляться узагальнюючі висновки і даються рекомендації щодо подальшого вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві.; • список використаних джерел, який включає підручники, монографії, періодичну літературу, ресурси Інтернет, внутрішні документи підприємства. Джерела в бібліографічному списку розташовуються в алфавітному порядку; на всі перелічені джерела в звіті з практики студентам необхідно зробити посилання.
3. АНАЛІЗ ПОТРЕБ, ЩО ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬСЯ ТОВАРОМ
У цьому розділі виявляються ті проблеми, які вирішує даний товар у споживачів, тобто встановлюється перелік потреб, що задовольняються цим товаром. Товар розглядається як цінність для споживачів, оскільки інтегрує в собі фізичні, технічні, хімічні, естетичні, економічні і інші властивості і характеристики оточення товару (наприклад, імідж, марку тощо), що створюють додатковий ефект для покупців. Проте акцент робиться на потребах, які задовольняє товар, а не тільки на його техніко-експлуатаційних характеристиках: «Люди купують не ліки, а здоров'я». 4. Проведення маркетингового дослідження
4.1. Анкетне опитування Студент повинен провести маркетингове дослідження, що дозволяє відповісти на лаву питань: - отримати інформацію про існуючих і потенційних споживачів; - охарактеризувати сегменти ринку; - отримати інформацію про конкурентів; - виявити системи переваг споживачів в ухваленні ними рішень про покупку; - визначити вимоги споживачів до якості товару, його корисних властивостей; - вивчити конкурентоспроможність товару на даному ринку, для чого студентом указується географія досліджуваного ринку; - проаналізувати прихильність покупців до певних марок; - досліджувати стан упаковки товару; - вивчити пропонований продавцями сервіс (доставку товару, можливість його випробування або демонстрації, консультації і тому подібне); - досліджувати стадії життєвого циклу товару; - визначити діапазон цін на модифікації товару; - встановити взаємозв'язок між ціною і попитом на товар; - виявити чутливість покупців до змін ціни; - спрогнозувати рівень цін залежно від стадії життєвого циклу товару; - визначити доступність товару для споживачів; - досліджувати місця продажу (оптову і роздрібну торгівлю); - вивчити вплив реклами, іміджу і репутації товарів на поведінку покупців. Для відповіді на поставлені питання студент повинен зібрати необхідну інформацію, проаналізувати її і представити отримані результати в наочній формі, зручній для ухвалення рішення, наприклад, за допомогою діаграм, таблиць тощо. При зборі інформації необхідно скористатися вторинними даними, представленими в рекламних проспектах і внутрішніх документах підприємства, а також в галузевих, комерційних журналах, газетах. Корисну і цікаву інформацію можна знайти в таких виданнях, як «Маркетинг», «Маркетинг в Україні», «Практический маркетинг», «Маркетинг в России и за рубежом», «Бизнес», «Коммерсантъ». Для збору первинних даних необхідно використовувати анкетне опитування. При проведенні опитування студент повинен керуватися наступними рекомендаціями: • у анкеті повинно знайти віддзеркалення не менше 20 питань закритого типу; • анкета має бути представлена в зручній формі для заповнення (не більше ніж на одному - двох листах формату А4) з відповідними поясненнями для респондента; • чисельність респондентів доцільно обмежити 20-40; • обробку анкет необхідно здійснити із застосуванням апарату математичної статистики.
4.2. Характеристика вибіркової сукупності Вибіркова сукупність формується виходячи з передбачуваного цільового сегменту і характеристик його споживачів. Тому спочатку слід виділити генеральну сукупність, тобто описати потенційних покупців і їх поведінку. Важливим є визначення методу вибірки. Вибірка може бути здійснена випадковим методом або систематичним, тобто на основі якоїсь ознаки (стать, вік тощо). Характеристику вибіркової сукупності бажано представити в табличному або графічному вигляді.
4.3. Сегментація ринку споживачів В процесі обробки результатів опитування студентові належить виявити реально існуючі групи споживачів, визначити їх характеристики і встановити один або декілька цільових сегментів. Слід врахувати основні ознаки сегментації стосовно споживчого ринку: • географічні: ділення ринку на різні географічні одиниці (країни, регіони, області, міста, селища), щільність населення, клімат; • демографічні: вік, стать, рівень доходів, сімейний стан, соціальне положення, освіта, релігія, національність; • психографічні: спосіб життя, система життєвих цінностей, належність до певної субкультури, тип особи, приналежність до референтних груп; • поведінкові: привід для здійснення покупки, вигоди від товару, статус користувача, інтенсивність споживання товару, прихильність до товарної марки, ступінь залученості споживача в покупку, відношення до товару, ступінь готовності покупця до сприйняття товару. Студент повинен виділити найпривабливіший цільовий сегмент з точки зору таких критеріїв, як чисельність потенційних споживачів сегменту (необхідно розрахувати цільовий сегмент), стійкість сегменту і ринкові можливості підприємства щодо роботи з даним сегментом.
4.4. Характеристика потреб споживачів товару Для кожного цільового сегменту необхідно визначити споживчі переваги. Представники одного сегменту ринку однаково відносяться до товару з точки зору його характеристик, схожим чином його застосовують, однаковим чином реагують на інструменти маркетингової діяльності (ціну, рекламу, збут), демонструють схожу поведінку і лояльність до товару. Характеристику переваг споживачів товару доцільно представити в табличному або графічному вигляді.
4.5. Позиціювання товару на ринку
|
||||||||
|