Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закриті запитання

Відкриті запитання

Типи запитань при проведенні опитування.

1. Запитання без заданої структури. 2. Підбір словесних асоціацій. 3. Завершення пропозиції відповіддю. 4. Завершення розповіді 5. Завершення рисунка. 6. Тематичний текст.

Ситуація застосовування

1. Як вступ до запитання. 2. Коли важко окреслити характеристики проблеми респонденту

3. Коли важко передбачити варіанти відповідей. 4. Коли потрібна дослівна відповідь

4. Особисті запитання.

1. Альтернативне запитання. 2. Запитання з вибірковим твердженням. 3. Запитання за шкалою Лайкерта. 4. Семантичний диференціал. 5. Шкала важливості. 6. Оцінююча шкала.

Як правило, відкриті запитання використовують в анкетах для експертів, коли необхідно дійти до суті проблеми, сформулювати пошукові питання. Відкриті запитання можна використати для продовження закритих. Наприклад, закрите запитан­ня для експертів: «Чи існує в сучасних умовах проблема переробки зерна на борошно?» («Так». «Ні»). Відкрите запитання: «Якщо «так», то назвіть основні проблеми».

До закритих запитань відносяться такі:

1. Альтернативне запитання — це запитання, що дозволяє зробити вибір варіанта відповіді з двох або трьох альтернативних.

«Чи вважаєте Ви пріоритетним завданням виробництво великих зернових млинів на підприємствах оборонної промисловості України?»

П Так

П Ні

2. Запитання з кількома варіантами відповіді(з трьох і більше тверджень).

«Які, на Вашу думку, основні напрямки вирішення проблеми повної та якісної переробки зерна?"

- Часткова реконструкція існуючих підприємств

(яких?) ________________________________

- Повна реконструкція (в % від загальної кількості підприємств)

- Будівництво нових крупних млинів замість існуючих (кількість)

- Інші

3. Запитання за шкалою Лайкерта — цей тип запитань надає можливість опитуваному висловити ступінь згоди чи незгоди з висунутими твердженнями.

«Показник виходу борошна вищого гатунку - найбільш важлива характеристика, за яку споживач цілком згоден платити більш високу плату":

1. Цілком згоден. 2. Згоден. 3.Згоден певною мірою. 4. Не згоден.

4. Семантичний диференціал — тип запитання, що являє собою 5— 7-розмірну шкалу, межами якої є біполярні твердження. Опитуваному пропонується оцінити своє ставлення до об'єкта, що вивчається, за запропонованою шкалою.

«Дайте оцінку представлених на Ваш розгляд параметрів міні-млинів за такою шкалою":

    з  
Ціна низька           висока
Продуктивність низька           висока
Розмір малий           великий

5. Шкала важливості — це тип запитання, при якому опитуваний визначає ступінь важливості запропонованого йому твердження.

«Ціна міні-млина в прийнятті рішення про його придбання для мене":

Важлива. Не дуже важлива. Зовсім не важлива.

6. Оціночна шкала— тип запитання, що пропонує дати кількісну оцінку (у балах) запропонованого твердження.

«Оцініть, будь ласка, за п'ятибальною шкалою основні параметри міні-млина":

1 2 3 4 5

Якість

Продуктивність

Розмір

Ціна

Простота обслуговування

Для дослідника буває складно визначити, які типи запитань та в якій послідовності необхідно використовувати для одержання найбільш повної і достовірної інформації. Запитання в переліку повинні переходити від загальних до конкретних, від простих до складних. Загальна кількість запитань не повинна бути великою, тому що це ускладнює сприймання дослідження в цілому, призводить до помилок. Загальна кількість запитань може бути в межах двадцяти залежно від мети дослідження, особливо при опитуванні великої кількості потенціальних респон­дентів.

Крім типів і розміщення запитань важливе зна­чення має також формулювання запитань.

Основні вимоги до формулювання запитань:

1. При складанні запитань необхідно використовувати прості слова, зрозумілі потенційному споживачеві. Не рекомендується використовувати спеціальні або технічні терміни (за винятком опитування спеціалістів).

2. Не можна використовувати слова, що мають різні значення для різних груп споживачів (типу “доступні ціни”, “часто”, “інколи”.

3. Не слід ставити запитання, які можуть мати подвійний зміст (типу “Ви задоволені якістю і вартістю обслуговування”).

4. Не можна ставити запитання, в яких вказано шлях до відповіді (типу “Ви згодні, що міні-млини – це найбільш ефективний засіб помолу зерна”).

Існують також відповідні вимоги і до структури переліку запитань. Звичайно він складається з трьох основних частин: вступу, основної частини і відомос­тей про опитуваного.

 

Спостереження - це реальна оцінка ситуації з допомогою систематичного обліку поведінки об'єктів без словесної або іншої комунікації і без впливу на об'єкт спостереження. Об'єктом спостереження є, як правило, споживач, його поведінка в магазині, перед вітриною, рекламним повідомленням, його реакція на ті чи інші події. Спостереження можуть проводитись як у реальних умовах, так і в лабораторіях, епізодично чи регулярно, з використанням спеціальних технічних засобів чи без них, відкрито або непомітно для споживача.


Читайте також:

  1. Бесіда за запитаннями.
  2. Відповісти на запитання письмово.
  3. Відповісти на запитання письмово.
  4. Відповісти на запитання письмово.
  5. Відповісти на запитання письмово.
  6. Відповісти на запитання письмово.
  7. Грошові кошти — готівка, кошти на рахунках у банку та депозити до запитання.
  8. Закриті способи розробляння ґрунту
  9. Закриті ушкодження
  10. Закриті ушкодження селезінки.
  11. Заощадження сімейних господарств є єдиним джерелом чистих інвестицій у закритій економічній системі.




Переглядів: 7263

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи відбору респондентів (тобто опитуваних). | Тема 3. Дослідження поведінки споживачів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.