МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Іонообмінна хроматографіяІонний обмін – це процес, при якому розчин і тверда речовина, яка знаходиться з ним в контакті обмінюються іонами одного і того самого знаку. Іоніти природні синтетичні глини, цеоліти високомолекулярні сполуки Іоніти можна розділити на дві основні групи: а) катіоніти – смоли, які містять кислотні функціональні групи, в яких атоми водню обмінюються з іншими катіонами, що знаходяться в розчині. Реакцію катіоніта можна представити наступним чином: R–SO3–H+ + Na+ « R–SO3–Na+ + H+. б) аніоніти – смоли, які містять основні функціональні групи, наприклад –NH3+OH–. В цьому випадку обмінюються гідроксид іони на аніони, які знаходяться в розчині: R–NH3+OH- + Cl– « R–NH3+Cl– + OH–. Рухливою фазою в іонному обміні, як правило, служить водний розчин, нерухомою – іонообмінна смола, поміщена в стовпчик (скляну трубку, або звичайну бюретку). Смола має властивість набухати у воді, тому іонобмінник готують заздалегідь. Необхідно також простежити за тим, щоб у колонці між зернами іоніту не затрималися пухирці повітря, тому що вони будуть знижувати ефективність колонки, перешкоджаючи контакту іонів з іонітом. Припустимо, колонка заповнена катіонітом у Н+-формі. Аналізований розчин повільно пропускають через підготовану колонку, у результаті іонного обміну іони, які визначають розподіляються по стовпчику шарами відповідно до їх спорідненості до іоніту. Першими будуть осідати на іоніті ті іони, які з більшою швидкістю беруть участь в іонному обміні. Відповідно до рядів селективності при поділі суміші, наприклад, Nі2+, Cu2+, Co2+, у колонку після повного поділу ми будемо спостерігати три забарвлені зони: І – Nі2+; ІІ – Cu2+; ІІІ – Co2+. Тепер необхідно елюювати розділені катіони та зробити кількісний аналіз. Для цього колонку промивають розчином елюента (у цьому випадку розчином соляної кислоти певної концентрації). Вимивання відбувається у зворотному порядку, тобто першим буде елююватись Co2+, що пізніше всіх осів на іоніті, потім Cu2+ та останнім – Nі2+. Одночасно відбувається регенерація колонки. Для одержання хроматограми виробляється відбір певних порцій елюата та їх аналіз тим або іншим способом. Метод аналізу обирається залежно від властивостей зразка – хімічний, фізико-хімічний або фізичний. Часто вимірюють показник заломлення, використовують фотометричні та інші методи. Результати вимірів записують у вигляді кривої залежності вимірюваної величини від обсягу елюата.
|
||||||||
|