Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні властивості уваги. Неуважність та її причини.

Увага-це зосередженість діяльності суб’єкта в певний момент часу на якомусь реальному або ідеальному об’єкті – предметі, події, образі, міркуванні, тощо.

Усім видам уваги притаманні такі властивості:

Стійкість – тривале спрямування уваги на певний об'єкт . Ця властивість є однією з умов завершення будь – якої справи , і навпаки ; часте відволікання уваги заважає доведенню розпочатої роботи до кінця . Тому треба виділити і усвідомити фактори , які впливають на стійкість уваги . Це насамперед розуміння людиною важливості ії роботи , вміння знаходити у своїй діяльності нові шляхи розв'язання задач ; це такі якості особистості , як працьовитість , допитливість , сформоване і розвинуте почуття обов'язку .

Розсіяність – властивість , протилежна стійкості , вона полягає в неспроможності людини тривало спрямовувати свою увагу на певний об'єкт .

Концентрація – міра зосередженості уваги на виділеному об'єкті .

При організації навчальної роботи потрібно враховувати :

1. Концентрацію уваги знижує монотонність роботи , яка протягом великого проміжку часу позбавляє людину того додаткового збудження , яке виникає кожний раз при переходах від однієї форми діяльності до іншої і яке живить і підсилює увагу ;

2. Концентрацію уваги підвищують слабкі сторонні подразники , які не зменшують дієвість основного подразника , і тоді увага стає особливо інтенсивною , отже займатись напруженою розумовою працею у повній тиші є недоцільним .

Обсяг – кількість компонентів певної діяльності , одночасно охоплених увагою : кількість літер , числових знаків , геометричних фігур тощо . Визначається обсяг за допомогою приладу , назва якого - тахістоскоп . Діяльність педагога належить до тих видів діяльності , які вимагають великого обсягу уваги : жодний учень – його поведінка , ставлення до роботи , якість виконання ним навчального завдання – не може залишатись поза увагою вчителя .

Розподіл– це здатність людини одночасно виконувати декілька видів діяльності . Іця властивість уваги є необхідною в навчальній роботі : вчитель мусить бути одночасно уважним як до своєї розповіді – ії змісту , точності висловлювань , емоційного забарвлення , - так і до учнів – їхньої поведінки , уважності , рівня працездатності тощо .

Але ефективно розподілити увагу можна лише при невисокому рівні концентрації уваги на одній діяльності і достатньому оволодінні людиною певними операціями , коли деякі з них автоматизовані . Неможливо розподілити увагу між такими видами діяльності , які потребують участі одних і тих же аналізаторів .

Переключення– свідоме перенесення уваги з об'єкта на об'єкт .

Переключення уваги забезпечує ефективність роботи при переходах від попереднього ії етапу до наступного , при змінах форм активності людини . Такого свідового перенесення уваги учнів вимагає , наприклад , перехід від опитування до пояснення нового матеріалу , від ознайомлення з правилом – до письмових вправ з його використанням , від одного уроку – до іншого

Швидкість і якість переключення уваги залежить від типу вищої нервової діяльності та деяких інших якостей особливості . Має значення зокрема і те , наскільки значимішою або цікавішою буде наступна робота порівняно з попередньою . Усвідомлення значимості роботи , а тим більше інтерес до неї набагато полегшують переключення уваги .

Неуважність виявляється в невмінні зосередитися на об'єкті, у ковзанні по поверхні предметів та в нездатності відобразити їхні істотні властивості, приховані від ока. Неуважність, як і уважність, позначається на мисленні, викликаючи у ньому, на противагу уважності, непослідовність, не аргументованість тощо.

Отже, всі негативні риси уваги (нестійкість, поверхова зосередженість, легкість відволікання) охоплюються поняттям неуважності. Ці негативні риси проявляються в розсіяній увазі. Тоді мимовільна увага стійко домінує над довільною, людина не здатна до внутрішньої зосередженості. Але є й інший вид розсіяності, що виявляється в людей з досить вираженою вибірковістю уваги. Людина з таким типом уваги може бути інтенсивно зосередженою на якомусь об'єкті й неуважною до всього іншого. Фізіологічною основою такої уваги є домінанта, що сильно притягає всі збудження з інших ділянок мозку.

 




Переглядів: 3619

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Самооцінка та рівень домагань особистості їх взаємозв’язок , методи дослідження. Я-концепція особистості. | Види уваги. Їх відмінні особливості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.