Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклади розв’язку задач

Приклад 7.1. При проведенні 5% механічної вибірки дістали дані про врожайність нового сорту пшениці:

Урожайність, ц/га 20-22 22-24 24-26 26-28 28-30 Всього
Посівна площа, га

Визначити середню помилку репрезентативності:

1) при встановленні середньої очікуваної врожайності нового сорту пшениці;

2) при визначенні питомої ваги посівної площі нового сорту пшениці урожайність якої перевищує 26 ц/га .

Розв’язок.

1) Для нашої вибірки середня врожайність ц/га, дисперсія .

За умовою . Оскільки маємо 5% вибірку, то

Тоді

Отже, Þ

 

2) Питома вага посівної площі з врожайністю більше 26 ц/га:

Тоді середня помилка репрезентативності становить:

Отже питома вага посівної площі, на якій врожайність перевищуватиме 26 ц/га, становить 28% ± 4%.

Приклад 7.2. Якою повинна бути чисельність вибірки при визначенні середнього вкладу в ощадних банках міста, щоб гранична похибка з ймовірністю 0,954 не перевищила 5 тис. грн? Орієнтовна дисперсія вкладів становить 2000.

Розв’язок.

Чисельність вибірки становить 320 вкладів.

Приклад 7.3. У 19%-ій виборці питома вага відмінників серед обстежених 400 студентів становила 20%. З імовірністю 0,954 розрахувати граничну похибку для частки студентів-відмінників.

Розв’язок.

або 3,6%.

Гранична похибка вибірки для частки студентів – відмінників складає 3,6%.

Запитаннядлясамоконтролю

1.У чому полягає сутність вибіркового спостереження? Які його переваги порівняно з іншими видами спостереження?

2.Що означає репрезентативність вибірки? За яких умов вибірка репрезентативна?

3.Чому принцип випадковості добору є визначальним у процесі формування вибіркової сукупності? Які способи добору забезпечують додержання цього принципу?

4.Чим випадкова похибка репрезентативності відрізняється від систематичної? Чи можна її уникнути?

5.Як визначити розмір похибки вибірки? Чим гранична похибка вибірки відрізняється від стандартної (середньої) ?

6.Як зміниться похибка вибірки, якщо обсяг вибіркової сукупності збільшиться в 2,25 раза?

7.Як позначиться на похибці вибірки збільшення дисперсії в 1,6 раза?

8.Як зміниться похибка вибірки, якщо замість простого випадкового добору виконати 19 %-ний механічний?

9.Як зміниться похибка вибірки, якщо замість механічного добору виконати розшарований із міжгруповою дисперсією, що становить 36 % загальної?

10. Проектується вибіркове обстеження домогосподарств у сільській місцевості з метою визначення розміру та джерел формування їхніх доходів і структури витрат, а також: оцінювання диференціації споживання продовольчих і непродовольчих товарів. Пропонується триступенева вибірка.

1) Чи доцільно застосовувати саме такий спосіб добору домогосподарств?

2) Які основи вибірки слід сформувати на кожному ступені вибірки?

3) На якому ступені буде здійснено добір домогосподарств для без посереднього обстеження?

4) Як визначити частку багатоступеневої вибірки щодо генеральної сукупності?

11. Як визначити мінімально необхідний обсяг вибірки?

Література: нормативні джерела [9-10]

основна [3, С.107-117; 4, С.279-297; 6, С.62-68]

Інтернет-ресурси [6, 8]

1. Чи потрібно перевіряти істотність зв'язку за наявності щільного зв'язку між ознаками?

 

Література: основна [3, С.58-76; 4, С.131-172; 5, С.25-39;6, С.69-82]

додаткова література [1, С.95-123, 3, С.162-190]

періодичні видання [1, 6, 18]

Інтернет-ресурси [6, 8]




Переглядів: 3581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повторна вибірка Безповторна вибірка | ТЕМА 3. АНАЛІЗ ІНТЕНСИВНОСТІ ДИНАМІКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.