Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття 2.

Тема Система кількісних оцінок ризику.

Мета – формування у студентів умінь та навичок здійснювати кількісну та якісну оцінку ризику, розраховувати величину ризику в різних ситуаціях, використовуючи системний підхід.

Форма проведення практичного заняття- виконання розрахункових вправ.

 

Приклади завдань для розв’язання:

Приклад 1.

У ході конверсії підприємство налагоджує виробництво нових марок пральних машин невеликого об'єму. При цьому можливі збитки, як результат не досить вивченого ринку збуту під час маркетингових досліджень. Імовірні три варіанти щодо попиту на продукцію. Збитки при цьому складатимуть відповідно: 700 млн. грн.; 500 млн. грн.; 300 млн. грн. (додатковий прибуток). Імовірності цих варіантів складатимуть: р1 = 0,4; р2 = 0,5; р3 = 0,1.

Необхідно визначити сподівану величину ризику, тобто збитків.

Розв’язання.

Величина збитків визначається за формулою:

m = M (x) =

Отже m = M(x) = 700 × 0,4 + 500 × 0,5 + (-300) × 0,1 = 500 млн. грн.

 

Приклад 2.

Є можливість вибору виробництва та реалізації двох наборів товарів. За даними відділу маркетингу, яким були проведені обстеження ніші ринку, дохід від виробництва та реалізації першого набору товарів залежить від конкретної імовірнісної економічної ситуації. Мають місце два рівнозначно ймовірних доходи: 200 тис. грн., за умови вдалої реалізації першого набору товарів, і 100 тис. грн., коли результати менш вдалі. Доход від реалізації другого набору товарів дорівнює в одному випадку 151 тис. грн., але не виключена можливість малого попиту на цю продукцію, коли доход буде дорівнювати всього 51 тис. грн.

У табл. 1 зведені результати та їх імовірності одержані відділом маркетингу.

Таблиця 1

Порівняння варіантів виробництва та реалізації товарів

 

Варіанти виробництва та реалізації товарів Результат 1 Результат 2
Імовірність (р1) Дохід Х1 (тис. грн.) Імовірність (р2) Доход Х2 (тис. грн.)
Перший 0,5 0,5
Другий 0,99 0,01

Необхідно оцінити ступінь ризику та прийняти рішення щодо випуску одного з двох наборів товарів.

Розв’язання.

Обчислимо математичне сподівання доходу для кожного з варіантів

Відзначимо, що обидва варіанти мають однаковий сподіваний доход, тому що m1 = m2 = 150 тис. грн.

Але мінливість результатів неоднакова. Ця мінливість є ступенем (мірою) ризику та обчислюється за допомогою дисперсії (дисперсія результатів використовується як міра ризику) за формулою:

 

Для першого набору товарів:

 

 

Для другого набору товарів:

 

Оскільки ступінь ризику, що пов'язаний з випуском та реалізацією товарів широкого вжитку, за першим варіантом більший, ніж за другим, то другий варіант є менш ризикованім, ніж перший. Такий же результат отримаємо, приймаючи за міру ризику середньоквадратичне відхилення.

 




Переглядів: 1406

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрямки наукової організації управлінської праці | Практичне заняття 3.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.