Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МОДУЛЬ 1. ЕТИЧНІ КАТЕГОРІЇ В ПСИХОЛОГІЇ

НЕ 1.1. Вступ до курсу «Етичний кодекс психолога»

План:

1.Поняття «етичного кодексу психолога», функції та завдання дис­ципліни.

2.Зв’ язок етики та психології. Проблема моральності у психології.

3.Основні поняття дисципліни. Поняття професійної етики психолога.

4.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі

5.Історія становлення етичного кодексу психолога у світі та в Україні.

Основні терміни та поняття: етичний кодекс психолога, етика, психоло­гія, професійна етика психолога, клієнт, замовник, досліджуваний, мораль, мора­льність, цінності, відповідальність, толерантність, етикет, професійна коопе­рація та ін.

Література:

1.Етичний кодекс психолога / Психолог. 2004. -№43 (139). - С.1-4.

2.Братусь Б.С. Психология и зтика. Возможна ли нравственная психология? / Человек. -1998. -№1.

3. Вачков И.В. Введение в профессию «психолог»: Учеб.пособие / В.И.Вачков,
И.Б.Гриншпун, Н.СПряжников; Под ред. И.Б.Гринитуна. - 3-є изд., стер. - М. -
Издательство Московского пешолого-социального института; Воронеж':
МОДЖ 2004.-464с.

4.Кондаков И.М. Психология. Имюстрированньт словарь / И.М.Кондаков. - 2-е изд., доп.и перераб. - СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2007. - 783с.

5.Малахов В.А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. -5-те вид. -К.: Либідь, 2004. - 384с.

6. Тлумачний словник українськоїмови /Укл. Ковальова Т.В., Коврига Л.П. -Харків: Синтес,2002. -С.265.

1. Предмет, функції та завдання дисципліни

Дисципліна «Етичний кодекс психолога» призначена для ви­кладання студентам спеціальності «Психологія», «Практична пси­хологія», «Соціальна психологія», «Педагогічна психологія». Це відносно нова дисципліна, яка сформувалася на межі психології, етики, юриспруденції.

Етичний кодекс психолога- дисципліна, спрямована на вив­чення основних норм, правил та цінностей, яких повинен дотри­муватися психолог у ході своєї професійної діяльності.

Мета курсу:

- оволодіти уявленнями про:соціальні, етичні норми у роботі психолога, співвідношення та роль етичних норм у суспільстві, міжособистісні стосунки та шляхи їх гармонізації;

- знати:цінності та соціальні норми, які повинен сповідувати та яких повинен дотримуватися у своїй професійній діяльності пси­холог, поняття «свобода», «відповідальність», «духовність», «толе­рантність», «компетентність», «професійна кооперація», «захист ін­тересів клієнта», «конфіденційність», «етичні правила психологіч­них досліджень», проблеми та завдання кваліфікованої пропаганди психології;

- використовувати:основи міжособистісного спілкування, шляхи конструктивного розв'язання міжособистісних конфліктів, основні моральні норми та цінності, правила етикету та положення етичного кодексу та ін.;

- володіти уміннямивизначати життєві цінності й орієнтири (свої та інших людей), аналізувати власний досвід ефективного спілкування, ефективно спілкуватися та співпрацювати, керуватися в поведінці моральними нормами 7а цінностями, відрізняти моральність і аморальність та ін.

Загальну мету дають змогу реалізувати такі завдання: поглиб­лювати знання студентів про моральні взаємини, основні моральні норми та цінності українського суспільства та людства, правила етикету, правила культури поведінки; удосконалювати вміння керу­ватися в поведінці та у своїй професійній діяльності моральними нормами та цінностями, виявляти дружелюбність, ввічливість, по­вагу й чуйність до інших, толерантність і милосердя, розрізняти мо­ральність і аморальність, дотримуватися етичних норм у повсяк­денному житті, контролювати, оцінювати та регулювати свої взає­мини з іншими, здійснювати вибір у складних ситуаціях, орієнтую­чись на моральні цінності; формувати позитивне ставлення й мо­тивацію до застосування моделей поведінки, зорієнтованих на мо­ральні цінності та етичні норми; збагачувати досвід моральних вза­ємин з однолітками, батьками, викладачами, знайомими й незнайо­мими людьми; стимулювати пізнавальний інтерес студентів до етичного знання, основ моральної культури.

Зміст предметапередбачає формування в студентів здатності:

1. Орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них власну позицію, узгоджуючи її з системою мора­льних цінностей демократичного суспільства та положеннями ети­чного кодексу психолога.

Робити свідомий вибір моделей поведінки, орієнтуючись на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських мораль­них цінностей, насамперед на доброчинність, гідність, чуйність, то­вариськість, доброзичливість, благородство й сучасні норми етике­ту та керуючись положеннями етичного кодексу психолога.

2. Оцінювати власну поведінку та поведінку інших з позиції добра та зла, моральних норм і етикетних правил, вимог міжкультурного спілкування та демократичної толерантності.

3. Користуватися розмаїттям засобів мовного етикету, дотри­муватися мовної культури та етикету спілкування.

4. Застосовувати моделі неконфліктної поведінки й досягнен­ня консенсусу, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання.

Дисципліна «Етичний кодекс психолога» реалізує практично всі функції,властиві психологічній науці:

- Теоретико-пізнавальна функціядопомагає розкрити суть, при­роду морально-етичних проблем, які виникають у процесі профе­сійної діяльності психолога і в повсякденному житії та ін.

-Світоглядна функціясинтезує сучасні наукові уявлення про стичні норми, принципи, цінності, кодекси, стандарти та їх вико­ристання у процесі професійної діяльності психолога, сприяє ви­робленню певного бачення роботи психолога-професіонала на є пічних засадах та ін.

-Гуманістична функціяполягає в дотриманні норм етики та мо­ралі у процесі здійснення практичної роботи психологом-профе­сіоналом, взаємодії з іншими людьми.

-Комунікативна функціяполягає у систематизації знань з даної дисципліни, передачі інформації наступним поколінням та ін.

- Прогностична функціядозволяє побачити, який вплив застосо­вані практичним психологом методи, форми, прийоми роботи, дотримання етичного кодексу, норм, стандартів психолога будуть зді­йснювати на клієнта; уявити і зрозуміти віддалену перспективу, правильно та всесторонньо оцінити її.

-Аксіологічна функціядозволяє визначити реальні й уявні цінності у житті та діяльності людей, залучених до даної галузі.

-Практична функція полягає у виробленні практичних рекомен­дацій щодо попередження виникнення, а також розв'язання етич­них проблем у процесі практичної діяльності психолога й вико­ристанні їх на практиці.


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. V міні – модуль
  3. V. Етичні правила психологічних досліджень
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  6. Арифметичні оператори
  7. Арифметичні операції
  8. Арифметичні операції в різних системах числення
  9. Арифметичні операції над цілими числами
  10. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  11. Базові принципи психології спорту.
  12. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та ремонт виконавчих механізмів. | Зв'язок етики та психології. Проблема моральності у психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.