Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність маркетингу та виникнення комплексу маркетингу

ТЕМА 4. КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГУ

 

1) Сутність маркетингу та виникнення комплексу маркетингу

2) Комплекс маркетингу «4Ps» та його значення в теорії маркетингу

3) Еволюція концепції «4Ps»: концепція «5Ps»; концепції «7Ps», «8Ps» та інші «Ps»

4) Нові «літерні» концепції комплексу маркетингу: концепція «4Сs»; концепція «4Аs» та інші

5) Модель маркетингової діяльності

Сутність маркетингу та виникнення комплексу маркетингу

Користь від маркетингу отримують:

1) організації (підприємства) – через отримувані прибутки;

2) споживачі – через потрібні товари чи послуги;

3) суспільство – через більший обсяг продажу, що збільшує надходження до бюджету за рахунок податків; надходження використовуються для поліпшення інфраструктури, що, у свою чергу, сприяє підвищенню рівня життя.

Маркетинг як спосіб діяльності підприємців і специфічний спосіб господарювання в умовах ринкових відносин ґрунтується на таких принципах:

Ø вільний вибір мети та стратегії функціонування та розвитку, концентрація всіх зусиль на пріоритетних напрямах діяльності;

Ø відкритість до споживача, його побажань і потреб;

Ø спрямованість на кінцевий результат виробничо-збутової діяльності, а також на довготривалу перспективу розвитку підприємства;

Ø комплексний підхід до вирішення проблем, що передбачає визначення цілі відповідно до ресурсів і можливостей підприємства;

Ø оптимальне використання в управлінні централізованих і децентралізованих засад, тобто постійний пошук і реалізація резервів, підвищення ефективності виробничо-збутової діяльності через залучення до творчої роботи всіх працівників фірми;

Ø активна політика, яка полягає в наступальній стратегії розвитку підприємства щодо інновацій, виробництва та збуту, випередження конкурентів;

Ø науковий підхід до вирішення маркетингових проблем;

Ø гнучкість у досягненні поставленої мети через швидке пристосування до зміни умов оточуючого середовища;

Ø вартісність;

Ø наявність відповідної інфраструктури та фахівців.

Діючи в умовах реалізації підприємницьких ініціатив і реалізації місії підприємства на ринку, маркетинг задіяний у виконанні функцій, які умовно можна поділити на чотири групи:

Аналітичні функції:

Ø аналіз оточуючого середовища;

Ø дослідження ринку та його структури;

Ø дослідження споживачів та їхніх потреб;

Ø вивчення товарів та товарної структури;

Ø аналіз внутрішнього середовища підприємства та його можливостей.

Виробничі функції:

Ø розробка нових товарів та організація їх виробництва;

Ø розробка нових технологій;

Ø забезпечення конкурентоспроможності товарів;

Ø організація матеріально-технічного постачання.

Збутові функції:

Ø організація системи формування попиту та стимулювання збуту;

Ø розробка збутової політики та організація збуту;

Ø організація системи комунікації підприємства;

Ø проведення цілеспрямованої товарної політики;

Ø проведення цілеспрямованої цінової політики.

Управлінські функції:

Ø розробка цілей підприємства;

Ø розробка стратегії й тактики маркетингу;

Ø організація стратегічного та оперативного планування;

Ø інформаційне забезпечення управління;

Ø організація контролю маркетингу.

Цілями маркетингу в економічній системі є:

ü досягнення як найвищого рівня споживання, що, своєю чергою, створює умови для максимального зростання виробництва, а отже, і макроекономічних показників;

ü досягнення максимального споживчого задоволення, а не просто максимального рівня споживання;

ü надання максимально широкого вибору товарів і послуг;

ü підвищення рівня якості життя.

Цілями маркетингу конкретного підприємства є:

ü задоволення потреб (вимог) споживачів;

ü досягнення переваг над конкурентами;

ü завоювання запланованої частки ринку;

ü забезпечення зростання продажу товарів і послуг;

ü досягнення запланованого прибутку або забезпечення рентабельної діяльності.

У 1960-х рр. через виникнення проблем у збуті готової продукції на перший план виходить орієнтація на запити споживачів, а внаслідок цього — на маркетинг, спрямований на кінцевого споживача. Основним засобом забезпечення вирішення проблем став комплекс маркетингу (товар, ціна, розподіл, просування) та його організаційне застосування (створення відділів маркетингу на підприємствах, управління збутом, просуванням тощо).

Приблизно в 1940-х рр.. з'являються перші спроби систематизувати інструменти маркетингу. В одній з публікацій Джеймса Каллітона (Culliton, J. 1948) виникає новий термін «marketing mix» (комплекс маркетингу) з ідеєю про те, що маркетингове рішення є чимось на зразок рецепту. У 1953 термін «marketing mix» використовується одному з документів Американської Асоціації Маркетингу (Нейлом Борденом, Neil H. Borden). Приблизно до кінця 50-х рр.. Нейл Борден використовує в цій якості модель з 12 елементів: планування продукту, ціноутворення, брендинг, канали дистрибуції, особисті продажі, реклама, просування, упакування, демонстрації, обслуговування, фізичні властивості, пошук фактів та їх аналіз. Альберт Фрей (Albert W. Frey) в 1961р. висловив ідею, що змінні маркетингу повинні бути розділені на дві основні групи: перша становить пропозицію (продукт, упаковка, бренд, ціна, сервіс), а друга - методи та інструменти (канали дистрибуції, реклама, особисті продажі, стимулювання збуту і PR).

В одних джерелах вказано, що одним з засновників дисципліни маркетинг і теорії «4P» вважається Теодор Левітт, який написав у 1960 році в журналі статтю під назвою «Маркетингова короткозорість». У ній йшлося про початок «маркетингового божевілля». Левітт писав про те, що великі виробничі підприємства часто занадто сконцентровані на своєму товарі і своєму ринку, ігноруючи те, що відбувається за його межами.

В інших джерелах вказано, що у 1964 Джері Маккарті (Jerry McCarthy) запропонував модель 4P - комплекс маркетингу з таких елементів, як продукт, ціна, дистрибуція (місце) і просування. Концепція Маккарті «4Р», була вперше опублікована в 1965 році в статті «The Concept of the Marketing Mix», автором якої був Нейл Боден.

Комплекс маркетингу (marketing-mix) - це набір контрольованих змінних чинників маркетингу, сукупність яких фірма використовує з метою викликати бажану відповідну реакцію з боку цільового ринку. Функція маркетинг-мікс полягає в тому, щоб сформувати набір (mix), який не тільки би задовольняв потреби потенційних клієнтів в рамках цільових ринків, але і максимізувати ефективність організації.

 




Переглядів: 2452

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичні завдання з нарахування АП | Комплексу маркетингу «4Ps» та його значення в теорії маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.