Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел.

Нумерація багатоцифрових чисел вивчається в 4-му класі. Це найскладніша тема.

Усна і письмова нумерація вивчаються сумісно. Вивчаються поступово з принципом нарощування розрядів. Спочатку вивчаються 4-цифрові числа, далі – 5-цифрові, і нарешті 6-цифрові.

Два методичні підходи до опрацювання багатоцифрових чисел:
1) покласовий (через зіставлення чисел першого і другого класів);
2) в порядку збільшення розрядів (чотирицифрові числа, п'ятицифрові числа, шестицифрові числа...).

Методичні особливості навчання нумерації
багатоцифрових чисел у порядку збільшення розрядів

Утворення другої класної одиниці – тисячі, здійснюється шляхом прирахування по 1. Починаючи з числа "995" учні лічать до 1000, записуючи одержані числа; і встановлюють, що за найбільшим трицифровим числом слідує найменше чотирицифрове число.

Повторюючи співвідношення лічильних одиниць і їх групування в більш крупні лічильні одиниці, учні отримують:

10 одиниць = 1 десяток,

10 десятків = 1 сотня,

10 сотень = 1 тисяча.

Звертаємо увагу учнів, що тисячами можна лічити так, як і простими одиницями: можна їх групувати в десятки, сотні і тисячі:

10 од. тис. = 1 дес. тис.

10 дес. тис. = 1 сот. тис.

10 сот. тис. = 1 тис. тис. = 1 мільйон

Нумерація чотирицифрових чисел
1.Ознайомлення з нумерацією чотирицифрових чисел доцільно розпо­чинати з утворення чисел: тисяча один, тисяча два ...; учні лічать від однієї тисячі восьми до однієї тисячі двадцяти тощо, читають числа, позначені за допомогою паличок і пучків-тисяч, пучків-сотень і пучків-десятків (наприклад, тисяча двісті тридцять два).
2.Далі учні знайомляться з розрядом "одиниць тисяч" і вчаться читати числа, записані в нумераційній таблиці, причому пропонуються числа, в яких відсутні одиниці або десятки, або сотні, або разом одиниці кількох розрядів; а також пропонується називати десятковий склад записаних чисел.
3. Після такої діяльності молодші школярі вчаться читати чотирицифрові числа, які вже не подані в нумераційній таблиці: 1005, 1009, 1110, 1214, 1999. Читання чотирицифрових чисел починається з найвищого розряду: читається число тисяч зі словом "тисяч", а потім друга частина слова – решта. Вводиться визначення в числі числа одиниць кожного розряду (наприклад: в розрядах числа 8456 – 8 тисяч, 4 сотні, 5 десятків та 6 одиниць). Школярі записують чотирицифрові числа з указуванням їх десяткового складу: 3 тисячі , 7 сотень, 5 десятків і 8 одиниць; 7 тисяч і 9 одиниць; 7 тисяч і 9 десятків. Далі діти записують чотирицифрові числа за їх назвою без указування десяткового складу числа. Записуючи числа, міркуємо так: 1) визначаю найвищий розряд у числі – тисячі; 2) спочатку записую число тисяч, ставлю за ним три крапки; 3) записую одиниці даних розрядів, кожну на своєму місці. "Пропущені розряди" замінюю нулями. На підставі порядку слідування чисел у натуральному ряді учні виконують додавання і віднімання числа 1. Розглядається утворення двох тисяч: 1999 + 1 = 1000 + (999 + 1) = 1000 + 1000 = 2000. А також пропонуються випадки додавання на підставі десяткового складу числа: 1000 + 5, 1000 + 10. Міркування здійснюється за відповідною пам'яткою, яка переноситься в нову ситуацію. Вчимо подавати чотирицифрове число у вигляді суми розрядних доданків, де число кожного розряду подається як окремий доданок; а також виконуємо обернене завдання: суму розрядних доданків замінюємо числом.
4.Також учні опрацьовують визначення загальної кількості одиниць кожного розряду (наприклад, в числі 8456 – всього 8 тисяч, 84 сотні, 845 десятків, 8456 одиниць). Визначати в числі загальну кількість десятків і сотень діти вже вміють. Для того щоб визначити в числі загальну кількість тисяч, треба праворуч прикрити 3 цифри, тому що розряд тисяч стоїть на 4-му місці, і лишаться лише тисячі.
5.Розглядається додавання і віднімання розрядних чисел – круглих тисяч - на підставі укрупнення розрядних одиниць: 3+4 3 тис. + 4 тис. 3000 + 4000 9000 – 6000 тощо.

 

Нумерація п’ятицифрових чисел
1. До найбіль­шого чотирицифрового числа "9999" додають 1 і одержують найменше п'ятицифрове число 10000. Десять тисяч становить нову розрядну одиницю – десятки тисяч. Можна запропонувати учням полічити десятками тисяч: 10000, 20000, 30000... Далі до 10000 додають 1 і отримують число десять тисяч один; за цим число йде десять тисяч два ... Учні лічать від десяти тисяч до десяти тисяч дванадцяти.
2. Ознайомившись із розрядом "десятки тисяч", учні читають п'ятицифрові числа, що подані в нумераційній таблиці, визначають десятковий склад числа. Читають числа, починаючи з найвищого розряду – десятків тисяч: спочатку називають, скільки всього в числі тисяч, а потім – решту. Далі учні читають п'ятицифрові числа, які не подані в нумераційній таблиці. Для того щоб прочитати п'ятицифрове число, треба визначити, скільки в ньому всього тисяч, прочитати це число зі словом "тисяч", а потім прочитати решту числа. П'ятицифрові числа подаються у вигляді суми розрядних доданків і, навпаки, замінюють суму розрядних доданків п'ятицифровим числом.
3. Запис п'ятицифрових чисел. Спочатку записуємо число тисяч, ставимо три крапки і записуємо числа кожного розряду, крапки, що залишилися, замінюємо нулями.
4. Діти знайомляться з утворенням п'ятицифрових чисел прилічуванням та відлічуванням по 1, а також іншими способами. Наприклад:19999+1=10000+9999+1=10000+10000=20000.
5. Діти порівнюють п'ятицифрові числа способом порозрядного порівняння. Застосовується алгоритм порозрядного порівняння. Наприклад, треба порівняти числа "25100" і "25010". 1) Порівняння починаю з найвищого розряду: в обох числах у найвищому розряді десятки тисяч. Порівнюю числа десятків тисяч: 2 дес. тис. = 2 дес. тис. 2) Переходжу до наступного розряду – одиниць тисяч. Порівнюю числа одиниць тисяч: 5 од. тис. = 5 од. тис. 3) Переходжу до наступного розряду – сотень: 1 сот > 0 сот. 4) Підсумовую: 25100 > 25010
6. Узагальнюються поняття: "трицифрове", "чотирицифрове" і "п'ятицифрове" число. Учням пропонується ряд чисел і вимагається виписати окремо трицифрові, чотирицифрові і п'ятицифрові числа. Діти визначають загальну кількість тисяч, сотень і одиниць у п'ятицифровому числі за загальним планом (щоб визначити в числі загальну кількість десятків тисяч, треба в ньому прикрити чотири цифри, тому що розряд десятків тисяч стоїть на п'ятому місці; прикривши зліва чотири цифри, лишаться тільки десятки тисяч). Знання про загальну кількість одиниць кожного розряду можна застосовувати і щодо порівняння чисел. Повернемося до попереднього завдання: порівняти числа "25100" та "25010". Міркувати можна ще й так: 1) кожне число містить по 25 тисяч; 2) порівнюємо кількість сотень кожного числа: перше містить 251 сотню, а друге – 250 сотень; 3) оскільки 251 сотня більше, ніж 250 сотень, доходимо висновку, що 25100 > 25010.

 

Нумерація шестицифрових чисел
1. Учні згаду­ють, що 10 десятків тисяч утворюють нову лічильну одиницю – 1 сотню тисяч, сто тисяч. 100000 – це розрядна одиниця нового розряду "сотень тисяч". Можна запропонувати учням полічити сотнями тисяч: 100000, 200000, 300000 ... Учні вчаться читати розрядні числа – сотні тисяч: 100000, 200000, 300000... 900000, 1000000. Тисяча тисяч – це мільйон. Розглядається утворення числа "100001": 100000+1=100001. Якщо до 100000 додати 1, то отримаємо сто тисяч один, прираховуючи по 1, рахуємо далі... 100002, 100003, 100004, ... 100157...
2. Ознайомившись із назвою нового розряду "сотні тисяч", учні вчаться визначати десятковий склад чисел і читають шестицифрові числа, що записані в нумераційній таблиці, з'ясовують, на якому місці в числі пишуться одиниці, десятки, сотні, одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч; визначають, скільки в числі всього тисяч.
3. З'ясовується спосіб отримання шестицифрових чисел, з одиниць різних розрядів і різних класів, прилічуванням та відлічуванням по 1. Наприклад: 199999 + 1 = 100000 + 99999 + 1 = 100000 + 100000 = 200000 Читання і запис шестицифрових чисел здійснюється за пам'яткою : Читання багатоцифрових чисел 1. Прикрити в числі праворуч 3 цифри. Лишиться число тисяч. 2. Прочитати це число з словом "тисяч". 3. Прочитати решту. Запис багатоцифрових чисел 1. Записую число тисяч. 2. Ставлю за ним три крапки. 3. Записую на певному місці число одиниць поданих розрядів. 4. Решту крапок замінюю нулями.
4. Також діти вчаться розкладати шестицифрові числа на суму розрядних доданків, і навпаки – замінювати суму розрядних доданків числом: 567907=500000+60000+7000+900+7; 567907=567000+907
5. Учні порівнюють числа на підставі порозрядного порівняння (наприклад, 945145 і 888888): 1) порівняння починаю з найвищого розряду – сотень тисяч: 9 сот. тис. > 8 сот. тис; 2) Підсумовую: 945145 > 888888.

Таблиця розрядів і класів

Клас мільйонів Клас тисяч Клас одиниць
сотні мільйонів десятки мільйонів одиниці мільйонів сотні тисяч десятки тисяч одиницітисяч сотні десятки   одиниці
Запис багатоцифрових чисел
1. Записати число класу тисяч.
2. Залишити за ним невеликий проміжок.
3. Поставити за ним три крапки і записати число класу одиниць.
                 

 

Читання багатоцифрових чисел
1. Виділити число 1-го класу, відраховуючи справа наліво три цифри. Ліворуч лишиться число ІІ-го класу.
2. Прочитати число ІІ-го класу з словом "тисяч".
3. Прочитати число 1-го класу без слова "одиниць".

 

План характеристики багатоцифрових чисел (наприклад, характеристика числа "56709"):
1) найвищий розряд у числі, вид числа (найвищий розряд - десятки тисяч; 56709 – п'ятицифрове число);
2) десятковий склад числа, загальна кількість одиниць кожного розряду (в числі 5 десятків тисяч, 6 одиниць тисяч, 7 сотень, 0 десятків і 9 одиниць або 9 одиниць 1-го розряду 1-го класу, 0 одиниць 2-го розряду 1-го класу, 7 одиниць 3-го розряду 1-го класу, 6 одиниць 1-го розряду ІІ-го класу, 5 одиниць 2-го розряду ІІ-го класу; в числі 56709 всього 56 тисяч, 567 сотень, 5670 десятків і 56709 одиниць);
3) скільки в числі всього одиниць кожного розряду, кожного класу (в числі 56 тисяч і 709 одиниць або 56 одиниць другого класу та 709 одиниць першого класу);
4) подання числа у вигляді суми розрядних доданків, у вигляді суми класних чисел (56709 = 50000 + 6000 + 700 + У 56709 = 56000 + 709);
5) які цифри застосовуються для запису числа, які повторюються (для запису числа застосовані п'ять річним цифр: 5, 6, 7, 0, 9);
6) місце числа в натуральному ряді, сусіди числа (попереднє число 56708, наступне – 56710);
7) способи отримання даного числа (56708 + 1 = 56709, 56710 – 1 = 56709, 50000+6000+700+9=56709, 56000+709=56709).

Від визначення загальної кількості одиниць певного розряду учні переходять до зміни круглого числа більш крупними лічильними одиницями, а від цього до додавання та віднімання, множення та ділення круглих чисел за допомогою укрупнення розрядних одиниць.

 




Переглядів: 10675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Усна і письмова нумерація чисел 101 – 1000. | Інформація як матеріал комунікацій та її види

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.