Якість як об'єкт управління, терміни та визначення.
№
Терміни
Визначення
1.
Вимоги до якості
Вираження певних потреб чи набір кількісно або якісно установлених вимог до характеристики об'єкта, для того, щоб зробити можливим їх виконання та перевірку
2.
Дефект
Невиконання заданої чи очікуваної вимоги, яка стосується об'єкта
3.
Відповідальність за якість продукції
Обов'язки, покладені на виробника чи на інших осіб щодо відшкодування втрат від заподіяних травм, пошкодження власності чи іншої шкоди, спричиненою продукцією
4.
Забезпечення якості
Усі планові і систематично виконувані в межах систем якості види діяльності, підтверджувані в разі потреби, необхідні для створення достатньої впевненості в тому, що об'єкт виконуватиме вимоги до якості
5.
Система якості
Сукупність організованої структури, методики, процесів і ресурсів, необхідних для здійснення управління якістю
6.
Поліпшення якості
Заходи, здійснювані на підприємстві для підвищення ефективності і результативності діяльності та процесів із метою одержання користі як для підприємств, так і для споживачів
7.
Контроль якості
Діяльність, яка складається з вимірювань, експертизи, випробувань або оцінювання однієї чи декількох характеристик із метою калібрування об'єкта і порівняння одержаних результатів з установленими вимогами для визначення того, чи досягнута відповідальність для кожної з цих характеристик
8.
Самоконтроль
Контроль виконаної роботи її виконавцем, відповідно до встановлених вимог
9.
Управління якістю
Напрямки виконання функції загального управління, які визначають політику, цілі і відповідальність у сфері якості, а також здійснюють її за допомогою таких засобів, як планування якості і оперативне управління якістю, забезпечення якості та поліпшення якості в межах системи якості
Планування якості
Діяльність, яка встановлює цілі і вимоги до якості та до застосування елементів системи якості
Оперативне управління якістю
Методи і види діяльності оперативного характеру, що використовуються для виконання установлених вимог до якості
Якість послуги – сукупність характеристик послуги які, визначають її здатність задовольняти встановлені або передбачувані потреби споживача.
Якість кулінарної продукції –сукупність властивостей кулінарної продукції, які обумовлюють її придатність до подальшої обробки або споживання, безпеку для здоров’я, стабільності складу і споживчих властивостей.
Якість обслуговування – сукупність характеристик процесу і умов обслуговування, які забезпечують задоволення встановлених або передбачуваних потреб споживача.
Показник якості продукції –кількісна характеристика однієї або декількох властивостей продукції, які входять в її якість та розглядаються щодо відповідних умов її створення, експлуатації або споживання
Показник якості послуги (обслуговування) –кількісна характеристика однієї, або декількох властивостей послуги (обслуговування), що є складовими якості.
Рівень якості продукції –відносна характеристика якості продукції, яка заснована на порівняні значень показників якості оцінюваної продукції з базовими значеннями відповідних показників.
Рівень якості послуги (обслуговування) -відносна характеристика якості (обслуговування), що заснована на порівнянні фактичних значень показників якості з нормативними значеннями цих показників.
Оцінка рівня якості продукції –сукупність операцій, які включають вибір номенклатури показників якості, визначення значень цих показників і співставлення їх з базовими значеннями.
Властивість продукції –об’єктивна особливість продукції, яка може проявлятися при її створені, експлуатації або споживанні.
Ознака продукції –якісна або кількісна характеристика будь-яких властивостей, або станів.
Параметри продукції –ознака продукції, яка кількісно характеризує будь-які її властивості або стан.