Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Французький класицизм та його місце у світовій літературі.

З трьох стильових напрямків, що панували в західноєвропейській літературі XVII століття, у Франції, як у жодний іншій країні, запанував класицизм. Франція дала класичні зразки літератури цього напрямку. Класицизм тут досяг своєї вищої досконалості. Тут викристалізувалась і теорія класицизму. Французькі класицисти зуміли сполучити досвід античної літератури з національними традиціями свого народу, що не вдалося зробити класицистам інших країн.

Класицизм породив таких гігантів драматургії, якими були Корнель, Расін і Мольєр; класицизм у Франції яскраво проявився й у художній прозі.

Головна відмінність класицистичної системи від реалістичних методів Шекспіра виявляється в методі побудови характеру. Сценічний характер класицистів переважно однобічний, статичний, без протиріч і розвитку. Це характер-ідея, він настільки широкий, наскільки цього потребує вкладена в нього ідея. Авторська тенденційність виявляється в даному випадку цілком прямолінійно й відкрито.

Наріжним каменем теорії класицизму є вчення про вічність, абсолютність ідеалу прекрасного. Це вчення підтверджувало необхідність імітації, оскільки в одні часи створюються ідеальні зразки прекрасного, то в інші завдання художників полягає в тому, щоб максимально наблизитися до цих зразків. Виходячи з цього вчення про абсолютність прекрасного, класицисти встановили суворі правила, необхідні для художника, правила, що нібито повинні допомогти новим майстрам максимально наблизитися до створених колись ідеальних зразків прекрасного.

В ім'я цього ж вчення розроблялася суворо регламентована ієрархія літературних жанрів (епопеї, трагедії, комедії й ін.), встановлювалися точні межі кожного жанру; його особливості, затверджувалися належні кожному жанру мова і герої (для трагедії- висока, патетична мова, високі почуття, героїчні особистості; для комедії-знижено побутові персонажі, просторіччя 1 т.д.), тому що зразкові твори кожного жанру, на думку класицистів, створені були в далекому минулому і для нових часів залишалося лише суворо наслідувати знайдені (раз і назавжди) ідеальні зразки.

Важливим елементом в естетиці класицизму є вчення про розум як головний критерій художньої правди і, отже, прекрасного в мистецтві. За законами розуму творили античні майстри, думали класицисти, за законами розуму варто творити й у нові часи. Звідси математична точність правил і законів мистецтва, встановлюваних класицистами. Це наклало печатку холодної безпристрасності на твори класицистів. перебороти яку вдавалося лише дуже великим майстрам і в кращу пору розквіту їхнього таланту.

Із вченням про абсолютність прекрасного і з раціоналізмом класицистів тісно пов'язане їхнє поняття про загальні, універсальні типи людських характерів. Звідси виникала певна абстрактність художніх образів класицистичної літератури. Вони створювалися за холодними намірами розуму, у них підкреслювалися загальні універсальні "вічні" риси (Мізантроп, Скупий та ін.). Класицисти прагнули запам'ятовувати і "вічні", універсальні, абсолютні риси життєвих явищ, відділяючи їх від усього тимчасового, випадкового, одиничного. Класицистам невідомий був закон про те, що художній образ - необхідний елемент одиничності, випадку, для того щоб людина в мистецтві була не абстрактною схемою, а істотою живою і реальною.

Нарешті, одним із важливих елементів теорії класицизму є вчення про виховну роль мистецтва. Класицисти завжди задавали собі питання, створюючи художній твір, чи достатньо вони викривають у ньому і карають порок, чи достатньо винагороджують чесноту. Кращі майстри класицизму вміли з достатнім художнім тактом здійснювати у своїх творах повчальний, дидактичний принцип мистецтва, менш талановиті згорталися до голої повчальності, зображуючи контрастно злочинців і героїв. Холодна безпристрасність найбільше позначалася в примітивному розподілі чорних і світлих фарб.

Повчальна тенденційність класицизму дозволила йому і в роки штурму феодалізму залишатися головним художнім методом у Франції. Просвітителі XVIII ст. не відмовилися від нього. Він тоді служив вже іншим історичним завданням мистецтва. Класицистичні трагедії Вольтера ("Едіп", "Брут". '"Маго-мет") проголошували визвольні ідеї і були насичені високим громадянським пафосом.

В драматургії - правила трьох єдностей.

 




Переглядів: 5878

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблема визначення жанру «Мандрів Гулівера» | Фр. Літ 18 ст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.