МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Образ Маргарити. Специфіка її трагедійностіВажлива сюжетна лінія безсмертної трагедії Гете “Фауст” – відносини Фауста і Маргарити. Як підступно задумав Мефістофель, Маргарита мала стати тією жінкою, яка пробудить у Фауста хтиву пристрасть. Проте стосунки між юнаком та дівчиною розгортаються несподівано: Фауст і Гретхен широ покохали один одного. Гете зображує споріднені душі. В основі їх кохання – не ница чуттєвість, а високі духовні переживання. Це почуття продиктоване неначе самою Природою. Ось чому Маргарита не противиться своєму коханню. Мефістофель тут не при чому. Маргарита, ще зовсім молода дівчина, єдина опора у матері, опікується більшістю справ по господарству. Відвідання церкви в неділю та невинні розмови з подругами – оце й усе її життя. Дівчина не забуває, що живе на очах у всіх. Змалку звикла дотримуватись суворих життєвих правил, старається чинити так, як велить звичай. В цьому вузькому колі рутинних сімейних обов’язків та простих радощів не залишалося місця для любові. Ось чому палке кохання до Фауста вона сприйняла спочатку як якесь відхилення від налагодженого і розмірного поступу її життя. Складна життєва ситуація, в якій зрештою опинилась Маргарита, - народження позашлюбної дитини, смерть матері і брата, розлука з коханим, осуд з боку сусідів, - все це виявилося понад її душевні сили, призвело до злочину (вбивста своєї дитини) і божевілля. Вона сама стала жертвою того світу, до якого належала. Але і Фауст розділяє провину за її загибель. Він тяжко переживає, через свій невірний крок. Тепер він розуміє, якою великою є відповідальність кожною людини перед іншою. Фауст і Маргарита опинились в безвихіній ситуації з точки зору моралі. Але, як ми бачимо, причина цього – зовсім не інтриги Мефістофеля, а безтямне палке кохання обох. Воно поламало весь “сценарій” Мефістофеля. Любовні переживання Фауста і Маргарити показані з надзвичайною психологічною глибиною.
|
||||||||
|