Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Едгар Дега

Серед імпресіоністів практично не було скульпторів, рідкісний виняток склав Едгар Дега (1834-1917 рр..), Який писав картини і творив скульптури. Він примикав до напрямку імпресіоністів, хоча його мальовничі прийоми були зовсім іншими. У центрі мистецтва цього художника і скульптора завжди стояла людина, в той час як пейзаж, чи не провідний жанр імпресіоністів, не грав в його творчості такої значної ролі. Він писав людей різних суспільних верств Франції: модисток, прачок і прасувальниць за роботою, балерин у хвилини відпочинку, на репетиціях під час виступів на сцені; побутові сценки - у кафі, на вулиці, на скачках (одна з його знаменитих скульптур - "Чотирнадцятирічна танцівниця ").

Пройшовши короткий період захоплення історичними сюжетами і пізніше портретом, в якому вже проявилася його гостра спостережливість, Дега переходить під впливом Едуарда Мане до зображення сцен сучасного життя Франції. Головними його темами стають - світ балету і скачок, і тепер лише в рідкісних випадках він виходить за їхні межі, звертаючись до життя паризької богеми, зображуючи модисток, прасувальниць і прачок [2, с. 45].

На відміну від своїх друзів-імпресіоністів Едгар Дега не схильний був перебільшувати значення етюду. Основною формою його живопису завжди була сюжетна композиція, в якій яскраво розкриваються характерні особливості творчої індивідуальності цього художника - природність і надзвичайна пильність художнього бачення, загострений інтерес до передачі руху, нещадна, майже безпристрасна аналітичність і одночасно глузлива, а часом і гірка іронія.
Обидві улюблені теми Едгара Дега це - театр і скачки. Вони давали йому можливість вивчити і показати рух у всьому його різноманітті. Він студіює його і як художник, з олівцем у руці, за кулісами і на іподромі, і як учений, вивчаючи з книг його біологічні механізми у людей і тварин, і цікавлячись дослідами художньої фотографії Надара (хоча Дега сам був умілим фотографом). Щоб домогтися невимушеності в передачі швидкоплинного руху, художник розкладає його на складові частини, що включають моменти попередні та наступні.
Новаторство Едгара Дега в передачі руху нерозривно пов'язане з його композиційною майстерністю. У нього ще сильніше, ніж у Едуарда Мане, відчувається ненавмисність, випадковість, вихоплені окремого епізоду з потоку реальному житті. Він досягає цього несподіваною ассиметрієй і незвичністю точок зору (часто зверху або збоку, під кутом), "здибленої" простору, як би підглянутого в дзеркалі, виразної кадрировка і сміливими зрізами рами. Це відчуття природності і повної свободи було завойовано наполегливою працею художника, точним розрахунком і вивіреністю композиційної побудови картини [7, с. 71].
Прагнення до безкомпромісного аналізу і відсутність, яких би то не було ілюзій, змушували його вибирати сюжети і теми робіт, що дозволяють показати реальні відносини людей в буржуазному французькому суспільстві, ту зворотній бік життя, яка до цих пір залишалася за межами мистецтва. Він вважає за краще відображати в своїх роботах не блискучу феєрію прем'єри, а виснажливі будні репетицій, коли руху балерин ще невишукана і незграбні, не красу і динаміку скачки, а проездку коней і професійну посадку жокеїв, строкату, який брів по іподрому натовп.
Гостра спостережливість і глибокий психологізм були незмінно притаманні роботам Едгара Дега. У таких шедеврах художника, як "Нічне кафе" і "Абсент", простежується тема безвихідній туги, відчуженості і самотності людини в натовпі, які досягають у нього вражаючої сили.
Слід зазначити, що при першому погляді на полотна Едгара Дега здається, що це випадково побачений, як би вихоплений шматок реальної дійсності. Насправді ж в його картинах все ретельно продумано і чітко вивірено. Ось цією абсолютно чіткою композицією, а також увагою до визначеності і чіткості ліній добутку Едгара Дега відрізняються від робіт інших художників - імпресіоністів.




Переглядів: 810

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вплив на живопис | Огюст Ренуар

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.