МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИРАЗНІСТЬ І ЗОБРАЖАЛЬНІСТЬЗміст твору – категорія ідеальна, така, що потребує певного втілення. В передачі змісту засобами музики розрізнюють два підхода – вираз і зображення. Перший з них – основний та переважний, місце другого більш скромне. Виразити музика може дуже багато: найшироку гаму настроїв (веселість й спокій, тривогу й зосередженість, збудження й глибокий сум), нескінчене різномаїття людських характерів (суворий й пустотливий, примхливий і вольовий). Сама здібність виражати, звертатися до емоційної сфери – одна з найсильніших сторін музики. Звучання музики - це суворо організований звуковий потік, спрямований на слухача, й організованість визначається його змістом – настроєм, характером: веселий настрій визначить живий темп, мажорний лад, світлий регістр, вольовий характер буде передано енергійним ритмом, активною динамікою тощо. Практично всі засоби музики здатні втілювати у собі й визивати у слухача емоційну реакцію – в цьому сила впливу музики на людину. Зобразити музика може також дуже багато. Музичне зображення, як правило, включає в себе елементи звуконаслідування. Це – ритмічні елементи (чітке чергування кроків, перестукування коліс поїзда, рівномірні накати морських хвиль); темброві (цоконня кінських копит імітують кастаньєти, гуркіту грому наслідують літаври ); мелодико-інтонаційні (характерні інтонації фанфари, зозулі). Але при цьому наслідувальні елементи відсунуто на другий план, а перший займає саме мелодико-гармонічний тематизм. Оцінюючи співвідношення виразного й зображального в музиці, треба мати на увазі, по-перше, що вони в музиці за звичаєм існують не окремо, а разом. По-друге, виразність і зображальність в музиці принципово нерівнозначні: як мистецтво передусім виразне, музика часто обходиться без наявних ознак зображальності, але, напроти, якою б яскравою й важливою не була зображувальна сторона, виразність залишається неодмінною естетичною потребою. Так що рівень зображальності може бути й вище , й нижче, але рівень виразності завжди має бути високим, - інакше це погана музика.
|
||||||||
|