Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформаційне забезпечення аналітичних досліджень

 

Під інформаційним забезпеченням аналітичних досліджень розуміють сукупність інформаційних ресурсів (інформаційну базу) і методів їх організації, необхідних і придатних для реалізації аналітичних і управлінських процедур, які забезпечують господарсько-фінансову діяльність підприємства.

Визначення кола інформаційних матеріалів, їх підбір та підготовка до використання в процесі аналітичних досліджень - важливий фактор якісного проведення аналізу.

Інформація - це впорядковані повідомлення про господарські процеси і явища, що відбуваються, сукупність певних даних і знань про них.

Інформація може бути виражена літерами, цифрами, символами. В основу створення раціонального потоку інформації покладено такі принципи:

• єдність інформації;

• оперативність;

• з'ясування інформаційної потреби та способів найефективнішого її задоволення;

• об'єктивність відображення господарських процесів.

Розрізняють два види інформації:

економічна (сукупність відомостей про стан економіки підприємства); виробнича (обмежена рамками технології і натуральних виробничих показників).

Основні джерела інформації представлено на рис. 12:

 

Рис. 12. Джерела інформації.

Відомості регулятивно-правового характеру включають в себе закони, постанови, укази, тобто документи, які визначають передусім правову основу діяльності підприємства.

Відомості нормативно-правового характеру - це нормативні документи державних органів, міжнародних організацій, які містять вимоги, рекомендації, нормативи до суб'єктів господарювання.

До планових джерел інформації відносять бізнес-плани, нормативні, прогнозні, кошторисні, проектні, договірні та інші передбачувані на майбутнє показники, дані, одержані в маркетингових дослідженнях, технологічні карти, тарифні ставки, розцінки, розпорядження тощо. Ця група джерел досить важлива, оскільки вона виступає базою для порівнянь, насамперед фактичних даних з передбачуваними. Це дає можливість з'ясувати рівень виконання поставлених завдань і відхилення, а значить - необхідність пошуку причин їх виникнення.

Облікові джерела даних базуються на записах бухгалтерського обліку, первинної документації, реєстрів обліку, переписів, спостережень та обстежень, оперативних зведень.

Звітні (бухгалтерські, статистичні, оперативні) джерела інформації - це, насамперед, фінансова звітність за національними стандартами, разові статистичні звіти за затвердженими Міністерством статистики формами і строками подання.

Позаоблікові джерела інформації включають матеріали обстежень, ревізій, перевірок, анкетування, розпоряджень, постанов, публікацій з різних аспектів діяльності клієнтів (правові, маркетингові, економічні, соціально-політичні, морально-етичні та ін.), дані про виставки, огляди, презентації, проведені клієнтом або з його участю, дані рекламних буклетів, відеофільмів, інших рекламних матеріалів тощо. Позаоблікова інформація може бути одержана від інших банків, податкової інспекції, органів арбітражного суду, членів колективу підприємства, партнерів досліджуваного підприємства.

До технічних джерел інформації відносять технічну документацію, проектно-кошторисну документацію, дані технічних паспортів, технічний рівень і параметри якості продукції, відомості про досягнення науки, нововведення тощо.

В умовах переходу до ринку зростає значення додаткової інформації, зокрема - матеріалів конференцій, біржових торгів, ярмарок, преси, радіо, телебачення. Багато інформації можна отримати від спеціалізованих фірм, які на комерційній основі надають її клієнтам.

У ході аналітичних досліджень використовують і інформацію довідково-енциклопедичного характеру.

Аналіз ставить перед інформацією низку вимог (рис. 13.):

 

Рис. 13. Вимоги до інформації.

 

Перед тим, як використовувати інформацію для аналізу, її потрібно перевірити. Здійснюється формальна (технічна) і суттєва (логічна) перевірки.

Формальна (технічна)перевірка охоплює такі елементи: узгодженість взаємозалежних величин; узгодженість показників у різних формах звітності; відповідність і наступність цифр, перенесених з попередніх періодів та з інших документів; перевірка арифметичних сум, підсумків; правильність оформлення документів щодо наявності і заповнення реквізитів.

Суттєва (логічна) перевіркавстановлює: доброякісність інформації; відповідність об'єктивній дійсності; можливість використання для аналізу.

Знайомлячись з інформацією, яка використовується в економічному аналізі, потрібно хоча би коротко спинитися на системі маркетингової інформації (СМІ). Використання цієї системи продиктовано вимогами ринку.

СМІ- це постійно діюча система взаємозв'язку людей, обладнання і методичних прийомів, призначена для збору, класифікації, аналізу, оцінки і поширення актуальної, своєчасної й точної інформації для використання її розпорядниками сфери маркетингу з метою вдосконалення планування, втілення в життя і контролю за виконанням маркетингових заходів.

Особливий інтерес викликає зарубіжний досвід системи маркетингової інформації - набір досконалих методів аналізу маркетингових даних і проблем маркетингу. Основу аналізу становлять статистичний банк - сукупність сучасних методик статистичного опрацювання інформації та банк моделей - набір математичних моделей, що сприяють прийняттю оптимальних маркетингових рішень учасниками ринку.

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. V. Етичні правила психологічних досліджень
  5. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  6. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  7. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  8. Аналіз останніх досліджень та публікацій.
  9. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  10. Апаратне забезпечення USB
  11. Апаратне забезпечення мереж
  12. Аудит формування і використання власного капіталу та забезпечення зобов'язань.




Переглядів: 2266

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види економічного аналізу | Організація аналітичної роботи на підприємствах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.