Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклад.

Задача 1.

Маркетинговий потенціал ринку.

Приклад.

Львівська кондитерська фабрика «Світоч» продала на внутрішньому ринку в 2006 р. печива на суму Q1 = 700 тис. грн. На ринку печива за той самий період конкуренти продали аналогічної продукції на суму Qk = 5000 тис. грн. Обсяг найпотужнішого з конкурентів Q2 = 1050 тис. грн.

Служба маркетингу фірми «Світоч» після ринкових досліджень зробила висновок, що при активній маркетинговій діяльності ємність ринку в 2007 р. можна збільшити до Є= 8500 тис. грн.

Визначити:

а) яку частину ринку печива захопила фірма «Світоч» в 2006 році?

б) знайдіть відносну частину ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2007 році;

в) наскільки використано маркетинговий потенціал фірми з продажу печива?

 

Розв’язування:

 

  1. Для того, щоб знайти частку ринку, якою володіла фірма «Світоч» в 2006 р., необхідно визначити ємність ринку печива:

 

M = Q1 + Qk

3 3 3

М = 700*10 + 5000 *10 = 5700*10 грн.

Звідси частка ринку, якою володіла фірма «Світоч» в 2006 р. становила:

3 3

Чр = Q1/М *100 = 700*10/5700*10 *100 = 12,3%

 

  1. Відносна частка ринку фірми «Світоч» стосовно найпотужнішого конкурента в 2006 р. становила:

3 3

Чв = Q1/Q2*100 = 700*10/1050*10 *100 = 66,7%

 

  1. Використаний маркетинговий потенціал ринку печива визначають порівнянням наявної ємності ринку з перспективною, яка може бути досягнута за умови активізації маркетингової діяльності виробників печива та їх посередників:

3 3

К = М/Мперсп.*100 = 5700*10/8050*10*100 = 67%

 

Висновок.

Отже,потенціал даного ринку використаний лише на 67%, і тому для підприємств, які працюють на ньому, існують значні резерви підвищення обсягів збуту їх продукції, що, в свою чергу, потребує від них запровадження активної маркетингової програми.

 

 

Задача 2.

Доцільність збільшення обсягів продажу товарів на певному сегменті.

Приклад.

Необхідно дослідити доцільність збільшення обсягів продажу товарів ВАТ «Альфа» на певному сегменті, виходячи з таких умов:

• ємність сегмента становить М = 193 тис. грн.;

• фактичний обсяг збуту товарів у звітному році Q1 = 47,05 тис. грн.;

• запланований обсяг збуту товарів у наступному році Q2 = 52,96 тис. грн.;

• ціна продажу товару у звітному й наступному роках не змінюється і становить Ц = 9,7 грн.;

• собівартість виробництва і продажу товару у звітному й наступному роках не змінюється і становить С = 6,3 грн/один.;

• для досягнення запланованих обсягів збуту в наступному році необхідно витратити на маркетингові заходи В2 = 12 тис. грн., тоді як у звітному році на маркетинг було витрачено В1 = 7 тис. грн.

Визначити:

а) частку ринку, що утримувало підприємство у звітному році (Ч1), та частку ринку, яку планується охопити наступного року (Ч2);

б) фактично отриманий балансовий прибуток (П1) та очікуваний прибуток у наступному році (П2);

в) зробіть висновок щодо доцільності збільшення частки ринку, враховуючи, що першочерговою метою підприємства є максимізація поточних прибутків.

 

Розв’язування:

  1. Частка ринку, якою володіє підприємство у звітному році становить:

 

Чр = Q1/М*100 = 47050/193000 *100 = 24,4%

 

Частка ринку, яку планується досягти наступного року, дорівнює:

 

Ч1 = Q2/М*100 = 52960/193000*100 = 27,4%

 

  1. Фактично отриманий балансовий прибуток у звітному році знаходять за формулою:

 

П1 = Q1/Ц*(Ц-С) – В1 = 47960/9,7*(9,7-6,3) – 7000 = 9491,75 грн.

 

Запланований у наступному році балансовий прибуток дорівнює:

 

П2 = Q2/Ц*(Ц-С) – В2 = 52960/9,7*(9,7-6,3) – 12000 = 6563,2 грн.

 

  1. Враховуючи, що першочерговою метою підприємства є максимізація поточних прибутків, необхідно надати перевагу прибутковому варіанту. Як бачимо з розрахунків балансового прибутку, орієнтація на збільшення частки ринку потребує значних витрат на активізацію маркетингових заходів, що, в свою чергу, зменшує прибутки підприємства.

 




Переглядів: 6176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняння систем по комплексній характеристиці | Висновок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.