Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типологія туристів

Як споживачів туристського продукту туристів можна розділити на окремі категорії. Залежно від мети дослідження можуть застосовуватися різні типології туристів.

Так, виходячи з орієнтації туристів як покупців туристського продуктуїх можна розділити на чотири категорії:

- «економні покупці» туристського продукту, яких відрізняє висока чутливість до ціни, якості і асортименту послуг;

- «персоніфіковані покупці» туристського продукту, для яких важливий вид туристського продукту і якість послуг туризму, тоді як ціна туру або послуги не є вирішальним чинником;

- «етичні покупці» туристського продукту, схильні платити низькі ціни за тури з широким асортиментом послуг туризму;

- «апатичні покупці» туристського продукту, для яких важливо якість послуг туризму, а ціна на них не грає ролі.

Залежно від виду попиту, що пред'являється, на туристський продукттуристів можна розділити на три групи:

- люди з туристськими потребами, і бажанням подорожувати;

- люди з високою купівельною спроможністю, попит яких направлений на елітні і найпрестижніші тури, оригінальні подорожі, високий рівень туристського обслуговування (комфорт, особлива увага обслуговуючого персоналу, надання індивідуального гіда-перекладача н автотранспорту і т. п.);

- люди з купівельною поведінкою (купівельна поведінка туриста торкається всіх тих природних, психологічних, соціальних і інших причин, які примушують його реагувати певним чином на рекламу).

Німецький дослідник Г. Ган виділяє наступні типи туристів:

- S-тип (німий. Sonne, Sand, Sее — сонце, піщаний пляж, море) — типовий відпускник, вважаючий за краще пасивний відпочинок на морських курортах, спокій і комфорт. Уникає суєти, але вітає контакти з приємними людьми;

- F-тип (німий. Ferme und Flirtorientierter Erlebnisur Lauber - відпускник, що віддає перевагу поїздкам на дальні відстані і флірт) - цьому типу властива тяга до безупинної зміни осіб, подій, вражень. Він проводитиме свою відпустку тільки там, де щось відбувається. Кредо такого туриста - суспільство, задоволення, зміна вражень;

- W1-тип (німий. Wald und Wanderorieentiert - любитель лісових прогулянок і походів) — відпускник, вважаючий за краще активний відпочинок, піші походи і т, п. Його кредо — фізична активність на свіжому повітрі незалежно від погоди. На відпочинку він прагне підтримки доброї фізичної форми, але професіонально спортом не займається;

- W2-тип - швидше спортсмен, ніж любитель. Витримує тривалі і великі, аж до екстремальних, на вантаження. При виборі туру домінує критерій «наявність умов для заняття хобі». Такі критерії вибору, як ландшафт, культура, історія, вторинні (наприклад, льотчик-любитель, альпініст і т. д.);

- А-тіп (німий. Аbеntener — пригода) — любитель пригод. Ризик, нові відчуття, випробування своїх сил в несподіваних ситуаціях, небезпека — ось те, що визначає вибір мети подорожі у туриста даного типу;

- В-тіп (німий. Bildung und Besichtigung — освіта і огляд визначних пам'яток) — допитливі туристи. Даний тип підрозділяється на три групи: «експерти», «колекціонуючі відвідувані ними визначні пам'ятки»; «емоційні любителі культури і природи»; «фахівці», які заглиблюють свої знання в певних областях культури, історії, мистецтва і т.д.

Залежно від активності туристів під час відпочинкувиділяють шість груп:

- любителі спокійного відпочинку. Його представники відправляються у відпустку для того, щоб звільнитися від повсякденних стресів і відпочити в спокійній і приємній обстановці. Вони бояться сторонніх і великого скупчення людей, їх привертають сонце, пісок і море;

- любителі задоволень. Дуже заповзятливі туристи, які під час відпочинку зайняті пошуком різноманітних задоволень і віддають перевагу світській атмосфері;

- любителі активного відпочинку. Ці туристи люблять природу і створюють активне навантаження своєму тілу. Віддають перевагу розміреному руху і перебуванню на свіжому повітрі. Їх відпустку можна сумістити з лікуванням.

- любителі спортивного відпочинку. Вся увага туристів-спортсменів сконцентрована на змаганнях. Як хобі спорт для них дуже важливий. Вони не страшаться фізичних навантажень.

- відпочиваючі з метою пізнання, вивчення. Даний тип туристів зацікавлений в підвищенні свого освітнього рівня, пізнанні нового. В даному типі виділяються три підгрупи: П1, П2 і П3- Туристи типу П1 відвідують місця, описані в путівниках, Тип П2 надає увагу не стільки визнаним визначним пам'яткам, скільки пошуку таких місць, де він може відчути їх атмосферу; для нього на передній план висуваються відчуття і настрої. Туристи типу П3 мають яскраво виражені культурні і соціально-наукові інтереси, їх дуже притягає природа.

- любителі пригод. До цього типу відносяться шукачі незвичайних вражень, любителі гострих відчуттів, мандрів поодинці, піддаючі себе при цьому дійсно серйозному ризику. Для таких туристів ризик — це можливість випробувати себе.

Класифікація залежно від стилю життя туристівприпускає більш поглиблений підхід до виділення типів, оскільки розглядає людину і його поведінку не ізольовано, а у зв'язку з його життєвою позицією, відношенням до різних речей і явищ. В основу такої класифікації встановлений не якийсь окремий критерій, а загальне відношення людини до свого життя. Слід мати на увазі, що виділені класифікаційні групи постійно змінюються і межі між ними розпливчаті. Залежно від стилю життя виділяють чотири групи туристів:

- любителі насолоди. Представники даної групи пред'являють дуже високі вимоги до якості відпочинку. Для них подорож — це спосіб самовираження. Від відпочинку вони бажають отримати задоволення, дозволити собі деякі слабкості або дати собі спортивне навантаження.

- тенденційні туристи. Для таких туристів відпочинок — це можливість знайти і проявити себе як особа. Це відпочиваючі з високими вимогами, але на відміну від тих, що «насолоджуються життям» їм не потрібні умови класу «люкс». Вони шукають єднання з природою, тиші і можливості психологічного розвантаження. Вони усвідомлюють проблеми навколишнього середовища, цікавляться політикою і культурою наміченого для відвідин регіонів.

- сімейні туристи. До цієї групи входять виключно сім'ї з дітьми. Сімейні туристи люблять проводити відпустку в крузі сім'ї, друзів, родичів. Вони відпочивають в спокійній і зручній обстановці, купують послуги з вигідних цін, не люблять, щоб їм заважали. Частіше за все обслуговують себе самі.

- цілком відпочиваючі. Найважливішою умовою для туристів цього типу є можливість відпочити. До даної групи входять порівняно пасивні туристи, які проводять свою відпустку традиційним способом: задовольняються тишею, довго сплять, люблять смачно і рясно поїсти, скоюють короткі прогулянки або недальні поїздки.

 




Переглядів: 4154

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Турист як об’єкт туризму | Види туризму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.